2e hands motorpak, kosten?

dekuif

Rookie
10 apr 2008
15
0
Hoi,

Ik ben begonnen met lessen en ik kan toevallig een motorpak ( clover ) overnemen van iemand. De maat is prima. Echter heb ik geen idee wat zoiets mag kosten??

Wie kan me advies geven?

Het gaat dus om een Clover textiel jas en een Clover textiel broek.

Gr Robert
 
hangt er vanaf natuurlijk, hoe oud is dit pak? in welke staat? is de huidige eigenaar een kennis? welke model is het?

ik zou zggen, zo'n 300 euro...
 
2e hands zou ik niet meer dan 250-300 uitgeven aan een pak, anders kan je misschien beter eens gaan kijken of je iets nieuws kan kopen.
 
merken als richa , ixs , damen e.d. hebben voor weinig geld meer dan degelijke ledere en textielen pakken ,jassen en laarzen :Y

aan zo'n jas als afgebeeld geef ik max 75€ , als hij nu van een goed merk was als alpinestars,spidi of dergelijke wat meer maar voor zo'n goedkoper merk...
let op dat ie nog waterdicht is na die tijd(op tijd behandeld en verzorgd)
 
zo luitjes, bedankt voor de snelle reacties, ik heb hem voor 125 euro gekocht!
Nu nog laarzen, handschoenen en een helm, maar die koop ik waarschijnlijk nieuw.
 
DIKKE LOL @ glijer

@dekuif: helm sowieso nieuw! handschonen ook, die stinken het ergst. en laarzen, ook nieuw, anders discrimineer je schoeisel :D
 
nog tips betreft Helm, handschoenen en laarzen?

spuitbusje febreze erbij? :P :+

kijken naar naden of ze nog goed zijn, slijtageplekken niet te dun geworden en hel zonder schade,als ie gevallen is links laten liggen

en 't belangrijkste => pasvorm
 
@Atmozphere: helm, laarzen en handschoenen koop ik nieuw...

ik zocht meer naar tips betreft soort helm, handschoenen en laarzen
 
nou, met laarzen is het simpel! zorg dat ze wind en waterdicht zijn. winddicht hoeft niet 100% maar dan moet je dikke sokken dragen. als je geen natte poten hebt (waterdicht) dan kan wind ook geen kwaad!

handschoenen, dit is problematisch. ik heb nog NOOIT goede handschoenen gezien voor in de winter. natuurlijk heb je wind/waterdichte handschoenen maar na een half uur snelweg, is de warmte weg, hoeveel ze ook kosten! kortom, winter handschoenen kopen bij een zaak waar ze er kennis van hebben. voor in de zomer, geperforeerde leer. zorg dat ze niet te strak zijn, zeker niet de winter handschoenen, anders krijg je het veel sneller koud! ietsjes groter is goed!

en ja, als laatste (moest eigenlijk als eerste) de helm. goede pasvorm (je hoofd mag er niet in bewegen), een integrale helm als het kan (de meest veilige) en een opvallende kleur (voor de veiligheid).
 
Voor laarzen zou ik trouwens wel antibacteriele poeders kopen en erdoor gooien. Zwemmersexceem is zo verzameld.
 
je moet gewoon beetje rondneuzen.

Bedoel ik heb in breda ( hein-gericke) een paar laarzen gezien in de uitverkoop voor 75 euro mja met goretex, ben er echt blij want ze zijn water-wind dicht en nog warm ook.

Mijn textielpak is van Evolution, broek en jas koste me 380 euro, hoop geld mja dan heb je wel een mooie zwarte ( of ander kleurtje) die er sportief uitziet, ook water-wind dicht en heeeel erg warm ( met wintervoering).

Mijn handschoenen ook water-wind dicht koste 45 euro ( ook Hein-gericke)

Mijn helm moet ik nog aanschaffen heb nu die van me broer kunnen lenen.

Bijelkaar een hoop geld, maar ja bedenk wel je koopt nieuw, garantie en het gaat jarenlang mee ( mits je zuinig bent)
 
Bij de aanschaf van een helm kan je alle kanten op. Het ligt er ook maar net aan wat je uit wilt geven. Een dure helm hoeft niet veiliger te zijn dan een goedkopere, maar is vaak wel wat comfortabeler en stiller. Ik heb zelf een Caberg helm: Redelijk goedkoop, zit prima, alleen wel wat herrie om m'n kop (windruis). Een paar oordopjes doen wat dat betreft wonderen. Voordeel van m'n Caberg vind ik wel het aparte zonnevizier, dit idee:
Caberg_V2.jpg


Laarzen: Hierbij ligt het een beetje aan wat je zelf wilt: Wil je iets sportiefs, of wil je laarzen die vooral ook tegen wind en regen kunnen? Ik heb zelf Sidi B-One's. Veel voorkomende sportieve laarzen. Ik ben er zelf dik tevreden over. Niet geheel waterdicht en bij erg koud weer krijg je wel koude voetjes; Het ligt er dus maar net aan of je wel of niet door weer en wind wilt rijden.
mvbone-negr.jpg
 
er zijn ook semi-sport laarzen, sportief uiterlijk maar ook te gebruiken op een tourfiets. die gene die ik heb kan dus voor alle 2.

zoiets als dit
11667003_zoom.jpg
 
Leren pak, 2delig bij motozoom gekocht voor € 300,-
Laarzen ook bij motozoom, in de aanbieding voor € 49,-
Helm bij martijn voor € 149,-
En ik les er al een jaar heerlijk in.
Regelmatig invetten en elke rit is het weer nieuw spul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan