2e motor voor Offroad leren rijden

In IJmuiden heb je nog "De Kuil", ook een soort zand overslag. Is een gedoogd terrein voor zolang het nog duurt. Niet afgesloten, dus in principe kan je daar dag en nacht gratis terecht. Staan genoeg filmpjes van op YT.
 
Denk dat ik wel wat wijzer ben geworden met jullie tips.
Komt er op neer dat de motoren die ik in eerste instantie op het oog had veelste zwaar waren.


Dus op zoek naar een XT, DR of XR!
 
Te koop: Honda NX 250

Dit is wat leuks. De voorloper van de CRF250L, alleen lichter en meer vermogen voor dit model uit 1989!
Wel eventueel de vering aanpakken en mogelijk velgen met banden. Technisch zijn ze super en vergen weinig onderhoud.
 
Met zo'n budget kun je het best voor bewezen degelijkheid gaan, anders kun je eerst andermans ellende opknappen:

Suzuki DR350, DR650, DRZ400
Honda XL500, XR400/600
Yamaha XT600

Tegen de tijd dat je enduros wilt gaan rijden vind je het zo leuk dat je je Guzzi, je huis en je schoonmoeder verkoopt om een lichte competitiemotor te kopen.
 
Ik heb pas m'n xr650r verkocht voor minder dan 2000... dat was niet bepaald een slechte, ik heb alleen een zacht prijsje gemaakt omdat het voor mijn broer was. toch denk ik dat je een redelijke xr650r kan kopen voor onder de 2000. Een buitengewoon veelzijdige machine. Veel plezier van gehad.
 
Met zo'n budget kan je alleen maar andermans ellende kopen, vrees ik...

.

Onzin.

Ik heb mijn XT600k 2 jaar terug voor €1400,- verkocht.
Ding was perfect in orde, alleen wat krasjes en vegen op het plastic. Dat ding is trouwens nog steeds in orde. Dat weet ikwant ik heb daarna nog contact gehad met de nieuwe eigenaar.
 
+1
Met zo'n budget zou ik ook voor een degelijke met gunstige pk/gewichtsverhouding DRZ400E of XR400 gaan, hier kan je ook nog goed OTR's mee rijden.
Als je het alleen bij zand- en gruwelijke blubber paden houdt, dan is alles boven de 400cc overkill en nutteloos, ik zou dan zelfs nog een handzame XR250 aanraden.


Met zo'n budget kun je het best voor bewezen degelijkheid gaan, anders kun je eerst andermans ellende opknappen:

Suzuki DR350, DR650, DRZ400
Honda XL500, XR400/600
Yamaha XT600

Tegen de tijd dat je enduros wilt gaan rijden vind je het zo leuk dat je je Guzzi, je huis en je schoonmoeder verkoopt om een lichte competitiemotor te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Met zo'n budget kun je het best voor bewezen degelijkheid gaan, anders kun je eerst andermans ellende opknappen:

Suzuki DR350, DR650, DRZ400
Honda XL500, XR400/600
Yamaha XT600

Tegen de tijd dat je enduros wilt gaan rijden vind je het zo leuk dat je je Guzzi, je huis en je schoonmoeder verkoopt om een lichte competitiemotor te kopen.

Als ik me schoonnmoeder per kilo verkoop dan kan ik wel een nieuwe motor kopen _O- .
( verder schat van een mens hoor).

Al wil ik me Guzzi wel houden voor woon werk verkeer. Zie me geen 120 Km snelweg rijden per dag op offroad.
 
Geen probleem met een XT600, schermpje erop en gaan. Lilluk, maar praktisch!
23 liter acerbis tankje en je rijdt 2 dagen zonder te tanken. Easy peasy.
 
Wij hebben voor minder een Xr en een ktm lc2 te koop.
Heb je alvast wat op reserve.
Xr is ook gewoon goed, alleen niet mooi.
 
Geen probleem met een XT600, schermpje erop en gaan. Lilluk, maar praktisch!
23 liter acerbis tankje en je rijdt 2 dagen zonder te tanken. Easy peasy.

Zie we tegen de tijd wel dat ik wat gevorderd ben.

Hoe doen jullie dat eigenlijk. Rijden jullie met de motor zelf naar de plaatsen om te rijden of gaat de motor op een aanhanger?
 
Laatst bewerkt:
Met zo'n budget kun je het best voor bewezen degelijkheid gaan, anders kun je eerst andermans ellende opknappen:

Suzuki DR350, DR650, DRZ400
Honda XL500, XR400/600
Yamaha XT600

Tegen de tijd dat je enduros wilt gaan rijden vind je het zo leuk dat je je Guzzi, je huis en je schoonmoeder verkoopt om een lichte competitiemotor te kopen.

Alle xl500's gaan de kop kapot

XR250 is afhankelijk van je eigen gewicht ook heel leuk en betaalbaar. Een 400 heeft als voordeel dat die vaak iets minder versleuteld zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zie we tegen de tijd wel dat ik wat gevorderd ben.

Hoe doen jullie dat eigenlijk. Rijden jullie met de motor zelf naar de plaatsen om te rijden of gaat de motor op een aanhanger?

VOor offroadritten met de aanhanger met kamaraden. In geval van schade of letsel oid kun je dan nog gewoon thuiskomen. Plus dat je dan vaak nat bent en dan is naar huis rijden erg koud. Tijdens de rit zelf heb je het snel te warm met teveel kleding aan, en dit kom je op de terugweg tekort. Allroad werk doe ik altijd wel heen en terug met motor.
 
Zelf heb ik een Transalp en daar gaat crossen prima mee, lichter en korter dan een AT en dus gemakkelijker om mee te spelen vind ik (ik rijd ze beide) en voldoende vermogen om te crossen. Wel noppen op zetten en kijk naar de vering (ofwel wat je overhoud bij je aanschaf investeren in banden/vering). Maar als ik van de TA/AT afstap en verder ga op de KLR650 dan rijdt het nog beter, licht en ruim voldoende vermogen alleen na een ritje overhard dan tril ik nog na door de 1pitter.
 
Met je Transalp op de crossbaan :?

Hiermee kwam men vroeger ook de crossbaan rond dus met een TA moet het ook wel lukken toch?

lito.jpg
 
Ik zit me te verdiepen in dat hele off road rijden. Maar kan nu niet echt vinden of er in NL plekken ziijn waar je mag rijden. Zover ik kan zien zijn het allemaal plekken waar je gedoogd mag rijden maar waar je de andere dag weer van af geschopt kan worden.

Is er een lijst met plekken? Of is dit top secret ?
 
nergens legaal, alleen de georganiseerde ritten. Verder gedoogd of illigaal. Mensen gaan hun plekjes meestal niet online zetten nee.
 
Er zijn in NL een heleboel openbare onverharde wegen. Hier mag gewoon rijden (tenzij ze zijn afgesloten voor motoren natuurlijk). Dat zijn vaak niet de leukste wegen, maar kunnen wel uitdagend zijn als het nat is. Prima wegen om het rijden op onverhard onder de knie te krijgen.
Ook zijn er wat grijze gebieden (slootkanten etc.) en heel veel plekken waar je niet mag rijden (dwars door het bos bijvoorbeeld).
 
Er zijn in NL een heleboel openbare onverharde wegen. Hier mag gewoon rijden (tenzij ze zijn afgesloten voor motoren natuurlijk). Dat zijn vaak niet de leukste wegen, maar kunnen wel uitdagend zijn als het nat is. Prima wegen om het rijden op onverhard onder de knie te krijgen.
Ook zijn er wat grijze gebieden (slootkanten etc.) en heel veel plekken waar je niet mag rijden (dwars door het bos bijvoorbeeld).

Met een XTZ750 kan een slechte zandweg ook veel lol opleveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan