2e hands moto, 25kw, welke?

Jasper van Dijk

MF veteraan
3 dec 2001
1.872
0
Tilburg
Aangezien ik mijn schakelbrommer binnenkort ga verkopen, en dan met het geld daarvan lessen ga nemen (+ heel de vakantie werken :r ), zit ik naar een goede moto te zoeken, uiteraard 25kw en voor een prijs van ongeveer €3500-4000 :)
Ik zit te denken aan een van de volgende moto's:
- CBR 600 F2
- CBR 600 F3 (beetje boven mijn budget ben ik bang :( )
- ZXR 400
- ZX 6-R (ook boven budget gok ik |( )

Maargoed, wat is jullie ervaring met deze moto's, goede en slechte kanten, en kunnen ze ALLEMAAL 25kw begrensd worden, en hoe duur is dat dan?
Zijn ze goed om mee te beginnen? Ik heb al schakelbrommer ervaring die ook niet misselijk was (voor een brommer dan }) ) 16,3pk........

Alvast bedankt........
Jasper

btw, verzekering + belasting voor de zwaarste moto hier, wat zou dat ongeveer zijn, alleen WA......?
 
wegen bel is bijna niks 54€ per jaar
en verzekering redelijk duur. vind ik dan.

en ik zou voor een cbr600 gaan eerst 25 kan je mooi wennen en als je gewend bent heb je een motor waar j enog heel lang plezier van hebt.
een 400 ben je redelijk snel op uit gekeken denk ik.
 
Ik zou dan voor de ZXR400 gaan. Leuk fietsje, kost niet zoveel meer (oudere model).

Belasting is per provincie afhankelijk maar ligt rond de 55 euro per jaar.
Verzekering is gebaseerd op nieuwwaarde van de motor, het aantal kilowatt en de leeftijd van de bestuurder. Voor mijn GS500e/25kw was ik WA+ iets van 50 gulden kwijt, dus WA voor een ZXR/25kw zal 40 piek zijn?
Ga in elk geval minimaal voor WA+, dan ben je ook tegen diefstal en andere kleine dingen verzekerd. Zou toch zonde zijn als je motor wordt gejat en je weer op de vakantie moet wachten om hard te werken voor een motor.

Vergeet ook niet de beurten die de motor nodig heeft, of als je op je bek gaat dat de schade goed in de papieren gaat lopen bij motoren met een kuip. Misschien beter om eerst je 25kw uit te rijden met een simpele motor waarop je echt kan leren motorrijden en waarbij een valpartij niet zoveel geld kost dat je niet weet waar je het vandaan moet toveren?
 
wegen bel is bijna niks 54€ per jaar
en verzekering redelijk duur. vind ik dan.

en ik zou voor een cbr600 gaan eerst 25 kan je mooi wennen en als je gewend bent heb je een motor waar j enog heel lang plezier van hebt.
een 400 ben je redelijk snel op uit gekeken denk ik.

Maakt niet uit met 25kw. Een standaard 400cc kan ik langer op rijden dan een begrenste motor. zo'n 40cc heeft bijna 2x zoveel vermogen.
En omdat jij nog jong bent (toch?) :) En zo'n CBR600 iets van 75kw heeft, betaal jij inderdaad wel eventjes wat meer dan iemand met een fiets met 25kw. Vandaar dat ik ook maar 15 euro per maand betaal (wa Plus) voor mijn crossmotor met 18kw })
 
zo'n wa+ verzekering is wel een goed idee, maar met verzekering, is het niet zo dat je betaalt voor een 25kw motor, aangezien ie begrensd is, of moet je gelijk voor de volle mep betalen? beetje krom als dat zo is |(
 
Is een cbr600 wel te knijpen tot 25kw. Volgens mij zijn dat nog steeds behoorlijk potente machines??

Hmmm goeie vraag,ik zat er ook aan te denken. Dacht wel dat er een 25kw model was hoor.. maar zeker weten doe ik het niet.

Beetje logge machine, je kan beter een zo licht mogelijke machine kopen (en als ie moet worden geknepen, ook een zo licht mogelijke machine) dan komt ie nog ietsje van z'n plaats. 25kw is prima tot zo'n 100km/u, daarna zakt het in en rijd je auto ;)

edit : CBR600F is natuurlijk geen logge machine, maar als je zo'n zware motor knijpt naar 25kw,dan is het toch wel anders rijden !!
 
Laatst bewerkt:
Ik ken een verzekeringsmaatschappij waar je betaalt voor het aantal cc's dat je motor heeft (dus als je met een geknepen motor rijdt is dat niet leuk, een supersportfiets wordt relatief goedkoop), maar de meeste die ik ken rekenen volgens het werkelijke vermogen.
 
Ik moet 22-04 afrijden, en zit ook naar 25 kW te kijken (ben pas 18), mijn budget ligt iets lager dan dat van jou, hoger dan €2500 wil ik eigenlijk niet gaan, want komt ook nog helm jas enzo bij...

Kzit nu te kijken naar deze Honda VTR 250 ->
Honda_VTR250.jpg
 
Ik moet 22-04 afrijden, en zit ook naar 25 kW te kijken (ben pas 18), mijn budget ligt iets lager dan dat van jou, hoger dan €2500 wil ik eigenlijk niet gaan, want komt ook nog helm jas enzo bij...

Kzit nu te kijken naar deze Honda VTR 250 ->
Honda_VTR250.jpg

Leuk motortje zo'n ouwe amerikaanse VTR250, maar denk wel aan de onderdelen he ;) Zijn wat lastiger te krijgen dan die van bijv. de wat meer standaard motoren die je hier ziet rijden.

Kennis van me had een VTR 250 z'n eerste 2 jaar, die kon altijd lullen dat dat ding 180 liep. Nou echt niet he ;) Maar hij geloofde zichzelf echt helemaal.. eikel :j |(

Voor €2500 kan je leuke motoren kopen. Dus keus zat :) Check regelmatig marktplaats.nl en motoroccasion.nl zou ik zeggen.
 
Leuk motortje zo'n ouwe amerikaanse VTR250, maar denk wel aan de onderdelen he ;) Zijn wat lastiger te krijgen dan die van bijv. de wat meer standaard motoren die je hier ziet rijden.

Kennis van me had een VTR 250 z'n eerste 2 jaar, die kon altijd lullen dat dat ding 180 liep. Nou echt niet he ;) Maar hij geloofde zichzelf echt helemaal.. eikel :j |(

Voor €2500 kan je leuke motoren kopen. Dus keus zat :) Check regelmatig marktplaats.nl en motoroccasion.nl zou ik zeggen.

Deze motor is van een vriend van me, hij wilde hem wel wegdoen aan mij voor 2500 gulden, alleen was de spanningsregelaar kapot, en een nieuwe kost idd veel ballen en moet helemaal uit japan? komen.
Verder is het wel een nette motor, hij zegt dat tie 165-170 top rijd (170 met wind mee ;) ).
Lijst van nieuwe zooi die die der onder had gegooit: (November 2001)
- voor- en achterband (385 gulden)
- remblokjes (120 gulden)
- luchtfilter (140 gulden)
- oliefilter (nog niet erop gezet, in verpakking beneden liggen) (80 gulden)
- nieuwe buddyseat (juli 2001 erop gezet) (105 gulden)

Als hij die spanningsregelaar van 800 gulden maakt dan delen we de kosten zei die, maw 2900 gulden voor deze bike..... zeggen jullie dervan? :)
 
Op zaterdag 23 maart 2002 15:44 schreef Bobbert het volgende:beneden liggen) (80 gulden)
- nieuwe buddyseat (juli 2001 erop gezet) (105 gulden)

Als hij die spanningsregelaar van 800 gulden maakt dan delen we de kosten zei die, maw 2900 gulden voor deze bike..... zeggen jullie dervan? :)

Leuke prijs voor de motor, maar je zit met de onderdelen. Zijn minder goed te krijgen en kosten erg veel geld. En hoeveel heeft de motor gelopen?
Overigens: oliefilter van 80 gulden, heeft ie gouden randjes ofzo?!?!? Een oliefilter kost echt een heel stuk minder. Voor 10 a 15 piek koop je ze hoor. Misschien 20 piek, maar echt veel meer niet. Als het 80 piek was, dan verving ik niet zo snel mijn oliefilter, maar ik vervang mijn filter bij elke oliebeurt. Kost toch niets.

Denk ook ff aan schade, als je op je bek gaat, waar je de kuipdelen vandaan gaat halen.

Ik zou zelf voor een bekendere motor gaan waar je de onderdelen bijna overal kan bestellen.
Maargoed, dat is mijn mening.
 
Leuke prijs voor de motor, maar je zit met de onderdelen. Zijn minder goed te krijgen en kosten erg veel geld. En hoeveel heeft de motor gelopen?
Overigens: oliefilter van 80 gulden, heeft ie gouden randjes ofzo?!?!? Een oliefilter kost echt een heel stuk minder. Voor 10 a 15 piek koop je ze hoor. Misschien 20 piek, maar echt veel meer niet. Als het 80 piek was, dan verving ik niet zo snel mijn oliefilter, maar ik vervang mijn filter bij elke oliebeurt. Kost toch niets.

Denk ook ff aan schade, als je op je bek gaat, waar je de kuipdelen vandaan gaat halen.

Ik zou zelf voor een bekendere motor gaan waar je de onderdelen bijna overal kan bestellen.
Maargoed, dat is mijn mening.

Kweet nie hoeveel die gelopen heeft. Kank wel ff vragen. En hoeveel een oliefilter kost... geen idee... zo mailde hij het.. :?

En ja met vallen... hijs der zelf ook al een keer mee onderuit gegaan maar toen waren de kappen niet zo beschadigt (alleen de tank en die heeft die laten uitdeuken, opvullen en spuiten dus daar zie je niks meer van :D)

Dus toch trekt deze motor me wel, aangezien de voordelen die die heeft:
-Lekker goedkoop :) (2900 gulden)
-Hijs van een vriend van me, makkelijk regelen enzo :)
-Diezelfde vriend kan helpen met filters/banden vervangen enzo (kank zelf nie ben nie technisch :P )
-Vrij veel nieuwe zooi, net grote beurd gehad

(hij had der zelf 4000 gulden voor neergelegt, 12 maanden gele, en heeft in totaal denk 3 maanden nie gereden door de kuip en die spanningsregelaar)
 
Laatst bewerkt:
Kweet nie hoeveel die gelopen heeft. Kank wel ff vragen. En hoeveel een oliefilter kost... geen idee... zo mailde hij het.. :?

En ja met vallen... hijs der zelf ook al een keer mee onderuit gegaan maar toen waren de kappen niet zo beschadigt (alleen de tank en die heeft die laten uitdeuken, opvullen en spuiten dus daar zie je niks meer van :D)

Dus toch trekt deze motor me wel, aangezien de voordelen die die heeft:
-Lekker goedkoop :) (2900 gulden)
-Hijs van een vriend van me, makkelijk regelen enzo :)
-Diezelfde vriend kan helpen met filters/banden vervangen enzo (kank zelf nie ben nie technisch :P )
-Vrij veel nieuwe zooi, net grote beurd gehad

(hij had der zelf 4000 gulden voor neergelegt, 12 maanden gele, en heeft in totaal denk 3 maanden nie gereden door de kuip en die spanningsregelaar)

Als je 'm wilt kopen moet je het doen. Maar voor 3000 piek heb je ook een GS500e, en daarvan zijn de onderdelen op elke hoek van de straat te krijgen. (goh wat ben ik gs500e pro he? :+ )

Als je nog ff 4 maanden kan wachten heb ik een XR250R voor je te koop voor minder geld dan die VTR :)

een 500cc heeft iets meer koppel als een 250cc, dus je merkt het wel, ook al is de motor geknepen. Tot zo'n 7000 tpm rijd een 500cc hetzelfde als de ongeknepen versie, pas waar het leuk begint te worden houd 25kw op. Met 250cc heb je al al het vermogen wat je mag hebben (of moet die vtr nog worden geknepen?), maar moet zeggen dat ik met mijn 250cc ook lekker door het verkeer ga.
 
Als je 'm wilt kopen moet je het doen. Maar voor 3000 piek heb je ook een GS500e, en daarvan zijn de onderdelen op elke hoek van de straat te krijgen. (goh wat ben ik gs500e pro he? :+ )

Als je nog ff 4 maanden kan wachten heb ik een XR250R voor je te koop voor minder geld dan die VTR :)

een 500cc heeft iets meer koppel als een 250cc, dus je merkt het wel, ook al is de motor geknepen. Tot zo'n 7000 tpm rijd een 500cc hetzelfde als de ongeknepen versie, pas waar het leuk begint te worden houd 25kw op. Met 250cc heb je al al het vermogen wat je mag hebben (of moet die vtr nog worden geknepen?), maar moet zeggen dat ik met mijn 250cc ook lekker door het verkeer ga.
Kben nie zo thuis in de motorwereld kwa alle motoren kennen, dus die GS500e zegt me niet zoveel |(

Enne 4 maanden w8en... hehe WAT DENK JIJ NOU :P :j ;) Het liefste wil ik dezelfde dag dak me rijbewijs haal (22-04 14:45) nog op m'n eigen motor rijden :]

Deze 250 hoeft niet meer geknepen te worden gelukkig. Want goed knijpen (heb ik me laten vertellen op de motorbeurs) kost ook nog aardig wat duiten. Aangezien je het op verschillende manieren kunt doen. Beste was op de testbank met compu deraan en precies 25 kW laten hebben, dmv gas en lucht te regelen. (en NIET standaard pakketje van de fabrikant af de op gooien en goeie) Dus da worden dan weer bijkomende kosten voor een 500cctje.
 
Ik heb pas een Yamaha SRX 250 gekocht en bevalt erg goed.
Het is zeker in het begin heeel erg leuk alleen je moet heel goed plannen als je in gaat halen, je kan er namelijk niet zomaar langknallen (zoals de meeste motoren dat wel kunnen) maar dat zal bij elke 25kWer wel het probleem zijn (aan de andere kant mischien ook wel veilig zo).

Ik zou zeggen; maak een proefrit en kijk wat je er zelf van vind!!
 
Kben nie zo thuis in de motorwereld kwa alle motoren kennen, dus die GS500e zegt me niet zoveel |(

Enne 4 maanden w8en... hehe WAT DENK JIJ NOU :P :j ;) Het liefste wil ik dezelfde dag dak me rijbewijs haal (22-04 14:45) nog op m'n eigen motor rijden :]

Deze 250 hoeft niet meer geknepen te worden gelukkig. Want goed knijpen (heb ik me laten vertellen op de motorbeurs) kost ook nog aardig wat duiten. Aangezien je het op verschillende manieren kunt doen. Beste was op de testbank met compu deraan en precies 25 kW laten hebben, dmv gas en lucht te regelen. (en NIET standaard pakketje van de fabrikant af de op gooien en goeie) Dus da worden dan weer bijkomende kosten voor een 500cctje.

De brandstofmengsel/lucht schroef, daarmee knijp je dus geen motoren. Dan wil ik dus wel een R1 hebben ff aan de 4 carbs klooien bij de stelschroefjes en dan fijn op 25kw rijden. Dat kan dus niet. Alleen met officiele kitjes krijg heb je het recht om de motor als 25kw te maken, er schijnt een certificaat bij te zitten ofzo wat naar de RDW moet, en die maken dan een 25kw kentekendeel 1 voor je.
Vandaar dat een Honda CB1 ook niet te knijpen is, dat is een 400cc uit Amerika/Japan, en hebben ze geen 25kw kitjes voor dus helaas pindakaas.
Zelf afknijpen door een moer of ring in de carburateurs is helaas een no-go.

Op marktplaats worden veel GS500e's met 25kw aangeboden. Als je niet weet wat een GS500e is, kijk eens opmijn website http://www.jankees.tk
Mijne had een kuip, standaard heeft ie dat niet.


En wat betreft Bogarde met inhalen : dat hebben alle 25kw motoren. Levensgevaarlijk dus :( Heb liever een motor die ff lekker fel doortrekt als je een auto moet inhalen. Wat te denken als de auto die je inhaalt gas bij gaat geven, met een 600cc rijd je er makkelijk langs, met 25kw? Graaf je graf alvast maar of probeer snel nog achter de auto aan te sluiten als een andere auto het gat niet heeft gedicht.

Met mijn XR gaat inhalen prima tot de 90 a 100km/u, daarboven hoef ik niet de moeite te nemen. Met mijn GS500e was dat ook zo, maar door z'n gewicht kwam ie nog wat minder snel van z'n plaats dan de XR.
 
Graaf je graf alvast maar of probeer snel nog achter de auto aan te sluiten als een andere auto het gat niet heeft gedicht.

Heb je geen tijd voor. Voordat je ook maar een schep in het zand hebt staan, ben je al tot stof aan het wederkeren.
 
Op zaterdag 23 maart 2002 16:51 schreef JK het volgende:
Op marktplaats worden veel GS500e's met 25kw aangeboden. Als je niet weet wat een GS500e is, kijk eens opmijn website http://www.jankees.tk
Mijne had een kuip, standaard heeft ie dat niet.
Khad al ff op jou site zitten kijken ja, opzich ook wel leuke motor, goedkoopste op marktplaat zitten rond 1100-1300 euro, maar das wel particulier kopen, en aangezien ik weinig verstand heb van motoren (technisch dan) vind da opzich nie echt super. En kweetnie hoeveel da afvoeren gaat kosten, maar da zal ook wel het een en ander kosten, dus dan komt het toch op zijn minst op hetzelfde neer als die VTR250.
 
Khad al ff op jou site zitten kijken ja, opzich ook wel leuke motor, goedkoopste op marktplaat zitten rond 1100-1300 euro, maar das wel particulier kopen, en aangezien ik weinig verstand heb van motoren (technisch dan) vind da opzich nie echt super. En kweetnie hoeveel da afvoeren gaat kosten, maar da zal ook wel het een en ander kosten, dus dan komt het toch op zijn minst op hetzelfde neer als die VTR250.

Ze worden ook al als 25kw aangeboden. En denk je niet dat een dealer je soms belazerd met een motor? Die kunnen er ook wat van hoor. Als je niets van motoren weet, dan zet je gewoon hier op het forum de vraag neer of iemand met je mee wilt om te kijken of het een goede motor is. Dan geef je een krat bier en betaal je de reiskosten en dan heb je 2 blije mensen en ben je er zeker van dat je een goede motor koopt.

Overigens gaan motorrijders netter met hun voertuig om dan automobilisten, daar wil je nog wel eens iets kopen wat niet helemaal pluis is...
 
Ze worden ook al als 25kw aangeboden. En denk je niet dat een dealer je soms belazerd met een motor? Die kunnen er ook wat van hoor. Als je niets van motoren weet, dan zet je gewoon hier op het forum de vraag neer of iemand met je mee wilt om te kijken of het een goede motor is. Dan geef je een krat bier en betaal je de reiskosten en dan heb je 2 blije mensen en ben je er zeker van dat je een goede motor koopt.

Overigens gaan motorrijders netter met hun voertuig om dan automobilisten, daar wil je nog wel eens iets kopen wat niet helemaal pluis is...

Jah da zou idd een goeie oplossing zijn :D, kzal eens kijken, maarja kvind die vtr toch iets leuker dan die GS500, en wat je daarstraks zei, net wanneer het leuk wordt kap een afgeknepen dermee.
 
Jah da zou idd een goeie oplossing zijn :D, kzal eens kijken, maarja kvind die vtr toch iets leuker dan die GS500, en wat je daarstraks zei, net wanneer het leuk wordt kap een afgeknepen dermee.

Bij een 250cc wordt het helemaal niet leuk hoor ;)
Dus het verschil tussen 500cc (geknepen) en 250cc
merk je niet, behalve dat de 500cc een stuk sneller optrekt. Maargoed, je moet toch 2 jaar met 25kw rijden, dus het maakt in principe niet uit waar je op rijd ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan