2e hands motorfiets

chrisgsx

MF'er
7 feb 2013
127
0
Poortugaal
Goedeavond,

Vorig jaar was ik al een beetje actief bij het "brikken" topic met mijn gsx 750es uit 1988.
Deze is vorig jaar einde seizoen verkocht.

Ik ben weer op zoek naar een motor en heb al wat leuks voorbij zien komen op de verschillende zoeksites zoals de honda CBR 600f en kawasaki gpz/gpx 600. Het word mijn 2e motor in mijn 36 jarige leven ;-)

Ben een mooi weer rijder en af en toe eens naar mijn werk. Druk met mijn gezinsleven met vrouw 2 kids en de katten...

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Van beide is de zithouding in orde.

Van een verkoper van motoport wateringen kreeg ik de tip dat de 600f tov de gpx sneller is met een gelijkmatiger versnelling.

Gpx (85pk) van de honda weet ik het niet.

Welke is de beste keus? Of is een suzuki gsx 600 de betere? Wil in april een motor aanschaffen. Tot ongeveer 1000 euro.

Gr,
Chris
 
Laatst bewerkt:
Dat weet je pas als je er 1 gekocht hebt en er een tijdje op gaat rijden
 
Laatst bewerkt:
Dat weet je pas als je er 1 gekocht hebt en er een tijdje op gaat rijden

:^

Verder, google eens rustig op de bekende kwalen. Daarnaast zou ik kopen waar ik het meeste 'klik' of 'wow' mee/bij heb.

Voor duizend ekkies moet je trouwens wel een iets nieuwere cbr kunnen kopen. Da's zo'n beetje een F2 à F3 prijs.
 
Wat voor iets zoek je, en wat wil je er zoal mee doen?

Is het een kwestie van lekker oplappen en weer genieten met rijden?
Of serieus een verbouwactie?
 
Vind de cbr wel aan de prijzige kant. Dit model was ook mijn eerste motor en die hebbik toen gekocht voor 900 euro met ong dezelfde km's. En dat was 3 jaar geleden. Verder prima motor niet kapot te krijgen. Maar voor dat geld kan je inderdaad ee nieuwere cbr kopen. Dus ik zou kijken voor een f2 en als je geluk hebt een f3. Dan heb je net ff wat meer motor
 
Die bij middendorp is wel heel netjes, In de showroom staat deze voor 950 euro. Hij zag me ook liever deze kopen dan een gpx/z die hij ook heeft staan... Trouwens die waren niet zo mooi als de CBR.
Verder ff de link van hierboven gebruikt en Middendorp gezocht. Ik had geen probleem met de man en heb van te voren gebeld of hij er was. En idd als je een beetje technisch inzicht heb kom je ver ;-)

Ff gestart en liep ook heel mooi en originele uitlaat. Ben er nog steeds niet uit hoeveel pk zo'n cbr heeft... 92??

Zoals ik al zei wil ik de motor zo nu en dan eens inzetten voor woon/werk (95km), ik carpool normaal dus ja...
Verder met mooie dagen eens stukje rijden met mn zwager en naar FR naar mn ouders vakantie huisje...

Liefst geen verbouw/oplap gevallen, al heb ik bij mn vorige GSX de voorvorkppoten gedemonteerd enz om ze te laten maken (keerringen) dus kan wel iets klussen ;-) ben vrij handig maar ivm mijn gezin bijna geen tijd voor...
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik die gpx wel netjes en stiekem mooier dan de cbr (F1)... Maar de CBR F2 is wel weer mooier...

Uit verhalen van.... komt vaak naar voren dat de kawa rauwer loopt de CBR soepeler (minder spannend). Klopt wel want was bij een standaard GPX gaan kijken (zag er niet uit) maar kwam een aardig geluidje uit de standaard pijpen, terwijl bij de CBR je bijna niets hoort...

Ik heb dus alleen nog maar een GSX 750 es gehad (90pk) zal dan gewoon moeten gaan proefrijden welke het meeste bij me past.
 
Ben ook bij een CBR F1 bij motoport Wateringen gaan kijken een rood/ zwarte. Vrpr was 790, hij gaf eerlijk aan dat deze een beurt moest hebben, keken ze de motor helemaal na, olie/bougie/lucht en olie filter ketting/tandwielen enz. Kwam ie op 1086 euro ... Best prijzig??
 
Das een mooie F2, weet alleen niet of deze onder de 1000 euro komt ;-)

Hier op de site staat een leuke F1 met repsol kuip te koop, zag er netjes uit.

Maar ja ik hou goed mn ogen open en wie weet staat er in april/mei een CBR op de stoep.

Misschien een Suzuki gsxf 600??
 
:^

Verder, google eens rustig op de bekende kwalen. Daarnaast zou ik kopen waar ik het meeste 'klik' of 'wow' mee/bij heb.

Voor duizend ekkies moet je trouwens wel een iets nieuwere cbr kunnen kopen. Da's zo'n beetje een F2 à F3 prijs.

Ben nog heel weinig F2's voor 1000 tegen gekomen.
 
Dan moet je er nog wel een vinden onder Duizend Euro die helemaal 100 procent is, soms kan je beter iets meer betalen voor een exemplaar waar net wel die nieuwe band op zit/of die wel al zijn onderhoud gehad heeft. Een paar 'dingetjes' kan al snel in de papieren lopen natuurlijk.

Maar er is genoeg te vinden voor je budget denk ik, zeker als ke goed zoekt
 
Ja idd...

Beter een F1 met goed onderhoud dan een F2 die onderhoud nodig heeft zeg maar. F2 word dan snel duurder en heb straks nu eenmaal een budget...

Ga iig niet naar de andere kant van NL rijden voor een bezichtiging. Dus die bij motorport Wateringen zal een goede kandidaat zijn. Woon in Poortugaal en tot omgeving Utrecht/ Brabant/Zeeland/DenHaag is ver zat.
 
Ik vind zelf de GPX wat oubolliger qua uitstalling. Maar dat is smaak. De GPZ600 vind ik dan mooier. Heb trouwens nooit begrepen waarom Kawasaki twee modellen van hetzelfde soort heeft gevoerd. Een GPZ600 en een GPX600 lijken mij, behalve dat ze er iets anders uitzien, dezelfde motoren?
Wel weet ik dat een GPX/GPZ geen gewilde motoren zijn. Je raakt ze dan ook moeilijker kwijt mocht je er ooit weer van af willen. De CBR is altijd wel markt voor, als is dat bij de F1 wel minder dan de F2. Is het niet een idee om gewoon ff een paar maanden langer te sparen voor een F2?

Verder staan Honda's als ijzersterk bekend. Mijn vorige (motor)monteur vond dat Honda altijd beter over dingen nadenkt en de kwaliteitsstandaard hoger ligt. Daar betaal je echter wel voor.

Ik denk dat ik in jouw geval voor de Honda zou gaan, maar voor de zekerheid gewoon ff op beide merken rijden.

Oh, en een FZR600 dan? Vind je ook wel voor minder dan 1000 euro en zijn ook leuke fietsen!
 
Laatst bewerkt:
FZR600 ga ik nog ff voor kijken.

Vind wel meer motoren leuk hoor zoals, transalp, TDM, klassiekers vind ik ook wel leuk, o ja honda VFR lijkt me ook wel leuk.

Model waar veel van te koop staat is niet heel goed volgens verkoper van Motoport Wateringen. Pfff

En doorsparen, tsja, ook nog vakantie Singapore ;-) Echt dus budget. Als ik maar beetje kan rijden om mijn rijvaardigheid op peil te houden en huis kan ontvluchten :-) Huren kan ook, maar heb dan liever zelf pruts dingetje voor de deur waar ik beetje aan kan poetsen...
 
Onder de 1000 kan je ook een mooie ZZR600 krijgen, die zien er ook een stuk minder oubollig uit.
 
Proefrijden op beide is het enige wat je kan doen lijkt me. Persoonlijk niet echt goede ervaring met motoport wateringen maargoed :) hoeft bij jou natuurlijk niet hetzelfde te zijn
 
Goedeavond,

Vorig jaar was ik al een beetje actief bij het "brikken" topic met mijn gsx 750es uit 1988.
Deze is vorig jaar einde seizoen verkocht.

Ik ben weer op zoek naar een motor en heb al wat leuks voorbij zien komen op de verschillende zoeksites zoals de honda CBR 600f en kawasaki gpz/gpx 600. Het word mijn 2e motor in mijn 36 jarige leven ;-)

Ben een mooi weer rijder en af en toe eens naar mijn werk. Druk met mijn gezinsleven met vrouw 2 kids en de katten...

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Van beide is de zithouding in orde.

Van een verkoper van motoport wateringen kreeg ik de tip dat de 600f tov de gpx sneller is met een gelijkmatiger versnelling.

Gpx (85pk) van de honda weet ik het niet.

Welke is de beste keus? Of is een suzuki gsx 600 de betere? Wil in april een motor aanschaffen. Tot ongeveer 1000 euro.

Gr,
Chris

Voor 1000 euro kun je mooiere, betere en jongere motoren kopen.
 
FZR600 ga ik nog ff voor kijken.

Vind wel meer motoren leuk hoor zoals, transalp, TDM, klassiekers vind ik ook wel leuk, o ja honda VFR lijkt me ook wel leuk.

Model waar veel van te koop staat is niet heel goed volgens verkoper van Motoport Wateringen. Pfff
Behalve die bij hen dan.... :')

Onzin dus :)
En doorsparen, tsja, ook nog vakantie Singapore ;-) Echt dus budget. Als ik maar beetje kan rijden om mijn rijvaardigheid op peil te houden en huis kan ontvluchten :-) Huren kan ook, maar heb dan liever zelf pruts dingetje voor de deur waar ik beetje aan kan poetsen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan