2e hands moto, 25kw, welke?

Op maandag 25 maart 2002 00:03 schreef Bobbert het volgende:Hehe kzeg toch vrijwel nooit :P , meestal aan het einde van de les op de terug weg ff halve km ofzow, da noem ik geen snelweg ervaring hoor..... met geluk kunde een vrachtwagen inhalen maar anders moet je blijven plakken rechts omdat je de volgende afslag der alweer af moet....

Met lessen 170 waar je 80 mocht... euh dan heb jij wel een relaxste instructeur..... want hij is verantwoordelijk voor jou neem ik aan :o

Maare ik neem aan dat proef alleen voor me motor geld en nie voor me auto diek vorig jaar gehaald heb :)

Hmm dan heb ik toch meer snelweg reden dan jou. Het meeste wel binnendoor, en het allermeest van de lessen oefenen van verrichtingen (rijden konden we toch al). En die 170, ach hij is wel relaxt ja ;) Kwam ie me nog inhalen op z'n GSXF omdat hij eerst de bocht wilde maken ;)

Ik hoop dat de proef alleen voor je motor geldt :)
Straks flikken ze zoiets dat het hele rijbewijs er anders uit ziet met punten, en dan ben je misschien wel de lul..
 
Hmm dan heb ik toch meer snelweg reden dan jou. Het meeste wel binnendoor, en het allermeest van de lessen oefenen van verrichtingen (rijden konden we toch al). En die 170, ach hij is wel relaxt ja ;) Kwam ie me nog inhalen op z'n GSXF omdat hij eerst de bocht wilde maken ;)

Ik hoop dat de proef alleen voor je motor geldt :)
Straks flikken ze zoiets dat het hele rijbewijs er anders uit ziet met punten, en dan ben je misschien wel de lul..
Whaha dan had jij wel een zeer relaxste instructeur }) tering.... :}

Het mooiste zou zijn zoals bogarde omschrijft maar da zal wel niet... dan maar hopen dat het alleen voor motor geld.... :S En zo niet dan gak ze helemaal KAPOT schelden :j :j
 
Ik dacht dus slim een Honda CB400n te kopen, maar blijkt dat ie 43 pk heeft.

Hoe zit dat dan met die 10pk teveel vermogen, ik weet dat teruggedraaid moet worden. Maar is het terugbrengen van 10pk dan goedkoper dan 30pk terugbrengen op een zxr. Ik neem aan dat er maar een kleinere ingreep hoeft te worden gedaan?
 
Ik dacht dus slim een Honda CB400n te kopen, maar blijkt dat ie 43 pk heeft.

Hoe zit dat dan met die 10pk teveel vermogen, ik weet dat teruggedraaid moet worden. Maar is het terugbrengen van 10pk dan goedkoper dan 30pk terugbrengen op een zxr. Ik neem aan dat er maar een kleinere ingreep hoeft te worden gedaan?

Sjaap heeft (als ik me niet heeeel erg vergis) ook een CB400 en heeft grote problemen met het afvoeren...

Denk dat hij er wel snel op zal reageren of anders mischien even een mailtje sturen.
 
Ik dacht dus slim een Honda CB400n te kopen, maar blijkt dat ie 43 pk heeft.

Hoe zit dat dan met die 10pk teveel vermogen, ik weet dat teruggedraaid moet worden. Maar is het terugbrengen van 10pk dan goedkoper dan 30pk terugbrengen op een zxr. Ik neem aan dat er maar een kleinere ingreep hoeft te worden gedaan?

Tja dat is afhankelijk van de prijs van het 25kw kitje. En natuurlijk hoeveel de dealer er voor vraagt. Weet niet wat die kitjes kosten voor de handelaren, maar normaal ben je 400 piek kwijt, heb ook horen zeggen dat mensen wel eens 800 piek kwijt waren voor het teruggooien van de pk's.

Denk alleen niet dat er nog kitjes zijn voor oude motoren... dus weet niet of je 'm dan wel als 25kw kan krijgen.. maar waar een wil is, is een weg.
 
Wat ik me ook afvraag is er staat als fabrieksopgave 43pk, normalitair komt deze waarde niet overeen met die in het echt. Dat scheelt altijd wel een paar pk. Stel dus dat ie 40pk heeft nieuw. Aangezien die motor 20 jaar oud is ofzo, zal ie wel wat vermogen verloren hebben. Bijvoorbeeld 38 pk levert ie nog. Dan kom je toch al een stukkie dichter bij die 25Kw grens.
 
Wat ik me ook afvraag is er staat als fabrieksopgave 43pk, normalitair komt deze waarde niet overeen met die in het echt. Dat scheelt altijd wel een paar pk. Stel dus dat ie 40pk heeft nieuw. Aangezien die motor 20 jaar oud is ofzo, zal ie wel wat vermogen verloren hebben. Bijvoorbeeld 38 pk levert ie nog. Dan kom je toch al een stukkie dichter bij die 25Kw grens.

Ja helaas gaat dat niet op ;) Ze rekenen gewoon de krukas-pk's zoals ze uit de fabriek komen.
 
Ja, maar met afvoeren zal ie toch een keer getest moeten worden lijkt me. Als ze dan meten dat ie onbegrenst maar 38 pk ofzo heeft, dan hoeven ze toch niet zo heel veel te doen om die 6 pk af te voeren.
 
Pff,

Ik heb net een mailtje van Sjaap gehad, hij zei dan een CB400n 24,8 Kw heeft, dat klinkt mij goed in de oren, dan hoef ik hem helemaal niet af te voeren.

Ik zal morgen eens effe langs de honda dealer gaan en wat verder vragen.
 
Pff,

Ik heb net een mailtje van Sjaap gehad, hij zei dan een CB400n 24,8 Kw heeft, dat klinkt mij goed in de oren, dan hoef ik hem helemaal niet af te voeren.

Ik zal morgen eens effe langs de honda dealer gaan en wat verder vragen.

Doe dat. Als dat zo is, en het ding weegt meer dan 156kg dan kan je er zo op wegrijden.
 
CB400 N (Geen F) is een 2 cilinder met 4 kleppen en 25 jaar (?) oud, komt echt geen 42 pk uit. Een vriend van een vriend van me heeft een 400n uit 78, 24.8 kw ongeveer. (weet ik niet zeker, heb zelf nooit zn kenteken gezien, maar dat is wat ik er van hoorde)
 
ik ben net met tenar ff naar honda & kawa dealer :9~ (nieuwe VFR is zeeeeer mooi) gegaan en we hebben het ff gevraagd bij de honda dealer, volgens hem zou een cb400 standaard geen 25kw hebben, maar 100% cker wist ie het niet.....
ook heb ik bij de kawa dealer een ZXR400 gepast, is dus gewoon te klein :(

maarja, mooi excuus om voor de CBR600 of ZX6R te gaan olé :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan