2dehands SHI125 of nieuwe Lead NHX110 of 2dehands 250?

maak je keuze ajb

  • shi 125

    Stemmen: 0 0,0%
  • lead 110

    Stemmen: 1 8,3%
  • 250

    Stemmen: 11 91,7%

  • Totaal aantal stemmers
    12

denbettes

Die hard MF'er
12 dec 2007
317
1
Oost-Vlaanderen
Ik zou toch een budgett van een 2000 euro willen vrijmaken voor een scooter;

Ik heb biedingen lopen voor een SHI125 (vraagprijs 2200 euro), 2/2006, 10.000 km
en voor enkele oudere 250ers (enkel Japanners).
Ik zie wel dat de nieuwe Lead NHX110 catalogusprijs 2190 euro is.

Ik moet 3 à 4 keer per week 2 keer 38 km 70lm wegen woon-werkverkeer doen;
een stukje snelweg kan tijd winnen, maar is een km of 7 verder ...

Wat zouden jullie, het expertenteam doen?

de wanhoop nabij, |(

denbettes O-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Denbettes, het motorscooter virus is bij mijn toegeslagen naar mijn eerste proefrit met een SH125 (dat was nog de carburateur uitvoering, gekocht van outbackjack). Reed super,maar bij 100 kmh op de teller is de power echt op. Met tegenwind 70 kmh, niets aan te doen.

Dus zou ik zeggen circa 80 km per dag, binnendoor, kan, maar als je een scooter hebt die ook vlot mee kan op de snelweg, zou ik daarvoor kiezen. Als je op de binnenwegen, waar je 80 mag rijden, net een vrachtwagen voor je hebt die 70 rijdt, heb je met een 125 al enige tijd nodig om in te kunnen halen.

Succes met de aankoop. PS: op mobile.de staan talloze sh125 voor lage prijzen, die moet je dan wel invoeren, maar goed, het kan schelen qua prijs.
 
Hallo Meneer P, *D

Wat Mats zegt kan je idd doen maar ik heb zelf al eens een kijkje gaan nemen en voor ons Belgen is het meestal niet voordelig en zal je uiteindelijk meer betalen dan een vergelijkbaar model hier.

Een SH125 kost 3200€ en een PS125i kost 100€ minder dus 3100€.

Al is het dat je hem hier komt kopen met 11% korting maar normaal kunnen Officiële dealers kunnen echt wel een pak korting geven. Je kan dat als argument aangeven.

Waarschijnlijk denk je niet hetzelfde als ik maar als je (voorlopig) een budget hebt voor 2000€ zou ik persoonlijk doorsparen voor een nieuwe. Een PS125i zal je dan 2759€ kosten en een SH125i 2848€.

Je kan hem dan zelf inrijden en de kleur kiezen en je weet vanaf het begin de geschiedenis.

Goed, zijn dingen die je zelf moet weten maar ik vind dat ze zelfs voor die 2dehands 125cc scooters nog veel geld vragen.

Wat je ook kan doen is eens naar een Yamaha Cynus 125cc kijken

http://www.yamaha-motor.be/dutch/pr...05363&model=tcm:30-205361&model=tcm:30-205360

Nieuw kost de Cygnus 125 2690€ dacht ik.

Je financiële situatie zijn natuurlijk onze zaken niet maar je hebt me verteld dat de SH300 DE keuze is voor je.

Oke het is ineens een heel pak meer maar een 125cc kopen en hem na een jaartje met verlies weer wegdoen is ook een dure koop geweest.

Het kriebelt hier regelmatig maar het is onder controle.

Zoals Mats droomt van zijn Porsche heb ik ook nog een motor die ik ooit in mijn garage wil zien staan en als het een motorscooter betreft dan is het beslist een SH300i daar ben ik al lang uit. Maar de kleur waar ik hem in wil komt pas eind juni begin juli uit in België en dat is in het BEIGE en daar kan ik best op wachten.

Er zijn nog een paar dingen die eerst uit de voeten moeten in m'n leven en als het terug allemaal op rails staat dan mag de moto komen.

In ieder geval succes met je keuze al denk ik dat een 125cc je gezien jouw noden je enkel van A naar B zal brengen zonder dat je er al te veel plezier in beleeft en dat je dus zwaarder moet kijken.

Kzag onlangs een Silverwing 600 voor 3000€ te koop op 2dehands. Daar kan je als het even moet Europa mee doorkruisen. Het zijn heel sterke motorscooter en zeer degelijk. Gewoon kijken dat je een goed exemplaar op de kop kan tikken.
 
Laatst bewerkt:
als je dan plusminus 1000km op een maand ga doen met een tuffertje waar je bijna constant het uiterste moet vragen, denk ik dat je beter naar een 250 op zen minst uitkijkt
als de sh300 je droom is, wacht dan desnoods tot volgend jaar
ondertussen kan je gerust een goedkopere 250 2dehands kopen en die in het voorjaar volgend jaar terug verkopen. ben er zeker van dat je niet al te veel geld zal verliezen
iig succes
tom
 
Voor met name 70km wegen is een 125cctje geschikt dacht ik zo! Het zijn zeker geen snelwegmonsters maar als het moet kan het altijd een keertje. Mijn Leonardo 125cc haalde zo'n 115 km/pu op de eigen teller en daar ben ik weleens voor mn lol mee naar Eindhoven gereden (vanuit Den Haag).

Dusseh Mats, als een vrachtwagen ongeveer 70 rijdt, haalde ik 'm nog altijd in met zo'n 40-45 km/pu snelheidsverschil. ;) Het moest toch wel gek lopen wilde ik met de Leonardo, heuvel op wind tegen de 95 op de teller niet halen! Met andere moderne(re) 125jes geen ervaring..

Normaal had ik gezegd, neem inderdaad een 250je, die is wat meer "op de groei". Maar ik meen dat het qua wetgeving of verzekering/belasting in België voordeliger is een 125je te rijden.. toch? Een Leonardo 250 had ík iig wel leuk gevonden!

Groeten,

Karl
 
een nieuwe piaggio fly 125 is ook leuk en niet duur ook rond de 2000 nieuwe dacht ik
 
Straks word ik nog de eeuwige twijfelaar :? die Wimper was/is! Zal in het Belgenbloed zitten zeker? Of is het te moeilijk voor ons om geld uit te geven? Dat verwijten ze bij ons (onterecht vind ik) de Nederlanders.
Het is gewoon schrijnend te moeten kiezen tussen hart (power en mooi 8-) *O* :9~ :] :9 ) en rede (zuinig en waar naar geld) B| O-) .

Zal er in alle geval nog enkele nachtjes moeten over slapen :z

alvast voor de reacties tot nog toe en voor die nog gaan komen: ik heb er echt wel wat aan ...
 
Er staan trouwens ook een paar beverly 500 hier in NL te koop, rond de 3000 euro. Wel iets hoger qua prijs voor je, maar goed, dan heb je wel gelijk een volledige motor, waar je lang mee vooruit kunt. En jullie belgen betalen geen rest btw en bpm bij invoer, dat scheelt toch al gauw weer een paar 100 euro.

Kachel: als je met een SH125 70-80 rijdt, en je moet dan nog naar de 90-100 komen om snel in te kunnen halen, dan kan soms het zweet onderweg uitbreken... als je begrijpt wat ik bedoel.

PS voor de belgen: er staan 2 voordelige SH125 op 2dehands.be

grz
 
Wij moeten bij invoer nog steeds de BTW betalen hoor. Dus 21% op de invoerprijs. Dus dat wordt al snel een 3630€. Dan komt een SH300 al weer een heel pak dichterbij.

Te lang nadenken is niet goed voor je beslissing uiteraard. Ik had en heb nog andere dingen aan m'n hoofd dan enkel me bezig te houden met de keuze van een motorfiets.

Mochten al die andere zaken van de baan zijn dan nog had ik gewacht op die Beige SH300 of die andere motordroom.

;-)

't Leven is een strijd jongens. :-)
 
En die man op 2dehands doet de shi125 weg voor 1900 met helmen en communicatiekitje en 2 fluovestjes en 1 slot ...
Maar ik begin nu ook weer naar de 250 te neigen; reed net (= rustige zondag) het shi-traject met de wagen en het duurde toch zo'n 50 minuten. Terug via een stuk snelweg 40 minuten. Die 10 minuten kan ik ook met een scooter winnen...
 
Er staan trouwens ook een paar beverly 500 hier in NL te koop, rond de 3000 euro. Wel iets hoger qua prijs voor je, maar goed, dan heb je wel gelijk een volledige motor, waar je lang mee vooruit kunt. En jullie belgen betalen geen rest btw en bpm bij invoer, dat scheelt toch al gauw weer een paar 100 euro.

Kachel: als je met een SH125 70-80 rijdt, en je moet dan nog naar de 90-100 komen om snel in te kunnen halen, dan kan soms het zweet onderweg uitbreken... als je begrijpt wat ik bedoel.

PS voor de belgen: er staan 2 voordelige SH125 op 2dehands.be

grz

Ik begrijp! Maar meestal kom je dan toch aanrijden met een 110 km/pu. Als je er toch niet onderuit komt even achter de langzaam rijdende vrachtwagen te rijden, zodra er inhaalruimte aan zat te komen, even snelheid maken door naar de vrachtwagen toe te rijden. Of dat de veiligste oplossing is is maar de vraag, maar werkt wel :)
 
Als je ook autosnelweg wilt gaan rijden moet je minstens voor een 250 gaan(zelf vindt ik 250 het absolute minimum voor snelwegverkeer). Minder is vragen om problemen(spijt vooral). Het motortje moet zich dan te pleuris werken, niet doen. Zeker niet de afstand waar jij het over hebt.

Ken iemand met een 150cc scooter en die raade mij dat destijds ook af. Sommige halen dan wel de 110 of 120 maar je moet niet vragen hoe...


Succes met je keuze.
 
Laatst bewerkt:
Probeer een leuke yamaha majesty 250 of zo op de kop te tikken. lijken me leuke machientjes.

kijk bij zoeken(klik dan wel motorscooters aan): Dylan 150 of majesty 250. er staat al een hoop over jou probleem.
Of gewoon: majesty 250.

Wel moet de zithouding je liggen ik zit liever rechtop. Ik kan zelf de hele dag rijden zonder moe te worden. Jammer dat veel scooters zo'n lighouding hebben tegenwoordig.
 
Laatst bewerkt:
nee, maar er staat gewoon iemand die twijfelt tussen een dylan 150 en een majesty 250 op het forum, vandaar. 100cc meer maakt veel verschil zeker als autosnelwegen je terrein worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me voor 100% vinden in het verhaal van Frank7.
Ben zelf begonnen met een sh125, ideaal ding voor binnendoor maar op de rijksweg met stevige tegenwind levensgevaarlijk. Daarom de sh125 ingeruild voor een silverwing, prachtige motorscooter die heerlijk rijdt maar ook loodwaar is en een zeer hoog verbruik heeft.
Inmiddels ben ik de zeer gelukkige bezitter van een honda Jazz met een 250cc 4t motor. Rijdt met 100km/h heerlijk op de rijksweg, wanneer het moet kun je de 135/140 aantikken op de teller.
Ik zou je dus ook een gebruikte 250 aanraden.

http://www.2dehands.be/zeer-goede-scooter-250cc-te-44401394.html?qq=foresight

niet moeders mooiste maar wel een goed karakter :)
 
Laatst bewerkt:
Foresight is een heel goed ding, deze is nog netjes ook en heeft maar weinig kilometers gereden. Ik zou zeggen: bellen en de vraagprijs bieden !
 
Als ik eerlijk ben vind ik dat als je snelweg km's moet maken een 300cc plus het minimum is. Het liefst zelfs 400cc. Natuurlijk zijn er motorscooters met minder inhoud die net 120 echte km's kunnen halen, maar de remmetjes en wegligging (zeker bij windvlagen) zijn niet bedoeld voor die snelheden. Het moet wel veilig blijven.

Ik heb een Peugeot Elyseo 100cc voor 1000 euro te koop staan.

Ik heb hem zelf aangeschaft ook voor woon-werk verkeer (zelfde afstand als jij maar dan zonder snelweg) in het seizoen. Van baan gewisseld en daarom overbodig geworden.

Ik hoop dat je (naast het proberen aansmeren van mijn scooter) iets aan mijn tip gehad hebt (ik heb ook een majesty 250 gehad en meerdere motorscooters proefgereden).

GR, :W
 
Denbettes, je moet eventueel bellen voor informatie. Over de prijs moet je nog niet spreken. Je keuze maken, er naartoe gaan met cash geld. Heel simpel. Jou bod doen met de mededeling dat je nu direct X € cash op tafel legt.
Het is hatelijk als mensen op voorhand beginnen te bieden alvorens ze een motorfiets hebben gezien.

succes
 
Knaapster,
klopt helemaal wat je schrijft voor alleen snelweg lange afstand rijden, vindt ik mijn 250 niet fijn en zou ik ook wat meer cc's willen en ben al voorzichtig aan rondkijken voor 300/400cc .....
maarja, het verbruik, gewicht en aanschafprijs van de 400cc is hoger.
Voor stadverkeer is 250cc wel leuk gooien en smijten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan