2dehands motoren

marius

MF veteraan
3 mei 2003
1.260
0
Utrecht
Op internet zie je genoeg motoren met bouwjaar van rond 1990 die maar ongeveer 30 dkm gereden hebben. Dat is 2000 km per jaar! Komt het echt zo vaak voor dat de kilometerstand wordt teruggedraaid? Snap niks van die lage kilometerstanden.. :?
 
Nee, het komt ook vaak voor dat mensen 2000 KM per jaar rijden.

Tis voor een hoop mensen ook een hobby niet iets dat bijvoorbeeld voor woon/werk wordt gebruikt
 
Nee, het komt ook vaak voor dat mensen 2000 KM per jaar rijden.

Tis voor een hoop mensen ook een hobby niet iets dat bijvoorbeeld voor woon/werk wordt gebruikt

Maar hoe krijg je dan 2000 in een jaar voor elkaar.. Ik heb het afgelopen half jaar niet echt veel gereden en toch 4000.
 
Stel: je rijdt alleen in het weekend en in de zomer en alleen als het mooi weer is en misschien als je vakantie hebt nog een keertje extra. Dan houd je 20 weekenden over (ongeveer hè). Je rijdt per ritje ongeveer 100 km. Doe dat maal 20 en je hebt 2000 km. Dat is nou een plezierrijder? :P
 
Mijn 93er gixxer heeft nu 33k gelopen, ik ben 46, werk ploegendienst, en heb een xl 250, gixxer 1100 , en rijdt de gixxer alleen nog als het HEEEEEELLLL mooi weer is.
De tijd dat ik motor MOEST rijden heb ik gelukkig al een lange tijd achter me gelaten, dus is het nog een pur e hobby van me.
Neem vorig jaar.. bijna de hele zomer regen gehad, dus maar minimaal gereden , pak dan af en toe de xl om ff te raggen, maar de gixxer blijft dan staan.
Als andere een week-eindje gaan tuffen moet ik vaak werken, dus dat valt ook af.
Vorig jaar volgens mij alleen een keer naar Oschersleben geweest, en een weekje in de alpen rondgereden, (met de motor op de aanhanger daarnaartoe) dus in totaal 1500 km gereden, en zo gaat dat vele jaren al.
 
Nou, met het klote weer dit hele voorjaar, nodigt het ook niet echt uit om te gaan rijden. Ik heb volgens mij tot nut toe in 2006 maar 200 km gereden en anders wel 2000 denk ik. Dus heb ik dit jaar ook een lage km stand. ;)
 
Is er by the way geen manier om er achter te komen of de km-stand is teruggedraaid? Lijkt mij écht verrot als ik een 20 k koop die werkelijk 60 k zou zijn
 
Mensen zijn zo ongelovig en gewend beduveld en verkankerd te worden dat je al haast je teller 40000 erbij zet om je motor normaal verkoopbaar te maken.
 
Is er by the way geen manier om er achter te komen of de km-stand is teruggedraaid? Lijkt mij écht verrot als ik een 20 k koop die werkelijk 60 k zou zijn

Kijk naar gebruiksporen.

Rubber van stepjes en versnellingspook, handvaten, hendels, zadel en kuipwerk waar je knieen ertegenaan zitten, verstelling kettingspanner enzenz....wees creatief en je verzint er nog 15 ;)
 
Nou, met het klote weer dit hele voorjaar, nodigt het ook niet echt uit om te gaan rijden. Ik heb volgens mij tot nut toe in 2006 maar 200 km gereden en anders wel 2000 denk ik. Dus heb ik dit jaar ook een lage km stand. ;)

kloteweer :? We hebben al veel mooie dagen gehad dit jaar toch? *O* *O* *O*
 
Mijn motor heeft nog maar in de 15000 km gereden en is uit 1997. Die komt dus nog niet eens aan de 2000 per jaar. Is dat een misdaad of zo?
 
tuurlijk niet, maar wel onbegrijpelijk .. :N

Je weet toch nooit hoe het komt?
Ik heb het eerste jaar veel kunnen rijden. Maar kwam daarna met een hernia thuis te zitten. En heb nog veel last van mijn rug.

Wil hier alleen maar mee zeggen dat mensen niet altijd expres weinig motor rijden. Als het kon zou ik iedere dag op de motor gaan, maar dat zit er nu eenmaal niet in.
 
Kijk naar gebruiksporen.

Rubber van stepjes en versnellingspook, handvaten, hendels, zadel en kuipwerk waar je knieen ertegenaan zitten, verstelling kettingspanner enzenz....wees creatief en je verzint er nog 15 ;)

Inderdaad, de bike op vele punten heel goed nalopen en uitproberen, voor je met geld gaat gooien.
En je merkt het snel genoeg als de verkoper zich niet zeker voelt over zijn motor.
Succes.
 
Wil hier alleen maar mee zeggen dat mensen niet altijd expres weinig motor rijden. Als het kon zou ik iedere dag op de motor gaan, maar dat zit er nu eenmaal niet in.
:^

Ik rijd nu ook minder dan ik eigenlijk zou willen...maar dat is dan omdat het niet echt handig is om een kind van 3 alleen thuis te laten...

Manlief heeft in de 3 jaar dattie zijn motor heeft misschien 2500 km op de teller erbij gezet...is dan ook een echte als-ik-zin-heb-en-dan-moet-het-wel-heel-mooi-weer-zijn-rijder :+
 
Ik wil naar de MM, maar moet op mijn zoontje passen. O-)
Alweer weken geleden dat ik kon rijden, komend weekend zal ook maar een flits worden. ;(
 
Teller gaat vaak maar tot 99999 dus 130000 staat op de teller als 30000 omdat er een cijfer te weinig is
 
heb van de week mijn gsxr verkocht, met 33000 km op de teller, en is van 93. Heb inmiddels een zx9r terug gekocht van een kennis met net 30000 gelopen, uit 95. Ken hem persoonlijk, is /was 7-8 mnd per jaar in het buitenland, en nu definitief naar azie, dus weinig km's heel goed te verklaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan