2e hands lichte motoren

Maar goed, ik merk dat ik in het testosteron hoekje ben beland.

Ik doelde meer op de veiligheid: als je merkt dat het verkeer om je heen aan het rommelen is, is het fijn om met een normale motor er bij weg te kunnen rijden. Ik hoef helemaal niet te racen, maar het normale verkeer trek ik er als ik het nodig vind, voor mijn eigen veiligheid, uit.

Als je een racemotortje zoekt, dan onttrek ik me uit het gesprek ;-p
 
Mijn ongezoutte mening?

een 125 :X
Walk a Way...

Ben ooit eens gestrand met pech nabij Stuttgard onderweg naar onze vakantie bestemmig.
Om toch mobiel te blijven, maar een CBR125Rretje gehuurd.
|(
Niet vooruit te schoppen zo'n ding, je schakelt je de kracht uit je lichaam,
ben je net op gang kan moet je weer afremmen, en kan het spel weer op nieuw beginnen.
Laat staan als je gepasseerd wordt B|

Zag bij toeval gister een Lessert rijden op zo'n 125ding.
Geen pannetje..

Koop dan gewoon een Dappie, MB of RDtjes echte bromfiets
voor ww stads verkeer..
Is nog leuker ook.

But that's just my 10ct's
O-)
 
Vanuit stilstand en de eerste meters misschien, maar verder:
Diversion: 61pk, 47Nm, 198kg
Vespa 125: 10pk, 10Nm, 115kg

De Diversion spreekt jou misschien niet aan, maar het is wel een echte motor.


Nu pak jij het uiterste van het uiterste, beetje motorscooter heeft meer dan 125 cc en ik wilde er ook nooit aan geloven maar er zijn er genoeg waar je het zelfs op een racer nog aardig moeilijk mee krijgt van 0-100.
Daarbij heb ik niets tegen de Diversion van de beste man, ik heb respect voor een ieder zn motor ;)

* ik begrijp trouwens net dat hij doelde op een gewone scooter, dat had ik ook niet begrepen *
 
Ik heb zelf ook (motor)scooter gereden.
Tja, de Diversion, oud beestje dat het is, is toch echt sneller.

Maar ik bedoelde de scootertjes waar je al die puberpikjes mee ziet rijden in de grote stad. Sorry hoor, maar dat slaat echt als een tang op een varken. Daarmee rijd je niemand op en motor er mee uit.

Sorry ik had niet begrepen dat je op de Holleeder en bontkraag scooters doelde ;) ik ging uit van motorscooters en daarbij ga je het met de diversion nog aardig lastig krijgen ;)
 
Heb je mijn bericht uberhaupt gelezen B|

De slijtage delen van een kleine motor zijn ook gewoon lichter uitgevoerd, of misschien zelfs niet van de beste kwaliteit.

Ja, ik had je bericht gelezen, dat valt me eigenlijk nog best tegen dan. Maar wat ik bedoelde, dan maakt het dus niet uit of je een zware of lichte motor rijdt, die kosten heb je toch ;)

Ik ben persoonlijk van mening dat de rest van het verkeer er uit kunnen trekken in de stad niet zo belangrijk is, maar die meningen zijn wellicht verdeeld :P
 
Nu pak jij het uiterste van het uiterste, beetje motorscooter heeft meer dan 125 cc en ik wilde er ook nooit aan geloven maar er zijn er genoeg waar je het zelfs op een racer nog aardig moeilijk mee krijgt van 0-100.
Daarbij heb ik niets tegen de Diversion van de beste man vrouw, ik heb respect voor een ieder zn motor ;)

* ik begrijp trouwens net dat hij doelde op een gewone scooter, dat had ik ook niet begrepen *
TS heeft het steeds over een 125cc, dus vandaar.

Een dikke T-max of soortgelijk is nog best rap inderdaad. :Y
Ja, ik had je bericht gelezen, dat valt me eigenlijk nog best tegen dan. Maar wat ik bedoelde, dan maakt het dus niet uit of je een zware of lichte motor rijdt, die kosten heb je toch ;)
Okee gelukkig. :P Klopt, de kosten zijn er nu eenmaal.
Ik ben persoonlijk van mening dat de rest van het verkeer er uit kunnen trekken in de stad niet zo belangrijk is, maar die meningen zijn wellicht verdeeld :P
Dat is niet zo boeiend inderdaad. Zelf zou ik eerder voor een 250-300cc (A2-rijbewijs achtig) kiezen dan een 125cc. De Tricker is/was echt ontzettend leuk. Nu lijkt me een R3 ook wel mooi... voor erbij. :z
 
TS heeft het steeds over een 125cc, dus vandaar.

Een dikke T-max of soortgelijk is nog best rap inderdaad. :Y

Klopt hij gaf idd een 125 cc ( motor ) aan, later ging we "over" op de motorscooters..
Maar het maakt ook allemaal niet uit, hij wil geen scooter en dat snap ik best :)
 
Wat een onzin over (remmen van een 125 cc) en de super snelheid van 'dikke' motorscooters.

Zelfs met je supersport moet je oppassen. :? :N

Een beetje supersport doet 0-100 km rond de drie seconden..
Dan zitten die dikke scooters pas op de 60 km/u. :Z

Sommige A2 motorfietsen zijn gewoon sneller. :P

full
 
Je krijgt lang niet elke supersport in de opgegeven tijd van 0 - 100 en dat weet jij zelf ook wel worldbeater ;)
Juist de overvloed aan vermogen en onkunde van sommige mensen kan er voor zorgen dat je het verliest van een scootah.
In het geval van een scooter kan het lage vermogen en variomaat ervoor zorgen dat je gewoon vol gas weg kan, meende zelfs dat een burgman nog een extra boost/power mode had oid ?
 
https://www.youtube.com/watch?v=l0POHeBrrHQ

Zelfs een door iedereen verfoeide saaie NC750X is al sneller dan zo'n scooter.
Ze zijn er ook met DCT dus daar heb je ook geen skills voor nodig.

Zelf vind ik het overigens een prima fiets voor woon-werkverkeer zo'n NC750 of 700.
Je zult mij dan ook niet zien op en scooter.
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt lang niet elke supersport in de opgegeven tijd van 0 - 100 en dat weet jij zelf ook wel worldbeater ;)
Juist de overvloed aan vermogen en onkunde van sommige mensen kan er voor zorgen dat je het verliest van een scootah.
In het geval van een scooter kan het lage vermogen en variomaat ervoor zorgen dat je gewoon vol gas weg kan, meende zelfs dat een burgman nog een extra boost/power mode had oid ?
In minder vaardige handen is het optrekken met een scooter altijd goed inderdaad.
Net als optrekken met een Tesla.. gasgeven een klaar. :9

Maar we zijn uiteraard allemaal uitstekende rijders. :+ ;)
 
Dat is inderdaad zo, maar ik ben helemaal verliefd op het ding :$
Dat horen we graag natuurlijk *D
Je bent van harte welkom op www.fz750.nl
of je jaagt oma weg uit Het FZ750-topic


Met bijna 1:20 is een FZ redelijk zuinig, je moet al aardig wat km's halen om de belasting en verzekering van een 2e motor te compenseren. Onderhoud valt ook erg mee ALS je veel zelf kunt doen. Maar ja, een 125 cc die de km's draait kan ook niet zonder onderhoud, rijden kost geld, linksom of rechtsom.

ps, foto van de FZ graag
smiliecam3.gif
 
Laatst bewerkt:
Oeh, er is een compleet FZ750 forum? En draadje? Danku voor de heads up :)

En ja, ik denk dat het wellicht economisch toch niet zo rendabel is om er een tweede fiets bij te kopen als ik eerst dacht. Ik ga eerst eens lekker op de FZ750 rijden, ik zie na een maandje dan wel verder denk ik...

En ik zal me eens melden op het FZ750 topic :P
 
Oeh, er is een compleet FZ750 forum? En draadje? Danku voor de heads up :)

En ja, ik denk dat het wellicht economisch toch niet zo rendabel is om er een tweede fiets bij te kopen als ik eerst dacht. Ik ga eerst eens lekker op de FZ750 rijden, ik zie na een maandje dan wel verder denk ik...

En ik zal me eens melden op het FZ750 topic :P


Heel verstandig denk ik.
 
In minder vaardige handen is het optrekken met een scooter altijd goed inderdaad.
Net als optrekken met een Tesla.. gasgeven een klaar. :9

Maar we zijn uiteraard allemaal uitstekende rijders. :+ ;)

Je weet zelluf :P Als het fout gaat ligt het aan anderen ( jou onderschrift :X )
 
Je weet zelluf :P Als het fout gaat ligt het aan anderen ( jou onderschrift :X )
Ja, ik zit nu al drie weken thuis met een hersenschudding, meer dan tien kneuzingen van top tot teen, druk in de hersenen en een dubbele armbreuk.

Aangereden op de snelweg na een zeldzaam zijdelingse kettingbotsing drie banen rechts van mij.
En zelf heb ik er niets van gezien, de auto werd (doordat twee andere auto's al hard gebotst waren) van rechtsachter via baan twee naar de - andere weg - vrije baan vier geduwd.

full


Na tien uur wakker in de het ziekenhuis en de volgende dag pas de operatie van vier uur gehad.

Ik had nog geluk niet overreden te zijn door vrachtwagens en anders verkeer.
Baan vijf was nog vrij en daar reed het verkeer gewoon vol door terwijl ik op baan zes lag.
De andere mensen van de kettingbotsing waren uitgestapt en hadden mij eerst ook niet liggen, maar zijn daarna wel de weg overgestoken en beschermd tegen het doorrijdende verkeer. Op hun signaleren parkeerde een vrachtwagen overdwars om alles tegen te houden.

Die mensen (zelfs) uit de botsing en die vrachtwagen moet ik dus dankbaar zijn. :t
 
Laatst bewerkt:
Maar in de geest van het topic, volgende week donderdag strompelend :+ naar de motorbeurs om te kijken naar nieuwe gear en twee dagen later de nieuwe '2e hands lichte motor' ophalen. (Waarschijnlijk met aanhanger) :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik zit nu al drie weken thuis met een hersenschudding, meer dan tien kneuzingen van top tot teen, druk in de hersenen en een dubbele armbreuk.

Aangereden op de snelweg na een zeldzaam zijdelingse kettingbotsing drie banen rechts van mij.
En zelf heb ik er niets van gezien, de auto werd (doordat twee andere auto's al hard gebotst waren) van rechtsachter via baan twee naar de - andere weg - vrije baan vier geduwd.

[afbeelding]

Na tien uur wakker in de het ziekenhuis en de volgende dag pas de operatie van vier uur gehad.

Ik had nog geluk niet overreden te zijn door vrachtwagens en anders verkeer.
Baan vijf was nog vrij en daar reed het verkeer gewoon vol door terwijl ik op baan zes lag.
De andere mensen van de kettingbotsing waren uitgestapt en hadden mij eerst ook niet liggen, maar zijn daarna wel de weg overgestoken en beschermd tegen het doorrijdende verkeer. Op hun signaleren parkeerde een vrachtwagen overdwars om alles tegen te houden.

Die mensen (zelfs) uit de botsing en die vrachtwagen moet ik dus dankbaar zijn. :t

Wowww, heel erg oftopic, maar ze hebben je goed te pakken gehad, mooi dat je nog onder ons bent :}

Beterschap verder iig
 
Heb zelf geen probleem met een ‘middelgrote’ motor in de stad. Ik rij redelijk veel A’dam centrum, grachtengordel, Pijp, Rokin, Jordaan enz. Voor ww pak ik liever de A10, ook omdat ik met de 600cc die keuze kan maken. Heb altijd een plastic tas en spin in mijn rugzak, dus boodschappen is ook echt geen probleem.

Ik doelde meer op de veiligheid: als je merkt dat het verkeer om je heen aan het rommelen is, is het fijn om met een normale motor er bij weg te kunnen rijden. Ik hoef helemaal niet te racen, maar het normale verkeer trek ik er als ik het nodig vind, voor mijn eigen veiligheid, uit.

Precies dit. Ik kroop vandaag naar voren bij het stoplicht. Was net naast de voorste auto in zijn dode hoek toen het licht op groen sprong. Dan is het fijn om er snel voorbij en weg te zijn voordat dat blik in beweging komt zonder jou gezien te hebben.
 
Damn Worldbeater, dat had heel anders af kunnen lopen. Goed om te lezen dat je er met relatief weinig vanaf bent gekomen! Inderdaad, beterschap gewenst :)
 
Ja, ik zit nu al drie weken thuis met een hersenschudding, meer dan tien kneuzingen van top tot teen, druk in de hersenen en een dubbele armbreuk.

Aangereden op de snelweg na een zeldzaam zijdelingse kettingbotsing drie banen rechts van mij.
En zelf heb ik er niets van gezien, de auto werd (doordat twee andere auto's al hard gebotst waren) van rechtsachter via baan twee naar de - andere weg - vrije baan vier geduwd.

[afbeelding]

Na tien uur wakker in de het ziekenhuis en de volgende dag pas de operatie van vier uur gehad.

Ik had nog geluk niet overreden te zijn door vrachtwagens en anders verkeer.
Baan vijf was nog vrij en daar reed het verkeer gewoon vol door terwijl ik op baan zes lag.
De andere mensen van de kettingbotsing waren uitgestapt en hadden mij eerst ook niet liggen, maar zijn daarna wel de weg overgestoken en beschermd tegen het doorrijdende verkeer. Op hun signaleren parkeerde een vrachtwagen overdwars om alles tegen te houden.

Die mensen (zelfs) uit de botsing en die vrachtwagen moet ik dus dankbaar zijn. :t

Bah bah kerel, wat een verhaal !
Je hebt meerdere engeltjes op je schouders gehad en fijn dat er nog wel mensen zijn die om de medemens geven en jou hebben beschermd.

Hoop dat je weer helemaal opknapt en snel weer op de nieuwe lichte fiets kan gaan rijden :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan