2e hands moto, 25kw, welke?

Bij een 250cc wordt het helemaal niet leuk hoor ;)
Dus het verschil tussen 500cc (geknepen) en 250cc
merk je niet, behalve dat de 500cc een stuk sneller optrekt. Maargoed, je moet toch 2 jaar met 25kw rijden, dus het maakt in principe niet uit waar je op rijd ;)


Is dat zo? Trekt die sneller op? Top is wel iets lager volgens mij, want op jou site staat 150 top, en die vtr rijdt toch echt iets harder dan 150 :)

Enne idd, 2 jaar lang ;( kut overheid :j , drom wil ik nu gewoon licht fietsje wat niet al te veel kost en dan over 2 jaar andere kopen :) , lekker doorsparen iig :)
 
Same here, ik heb nu een Honda CB400n gekocht voor 1000 gulden. Ik weet alleen nog niet precies hoe dat met 25Kw zit, ik kan nergens echt duidelijk vinden hoeveel Pk dat ie heeft.
 
Is dat zo? Trekt die sneller op? Top is wel iets lager volgens mij, want op jou site staat 150 top, en die vtr rijdt toch echt iets harder dan 150 :)

Enne idd, 2 jaar lang ;( kut overheid :j , drom wil ik nu gewoon licht fietsje wat niet al te veel kost en dan over 2 jaar andere kopen :) , lekker doorsparen iig :)

Ja top is 150 a 160. Heb mijn motor nooit boven de 150 gehad. Maarja vriend van me had z'n motor op 160 zonder kuip. Ook 25kw...

En die VTR, ik denk dat het wel lang duurt voor ie boven de 150 zit hoor. Maargoed, koop wat jij een leuke fiets vind en je instelling van 'nu een simpele fiets en over 2 jaar een andere kopen zodat je nu lekker kan doorsparen geef ik je helemaal gelijk in.

Maargoed, denk dus gewoon aan onderdelen enz. dat die voor de VTR duurder en schaarser zijn. maar als je dat niet erg vind is het een prima motor voor in de 25kw periode.
 
Ik heb nog een FZR400 te koop. :)

Klik maar op FZR400 in mijn signature voor meer info.
Die is toch geen 25 KW?

anders zou ik binnenkort ook wel geïnteresseerd kunnen zijn

edit: JK, zo'n kuip voor een Gs 500 , wat kost dat ongeveer?
 
Laatst bewerkt:
Die is toch geen 25 KW?

anders zou ik binnenkort ook wel geïnteresseerd kunnen zijn

edit: JK, zo'n kuip voor een Gs 500 , wat kost dat ongeveer?

FZR is niet 25kw en je mag niet geinteresseerd zijn, hij's van mij ! })

Maaruh een kuip voor een GS500e, toen ik m'n fiets bij de dealer kocht zat ie er al op. Bij www.tech-line.nl (importeur) gevraagd. In guldens 1800 piek in de kleur die je wilt.
 
Bedankt voor de info :)
En ik zal die FZR niet voor je neus wegkapen, ik heb nog niet eens een 25kw rijbewijs, laat staan full power :(
 
Bedankt voor de info :)
En ik zal die FZR niet voor je neus wegkapen, ik heb nog niet eens een 25kw rijbewijs, laat staan full power :(

hehe ik heb nog een aantal maanden 25kw, en tegen de tijd dat ik op zwaar mag is Revolution ook al z'n FZR kwijt hoor ;( naja zat andere fietsen te koop })
 
Op zondag 24 maart 2002 19:15 schreef JK het volgende:hehe ik heb nog een aantal maanden 25kw, en tegen de tijd dat ik op zwaar mag is Revolution ook al z'n FZR kwijt hoor ;( naja zat andere fietsen te koop })

Boven de 25kW wel ja.

Maar ik heb nu een motor, ben ik erg blij mee maar wat meer power zou geen kwaad kunnen :(
 
hehe ik heb nog een aantal maanden 25kw, en tegen de tijd dat ik op zwaar mag is Revolution ook al z'n FZR kwijt hoor ;( naja zat andere fietsen te koop })
Hehe wa is da frustie om te lezen da jij der al bijna af bent.... gvd ik moet der nog aan beginnen.... :( 2 jaar is volgens mij echt een veels te lange tijd.... '(
Zit jij dus nu al 1 jaar en vele maanden te w8en of?
 
Hehe wa is da frustie om te lezen da jij der al bijna af bent.... gvd ik moet der nog aan beginnen.... :( 2 jaar is volgens mij echt een veels te lange tijd.... '(
Zit jij dus nu al 1 jaar en vele maanden te w8en of?

Ik zit inderdaad al 1 jaar en een maand of 7 of 8 te rijden op 25kw. Heb meteen na m'n rijbewijs een motor gekocht, en sindsdien geen dag meer zonder motor gezeten. Je raakt aan het vermogen gewend en dat je soms niet kan inhalen. gelukkig heeft m'n XR nog aardig wat vermogen om in te halen (meer als de GS volgens mij), dus vanmiddag op een lange weg ook vele auto's en motoren ingehaald die mij wat te langzaam reden. (de motorrijders zaten suf te tuffen achter een auto aan.. |( Stap dan in een auto met z'n 2en zou ik zeggen)

Gaat prima het een en ander inhalen met een XR hoor :) Weet niet hoe de SRX van Bogarde reageert... maar mijne reageert nog redelijk vlot op het gas.

Maaruh jij vind het frustie om te lezen dat ik bijna van 25kw af ben, maar ik zit er net zo lang als jou aan hoor :( Alles went, zorg gewoon als je gaat motorrijden, dat je dan wel gaat motorrijden met andere 25kw'ers anders moeten ze op je wachten een aantal km verderop :)
2 jaar is HEEL moeilijk vol te houden :( Zit nu al overal te kijken voor zware motoren enz. terwijl ik nog een paar maandjes moet, denk dat het laatste half jaar het moeilijkst is :)
 
XR400 r heeft toch ook psies 25kw?
Die zou ik denk ik nemen en er dan een supermotard van maken..
Misschien issie nog wel tunable ook, hij kan onderin vast wat sterker gemaakt worden lijkt me.
 
XR400 r heeft toch ook psies 25kw?
Die zou ik denk ik nemen en er dan een supermotard van maken..
Misschien issie nog wel tunable ook, hij kan onderin vast wat sterker gemaakt worden lijkt me.

Ja XR400R is 25kw, maar is minder dan 156kg, dus moet je zeker ook de 0.16kw/kg toepassen dus dat red je van z'n lang zal ze leven niet.
XR250R kopen? Is het enige wat je mag rijden met licht rijbewijs.

edit : overigens mag je je motor niet tunen als je op een lichte motor rijd. En een 1 pitter 4 takt heeft al (meer dan) genoeg vermogen onderin. Is niet nodig dus. Het is geen 2 takt.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit inderdaad al 1 jaar en een maand of 7 of 8 te rijden op 25kw. Heb meteen na m'n rijbewijs een motor gekocht, en sindsdien geen dag meer zonder motor gezeten. Je raakt aan het vermogen gewend en dat je soms niet kan inhalen. gelukkig heeft m'n XR nog aardig wat vermogen om in te halen (meer als de GS volgens mij), dus vanmiddag op een lange weg ook vele auto's en motoren ingehaald die mij wat te langzaam reden. (de motorrijders zaten suf te tuffen achter een auto aan.. |( Stap dan in een auto met z'n 2en zou ik zeggen)

Gaat prima het een en ander inhalen met een XR hoor :) Weet niet hoe de SRX van Bogarde reageert... maar mijne reageert nog redelijk vlot op het gas.

Maaruh jij vind het frustie om te lezen dat ik bijna van 25kw af ben, maar ik zit er net zo lang als jou aan hoor :( Alles went, zorg gewoon als je gaat motorrijden, dat je dan wel gaat motorrijden met andere 25kw'ers anders moeten ze op je wachten een aantal km verderop :)
2 jaar is HEEL moeilijk vol te houden :( Zit nu al overal te kijken voor zware motoren enz. terwijl ik nog een paar maandjes moet, denk dat het laatste half jaar het moeilijkst is :)

Mwa als ik kijk naar die kawa 25 kW waar ik op les dat tie nog vrij vlot van de 90 naar de 130 trekt (vw inhalen oa). Naja ik zie het vanzelf wel, nog een klein maandje en dan kank het uitproberen hoop ik :]

Enne die 2 jaar zijn gewoon niet uit te houden denk.... ook als ik naar een vriend van me kijk nu, die rijd al op de Shadow 750 van z'n ma rond en hij heeft nog niet eens een jaar zijn lichte rijbewijs......

Maar verders ken ik nie veel andere mensen die 25 kw hebben.... dus da wordt veel w8en voor de rest })

Kben btw wel de lul denk met proefrijbewijs :( :j (zie hier)
 
Mwa als ik kijk naar die kawa 25 kW waar ik op les dat tie nog vrij vlot van de 90 naar de 130 trekt (vw inhalen oa). Naja ik zie het vanzelf wel, nog een klein maandje en dan kank het uitproberen hoop ik :]

Enne die 2 jaar zijn gewoon niet uit te houden denk.... ook als ik naar een vriend van me kijk nu, die rijd al op de Shadow 750 van z'n ma rond en hij heeft nog niet eens een jaar zijn lichte rijbewijs......

Maar verders ken ik nie veel andere mensen die 25 kw hebben.... dus da wordt veel w8en voor de rest })

Kben btw wel de lul denk met proefrijbewijs :( :j (zie hier)

25kw is tot 120 a 130 ook zeker wel vlot !! Maar daarboven is het nix, dus op de snelweg auto's inhalen, time wel van te voren, let op de auto's op de linkerbaan als die sneller dan 140 rijden wordt het eventjes wachten achter die auto die je wilde inhalen. En als je een auto inhaalt, en hij geeft een poepie gas bij, dan kom je er met MOEITE voorbij.

Wat betreft de Shadow. je Zou er maar op willen rijden, ik zou zeggen 'nee dank u, ik pas'. ;)
Heb wel op de Thundercat van BertV en de RF600R van Gertjan (beiden van MF dus) gereden, allebei 100pk motoren.. had ik ook maar 'nee dank u' gezegd. dan blijkt hoe kut 25kw is. :) (heb dit verhaal al vaker opgehangen bij mensen met 25kw, dat je beter niet op wat zwaaders moet rijden tot je lichte rijbewijs tijd voorbij is)

Maaruh van dat proefrijbewijs : Goed op je snelheid letten, denk dat je daar het meeste op gepakt wordt als motorrijder zijnde. 3 strafpunten = test doen, en als je daarvoor zakt is het bye bye rijbewijs.
 
25kw is tot 120 a 130 ook zeker wel vlot !! Maar daarboven is het nix, dus op de snelweg auto's inhalen, time wel van te voren, let op de auto's op de linkerbaan als die sneller dan 140 rijden wordt het eventjes wachten achter die auto die je wilde inhalen. En als je een auto inhaalt, en hij geeft een poepie gas bij, dan kom je er met MOEITE voorbij.

Wat betreft de Shadow. je Zou er maar op willen rijden, ik zou zeggen 'nee dank u, ik pas'. ;)
Heb wel op de Thundercat van BertV en de RF600R van Gertjan (beiden van MF dus) gereden, allebei 100pk motoren.. had ik ook maar 'nee dank u' gezegd. dan blijkt hoe kut 25kw is. :) (heb dit verhaal al vaker opgehangen bij mensen met 25kw, dat je beter niet op wat zwaaders moet rijden tot je lichte rijbewijs tijd voorbij is)

Maaruh van dat proefrijbewijs : Goed op je snelheid letten, denk dat je daar het meeste op gepakt wordt als motorrijder zijnde. 3 strafpunten = test doen, en als je daarvoor zakt is het bye bye rijbewijs.

Hehe ja kheb natuurlijk nog nie harder gereden dan 125-130 :) , dus hoe da is week nog nie, argh kan nie w8en totdak gewoon zelf mag rijden elke dag wanneer ik wil en geen €33 neer te tellen voor een krap uurtje :( .

Kan ik me opzich goed voorstellen da je eigenlijk nie op een zware moet rijden als je daarna weer op een lichte moet. Want als ik nu op de brommer van een vriend van me rij (nrs'tje) dan vink da ook super bagger, terwijl da vroeger kei vet was :) . Maarja als me pa vraagt of ik ff op die van hem wil, kweet nie ofk da kan afslaan ;)

Enneu proefrijbewijs is gewoon kut, is het bij 3 punten ja? Auto dan 5 of? Want ik d8 dat het 5 was. Maar dat over 5 jaar lang.... da wordt echt genaait.... kan je volgens mij nml zo ff per ongeluk ( ;) ) gebeuren..... :+
 
Shit! Als het écht eind deze maand wordt ingevoerd ben ik nét de lul! Moet namelijk over een week of 2 afrijden...
 
3 punten in 5 jaar dacht ik. Ach ik heb auto en motor, dus hoef niet bang te zijn voor proefrijbewijs. Hmmm met lessen moet je wel wat meer gas geven hoor !!! Ik zat bijna op de top van wat de motor kon op een weg waar je niet echt hard mocht.

Ennuh een 25kw fiets die 140 kan is hard zat joh. Voor binnendoor rijd je toch vaak niet harder dan 120, en op de snelweg is met 140 doorkachelen best aardig. Dan red je het de 2 jaar wel ;)
En hoge boetes kan je bijna niet krijgen met een 25kw fiets.

allebei wel slagen in 1x he? ;)
 
3 punten in 5 jaar dacht ik. Ach ik heb auto en motor, dus hoef niet bang te zijn voor proefrijbewijs. Hmmm met lessen moet je wel wat meer gas geven hoor !!! Ik zat bijna op de top van wat de motor kon op een weg waar je niet echt hard mocht.

Ennuh een 25kw fiets die 140 kan is hard zat joh. Voor binnendoor rijd je toch vaak niet harder dan 120, en op de snelweg is met 140 doorkachelen best aardig. Dan red je het de 2 jaar wel ;)
En hoge boetes kan je bijna niet krijgen met een 25kw fiets.

allebei wel slagen in 1x he? ;)


Hehe met lessen meer gas geven :P , snelweg rij ik vrijwel nooit dus da zal nie echt gaan..... :P

Hoge boetes nie krijgen..... :? kweet nie wat jij onder hoog verstaat dan, maar als je 140 rijd op een 80 km weg (wat toch helemaal nie gek klinkt) dan krijg je volgens mij toch nog een vrij hoge boete :r .

Enne of die 2 jaar te redden zijn ja of nee, je hebt geen andere keus :j

En OFCOURSE gak in 1 keer slagen :+ , tenminste daar ga ik vanuit hehe :+ , nu 14 uurtjes gehad, nog paar en dan is het tijd 8-)
 
Hehe met lessen meer gas geven :P , snelweg rij ik vrijwel nooit dus da zal nie echt gaan..... :P

Hoge boetes nie krijgen..... :? kweet nie wat jij onder hoog verstaat dan, maar als je 140 rijd op een 80 km weg (wat toch helemaal nie gek klinkt) dan krijg je volgens mij toch nog een vrij hoge boete :r .

Enne of die 2 jaar te redden zijn ja of nee, je hebt geen andere keus :j

En OFCOURSE gak in 1 keer slagen :+ , tenminste daar ga ik vanuit hehe :+ , nu 14 uurtjes gehad, nog paar en dan is het tijd 8-)

Geen snelweg ? Hoe bedoel je, met lessen nooit de snelweg op? zou wel erg slecht zijn. Is wel belangrijk.... en met 140 rijden waar je 80 mag, ja dan heb je een dikke boete... ik reed met lessen dus 170 waar je 80 mocht. Ach, hoe willen ze je rijbewijs afpakken als je het nog niet hebt :) Of nouja.. ik had toen al wel auto.. hehe oeps.

Gemiddeld is dacht ik 15 uur of 20 uur lessen en dan examen. Ik deed er 15 uur over, maar had al schakelbrommerervaring.
 
Geen snelweg ? Hoe bedoel je, met lessen nooit de snelweg op? zou wel erg slecht zijn. Is wel belangrijk.... en met 140 rijden waar je 80 mag, ja dan heb je een dikke boete... ik reed met lessen dus 170 waar je 80 mocht. Ach, hoe willen ze je rijbewijs afpakken als je het nog niet hebt :) Of nouja.. ik had toen al wel auto.. hehe oeps.

Gemiddeld is dacht ik 15 uur of 20 uur lessen en dan examen. Ik deed er 15 uur over, maar had al schakelbrommerervaring.

Snelweg heb ik met lassen ook maar twee keer op gereden met lessen en niet met examen, snelweg is :r zeker met 25kW.
En 80 waar je 50 mag is ook al wel een aardige boete en dat rij ik ook wel vaak (ONBEWUST; denk je van ik maar rustig aan hier en dan rij je nog 80!) en met tijdelijk rijbewijs is dat helemaal erg en wat ben ik blij dat ze dat 1 Januari dit jaar dat niet hebben ingevoerd :} ik hoop niet ik ooit in een situatie kom waar ik dan met tijdelijk rijbewijs strafpunten zou krijgen want dat is al klote genoeg maar voor het geval dat...
 
Geen snelweg ? Hoe bedoel je, met lessen nooit de snelweg op? zou wel erg slecht zijn. Is wel belangrijk.... en met 140 rijden waar je 80 mag, ja dan heb je een dikke boete... ik reed met lessen dus 170 waar je 80 mocht. Ach, hoe willen ze je rijbewijs afpakken als je het nog niet hebt :) Of nouja.. ik had toen al wel auto.. hehe oeps.

Gemiddeld is dacht ik 15 uur of 20 uur lessen en dan examen. Ik deed er 15 uur over, maar had al schakelbrommerervaring.

Hehe kzeg toch vrijwel nooit :P , meestal aan het einde van de les op de terug weg ff halve km ofzow, da noem ik geen snelweg ervaring hoor..... met geluk kunde een vrachtwagen inhalen maar anders moet je blijven plakken rechts omdat je de volgende afslag der alweer af moet....

Met lessen 170 waar je 80 mocht... euh dan heb jij wel een relaxste instructeur..... want hij is verantwoordelijk voor jou neem ik aan :o

Wat het gemiddelde is week nie, khad vaag ietes gehoort van 18, maargoed da maakt opzich allemaal nie zo veel uit, ligt ook aan je instructeur, kben opzich niet zo tevre over die van mij.... beetje rare vent, naja, ik kan rijden, de rest leer ik mezelf wel aan ;) (kheb btw ook brommerervaring, waarvan paar weken schakel)

Maare ik neem aan dat proef alleen voor me motor geld en nie voor me auto diek vorig jaar gehaald heb :)
 
Op maandag 25 maart 2002 00:03 schreef Bobbert het volgende:Maare ik neem aan dat proef alleen voor me motor geld en nie voor me auto diek vorig jaar gehaald heb :)

Mischien wel helemaal niet omdat je je (auto)rijbewijs al hebt....

hoop het wel voor je (en voor mezelf want ik moet ooit nog eens m'n autorijbewijs gaan halen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan