2dehands motor opnieuw inrijden?!

meendering

MF veteraan
2 aug 2002
1.337
0
Borger
Hoi,

Ik heb een VFR750F uit 1993.
Deze happerde in het begin een beetje, vooral als je het gas vol open gooide.
Na 300km te hebben gereden is het probleem bijna verholpen, iemand een idee waar het aan kan liggen?
Gasschuifjes? (zei de dealer)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt waarschijnlijk de roetaanslag uit de verbrandingskamers weg gestookt & vuiltjes/aanslag uit de carbs weggespoeld.

Zal wel veel stil hebben gestaan & meestal alleen korte ritjes hebben gemaakt.



Als 't CV-carbs zijn (ik heb geen flauw idee ;) ) zou 't kunnen dat zo'n gasnaald een beetje stroef ging & nu los is gekomen.
 
Goed, heb hem van het weekend goed de sporen gegeven. :) (Nauurlijk wel eerst goed warm gereden, doh)
Hij spurte in de 6 gemakkelijk naar de 220 km/uur.... verder ging ie niet, moest nl. remmen voor een bocht. :]
Zijn er ook middeltjes voor te krijgen om de boel te reinigen. (Volgens de motorzaak had ie kort geleden een grote beurt gehad)

Zal hem aankomend weekend ff de provincie laten zien. :)
 
Collega van me had het over een goedje in een blikje (zo groot als een cola blikje). Het spul wat erin zat reinigd de carbs/kleppen etc.
Weet iemand waar ik het over heb?
Prijs: €25

Zou het uit maken?
 
stootrandje? ik denk als je daar last van krijgt je hem direct maar op moet honen en niet moet proberen 'weg'te rijden, scheelt je een vastlopertje :)

Eerder zuigerveren lijkt me. Je hebt dan gewoon op verschillende plaatsen een andere diameter van de cilinderbus. Op die plekken waar de diameter het grootst is dan zal ook je zuigerveer het grootste slotopening hebben. Als je dan opeens tegen die rand komt dan sla je jouw zuigerveer aan gort (mits het geen randtje maar een vallei betreft ;) ). Maar een vastloper lijkt me wel onwaarschijnlijk maar ik kan het mis hebben :)
 
Ok, kom net van de motorzaak.
Nog even wachten, hij moet nog even een testritje maken kijken of alles ok is. :)
Hij heeft gekeken en kwam tot conclusie dat een bougie kapot was. :?

Om 11:00 er weer heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan