2dehands motor kopen

bk1

MF veteraan
13 apr 2009
11.325
0
Aangezien ik waarschijnlijk de foute woorden gebruikte in de search... :z


Maatje van mij heeft zijn zinnen gezet op een motor die te koop staat bij een particulier.
Het gaat om een gsx-r 750 uit 2004 met 22.000km. Net nieuwe achterband, akrapovic uitlaat en valdoppen. De prijs voor dit leuks is €5000.

Wat vinden jullie van die prijs?

Nu de eigenlijke vraag...
Hij vroeg of ik kon meegaan omdat ik naar zijn mening meer van motoren ken en een 2de opinie altijd goed is. Mijn vraag naar jullie nu : zijn er bepaalde dingen om op te letten bij zo'n gsx-r 750 uit dat jaar? Kenmerkende gebreken die kunnen voorkomen etc.

vriendelijke groeten
Tim
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik waarschijnlijk de foute woorden gebruikte in de search... :z


Maatje van mij heeft zijn zinnen gezet op een motor die te koop staat bij een particulier.
Het gaat om een gsx-r 750 uit 2004 met 22.000km. Net nieuwe achterband, akrapovic uitlaat en valdoppen. De prijs voor dit leuks is €5000.

Wat vinden jullie van die prijs?

Nu de eigenlijke vraag...
Hij vroeg of ik kon meegaan omdat ik naar zijn mening meer van motoren ken en een 2de opinie altijd goed is. Mijn vraag naar jullie nu : zijn er bepaalde dingen om op te letten bij zo'n gsx-r 750 uit dat jaar? Kenmerkende gebreken die kunnen voorkomen etc.

vriendelijke groeten
Tim


Als jij meer verstand hebt van motoren weet je wss waar je op moet letten.
Het kan zijn dat het gewoon een goede motor is. Je kan vaak zien aan de verkoper wat voor motor het 'kan' zijn. (Dit zijn puur vooroordelen maar kan je helpen, Oud vrouwke rijd geen half uur lang 16,000 toeren.)

Maar beste wat je kan doen als je particulier koopt. Is even tegen de verkoper zeggen dat je hem bij een bovag garage wil laten keuren (kosten zijn 50 euro). Als de verkoper begint te zweten dan wegwezen. Wil de verkoper hem er nog voor je neerzetten weet je iig dat hij zeker van zijn bike is.
 
Laatst bewerkt:
Als jij meer verstand hebt van motoren weet je wss waar je op moet letten.


Ik weet wel op wat ik allemaal zo ongeveer moet letten en met een test-rit voel je ook al hoe de motor reageert. Ik doelde eerder op specifieke gebreken van zo'n gsx-r want daar ben ik niet mee bekend.

Over die keuring wist ik niet, bedankt voor de inlichting :Y
 
Laatst bewerkt:
k4 750 gixer voor 5000 ? Das wel ERG cheap!

Heeft ie wel een NL kenteken ? Of schade (gehad) ofzo ?
Ik zou de boel ff goed inspecteren ja.

Bekende motorische gebreken bij deze suzuki's weet ik niets van.
 
k4 750 gixer voor 5000 ? Das wel ERG cheap!

Heeft ie wel een NL kenteken ? Of schade (gehad) ofzo ?
Ik zou de boel ff goed inspecteren ja.

Bekende motorische gebreken bij deze suzuki's weet ik niets van.

Vandaar dat ik het zo raar vind. €5000 is echt geen geld, zeker niet met nog is zo'n akra en al die andere dingen er op. Hij zou geen schade hebben...
K'ga hem inderdaad is goed inspecteren. Kenteken is belgisch.
 
Keuring zou ik absoluut doen, of het nou cheap is of niet, ik vind 5000 euro uitgeven aan een particuliere motor een hoop geld om eventueel weg te gooien als er veel mee mis is.
 
Vandaar dat ik het zo raar vind. €5000 is echt geen geld, zeker niet met nog is zo'n akra en al die andere dingen er op. Hij zou geen schade hebben...
K'ga hem inderdaad is goed inspecteren. Kenteken is belgisch.

Kan grotendeels de lagere prijs verklaren
 
Kan grotendeels de lagere prijs verklaren

K'zie niet in waarom aangezien ik en mijn maat ook Belg zijn en de motor dus helemaal niet hoeft uitgevoerd te worden of dergelijke. :N
 
Wat kachel bedoelt is dat de motoren in vergelijking met nederland in belgie goedkoper zijn.

Ik zou als ik jullie was gewoon gaan kijken en als je het niet vertrouwd, gewoon niet doen!

Succces
 
K'zie niet in waarom aangezien ik en mijn maat ook Belg zijn en de motor dus helemaal niet hoeft uitgevoerd te worden of dergelijke. :N

De prijzen voor gebruikte motoren liggen in NL over het algemeen hoger dan in BE.

Iemand anders reageerde dat deze motor wel goedkoop was, maar ik wete niet of diegene zich realiseerde dat julle BE zijn.

groeten, Karl
 
De prijzen voor gebruikte motoren liggen in NL over het algemeen hoger dan in BE.

Iemand anders reageerde dat deze motor wel goedkoop was, maar ik wete niet of diegene zich realiseerde dat julle BE zijn.

groeten, Karl

Ah op die manier.
Woensdag gaan we een kijkje nemen.
k'ben benieuwd...

groeten
 
Als jij meer verstand hebt van motoren weet je wss waar je op moet letten.
Het kan zijn dat het gewoon een goede motor is. Je kan vaak zien aan de verkoper wat voor motor het 'kan' zijn. (Dit zijn puur vooroordelen maar kan je helpen, Oud vrouwke rijd geen half uur lang 16,000 toeren.)

Oud Vrouwke rijdt continu 16000 toeren...zijn vaak zo doof dat ze niet horen wanneer ze over moeten schakelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan