2e typegoedkeuring maar toch met uitdraai rijden

@Bizarro: SV650 is EUR 150,- gister nog nagevraagd.
EUR 105,- voor de set en een uurtje werk.

Dat zwart op wit verhaal van jou klopt van geen kant.
Hij is inderdaad zwart op wit 25Kw, maar dat staat niet op je kenteken dus heb je geen pootje om op te staan. Regels zijn regels, daar kan je niet omheen.

Wel vreemd trouwens, iedereen heeft geld om een motor van een paar duizend pleuro's te kopen, maar een paar honderdjes om hem legaal om 25Kw te krijgen kan er niet vanaf. Stelletje krenten |(

En dat je nooit iemand hoort dat ie in de problemen is gekomen omdat ie iemand invalide heeft gereden met z'n (illegale) motor lijkt me niet zo vreemd....
 
Misschien heb je gelijk Bizarro, als het zwart op wit staat kunnen ze er misschien niets aan doen. Maar een ding weet ik wel, verzekeringen doen niet graag uitkeren, en verzekeringen weten een hoop manieren om onder geld uitkeren uit te komen.
Wanneer de verzekering enige twijfeling heeft bij het uitkeren heb je hier een hoop gezeik van terwijl je voor 150 euro zeker weten voor 100% legaal bezig bent.



Vertel jij mij maar waar ik mijn cbr600f voor 150 euro op kenteken kan zetten dan maak ik daar direct een afspraak. Setje alleen al kost 35 euro per ring oid...
 
Ik zie nu dat de dealer die NorthFire bedoelde al in een eerdere post staat, ik zal van de week contact met ze opnemen. Was het zo dat je je motor direct weer mee terug kon nemen of was je hem ff kwijt?
 
ik was em een dag of 4 kwijt, je krijgt een kopie van een ombouwverklaring mee waarmee je alvast kunt gaan rijden. Het originele is naar honda nederland. Een week later krijg je een officiele ombouwverklaring van honda nederland opgestuurd.
Deze stuur je met je kenteken en begeleidend briefje naar het rdw. Deze stuurt vervolgens binnen een dag of 9 een compleet nieuw kenteken op met 25kw vermelding.
 
@Bizarro: SV650 is EUR 150,- gister nog nagevraagd.
EUR 105,- voor de set en een uurtje werk.

Dat zwart op wit verhaal van jou klopt van geen kant.
Hij is inderdaad zwart op wit 25Kw, maar dat staat niet op je kenteken dus heb je geen pootje om op te staan. Regels zijn regels, daar kan je niet omheen.

Wel vreemd trouwens, iedereen heeft geld om een motor van een paar duizend pleuro's te kopen, maar een paar honderdjes om hem legaal om 25Kw te krijgen kan er niet vanaf. Stelletje krenten |(

En dat je nooit iemand hoort dat ie in de problemen is gekomen omdat ie iemand invalide heeft gereden met z'n (illegale) motor lijkt me niet zo vreemd....

bij welke beunhaas laat je dat dan doen? ik was voor een bandit 600 al 200 kwijt... onofficieel. en ik zou nog maar een keer navragen. voor een nieuw model sv 650 is het toch echt dat bedrag wat ik noemde. bij een gewone dealer.

regels zijn regels? ik ben gewoon 25 kw. verzekering weet het en daarom stemt de verzekering ermee in om mij onder die voorwaarden te verzekeren. simple as that. :)

ja als het nou die bedragen zijn die jij opnoemt, van 150 euro... dan zou ik hem ook wel op de officiele manier terugvoeren. maar dat is 9 van de 10 keer niet zo. vooral bij injectiefietsen ben je soms erg aan de beurt. en dan heb ik het nog niet eens gehad over het aantal motorfietsen waar je uit kunt kiezen. die zijn er gewoon te weinig. wil jij bv een import gs 500 of bandit, dan heb je al pech.

dus daarom is er het hele uitdraai verhaal.

nogmaals, als je me nog niet gelooft, www.harrybeugelink.nl .
een maatje van me is genaaid met zn 25kw op uitdraai en is door hem super goed geholpen. :) stond volkomen in z'n recht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan