yana
MF veteraan
Zit eraan te komen dat ik kan beginnen met inrijden vd gele 125cc Mito. LET WEL: ALLEEN nieuwe zuiger!! Geen nieuwe cilinder of krukaslagers!!
Echter, er doen altijd 2 versies de ronde mbt inrijden:
1 rustig inrijden, paar 100km, opbouwen naar max rpm. Eerste 300 ofzo, geen PV gebruiken.
2 50km ofzo rustig rijden, dan gewoon knallen! Anders krijg je geen goede zetting vd zuiger, krijg je geen goede gasafsluiting, verlies je wat compressie, en dus pk's. Diverse foto's erbij gezien van schone zuiger op deze wijze ingereden, en een zwarte(gasverlies) volgens 1e methode..
Elke methode heeft behoorlijke aanhang (50-50).
Heb de Breil mito volgens 1e methode ingereden, MAAR die had bij de garage al 1/2 proefrit gehad (tot 150km/u, dus hárd óók!). Compressie is nu, na 2000km oid, nog steeds 9.5 bar. En hij loopt als een speer. Ik heb hem na proefrit garage nog 600km ingereden naar max rpm.
Wat zijn jullie ERVARINGEN mbt inrijden 2t? Dus niet ideeen, maar echt eigen ervaringen?
Echter, er doen altijd 2 versies de ronde mbt inrijden:
1 rustig inrijden, paar 100km, opbouwen naar max rpm. Eerste 300 ofzo, geen PV gebruiken.
2 50km ofzo rustig rijden, dan gewoon knallen! Anders krijg je geen goede zetting vd zuiger, krijg je geen goede gasafsluiting, verlies je wat compressie, en dus pk's. Diverse foto's erbij gezien van schone zuiger op deze wijze ingereden, en een zwarte(gasverlies) volgens 1e methode..
Elke methode heeft behoorlijke aanhang (50-50).
Heb de Breil mito volgens 1e methode ingereden, MAAR die had bij de garage al 1/2 proefrit gehad (tot 150km/u, dus hárd óók!). Compressie is nu, na 2000km oid, nog steeds 9.5 bar. En hij loopt als een speer. Ik heb hem na proefrit garage nog 600km ingereden naar max rpm.
Wat zijn jullie ERVARINGEN mbt inrijden 2t? Dus niet ideeen, maar echt eigen ervaringen?