2takt ok,maar wat en hoe zwaar?

greenthumb

MF'er
11 aug 2004
140
0
brugge belgie
hallo ik ben greenthumb,ik zou graag moto rijden en daar ik vroeger een enorm snelle gilera runner had,dacht ik eerst aan een 125cc maar ben bereid lessen te volgen voor motor rijbewijs maar weet niet echt wat ik moet nemen.ik las op dit forum al dat een 250rs traager zou zijn dan een 125cc,klopt dat? als jullie me kunnen helpen bij mijn beslissing,gooi het dan in de groep,ik hoop binnenkort met een 2takt te rijden of het nu een 125cc(mito of rs)of een rs250 is maakt me niet uit. vind de mito wel een waanzinnige machine qua model

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/111591/556dd717b13b800869384179beab616f (mito125 e.jpg)​
 
heeeey leuk dat je ook bij de 2 takt club komt :9 Ik heb voor de RS125 gekozen, ik wilde ook eerst een Mito kopen (vind ik nog steeds de mooiste) maaaaaaaar nadat ik veel dealers had afgebeld en daarna hoorde dat die totaal niet te spreken waren over de betrouwbaarheid van de Mito heb ik toch maar voor de RS125 gekozen (kom nou niet met bla bla de rs125 dit en dat t is maar wat ik van de dealers heb gehoord ;) ) t is jouw keuze maar toen ik dat hoorde schrok ik :r dan toch maar voor iets minder maar mooi uiterlijk maar betrouwbaarder :9 have fun ;)
 
dus als ik je goed begrijp heb jij geen problemen met je aprilia? vind het allesbehalve een lelijk eendje hoor,moet wel toegeven dat ik de oude rs met bloklichtje mooier van langs voor vond maar men moet mee met de tijd he. alvast bedankt voor je mening en als je nog enkele tips of anecdotes hebt laat het me dan weten. grz
 
goeiemorgend,

persoonlijk (ik ben nog een beetje aan't sparen) ga ik de RS250 kopen, ik heb ook eerst getwijfeld tussen de de RS125 en de mito, maar toen meer info gekregen over de 250 en hij schijnt fijner te zijn dan de RS250, ook qwa look, is hij veel meer motor als de 125cc. Ik heb er nog niet meegereden, als dit nu tegenslaagd moet ik gaan zoeken achter een ander machientje maar anders lekker :] Maar je moet maar eens wat rond zoeken hier op het forum, vind je echt heel veel info terug :}
 
Hallo, een enorm snelle Runner? ;)

Maar als je een 2-takt wilt en je zit aan die 25KW vast, zou ik ook voor een RS125 gaan, maar een RS250 begrensd is ook leuk....leuker lijkt mij omdat je na 2 jaar de troep eruit kunt halen en er vol mee kan gaan! :]
 
Mensen uit België, kan je een rijbewijs halen dat je na je 21ste verjaardag mag rijden met zwaardere motors dan 400cc pakt gewoon een suzuki gsx r 600 ofzo?


als je een "beperkt" rijbewijs hebt is het zo dat na 2 jaar rijden (dus je rijbewijs 2 jaar in bezit hebben) het automatisch een "vol" rijbewijs wordt. Dus je moet of 2 jaar rijden of 21 zijn. Ik weet nu niet als je op je 20ste je rijbewijs haalt dat je dan op je 21ste nog een proef moet afleggen. Maar zoals ik het dus heb begrepen is het of 2 jaar rijden of 21j zijn.

greetz
 
bedankt gasten,heb inderdaad al wat rondgekeken op het forum en vind hier idd de meeste info die ik nodig heb.voor mij is het de bedoeling om 2takt te rijden en niet 4takt zoals in dat mottige voorstel!!!! ik zit niet vast aan een 25kw ook hoor,heb vandaag lessen aangevraagd en dan mag ik zo zwaar gaan als ik dat wil,en ik weet ook wel dat zo een zware 4takt lekker rijd maar ik wil racen en tunen,dat gaat dan wa minder op zo een zware machine he. ik wil toch altijd toeren jagen,het hetzelfde probleem met de wagen,denk dat mijn hele rechterkant wat te zwaar op het gas gaat,of het nu mijn voet of hand is. ik rijd zelf met een diesel auto en een benzine,kun je toch min of meer vergelijken met elkaar,diesel is meer koppel en benzine meer toeren. ik rijd dus veel liever met mijn 1.4 naft dan met mijn 2.0 tdi,omdat ik die naft dus langer kan doortrekken. en heb al enkele spurtjes gewonnen met mijn 75pk naft,oa een astra G 2.0dti en dergelijke,scheelt wel maar enkele meters maar wether you win by an inch or a mile,winning is winning he. hier in belgie heb je maar 1probleem,geen enkele handelaar heeft meerdere moto's ter beschikking voor een testrit,hoe kan ik dan in godsnaam kiezen??? nogmaals bedankt voor de serieuze reply's he,grz
 
ja hoor speedymeister,je kan vanaf 18j een rijbewijs halen voor een moto tot 25kw,als je ouder bent dan 21 leg je direct een rijbewijs full power af en mag je zelfs met een goldwing 1500cc rijden. enkel tot 21jaar rijd je dus begrensd. ik ben zelf net 24j en vroeg inlichtingen en de dame zei me dat ik gewoon 350 euro geef voor lessen en dan mag ik een jaar op eender welke moto oefenen,daarna leg je je proef af en klaar is kees,geef je 450euro dan leg je je proef direct na 8u les af en als je slaagt in 1 keer dan kun je binnen de maand eindelijk al rijden. hoop dat dit je wat verder helpt speedy en keep it safe,grz
 
heeeey leuk dat je ook bij de 2 takt club komt :9 Ik heb voor de RS125 gekozen, ik wilde ook eerst een Mito kopen (vind ik nog steeds de mooiste) maaaaaaaar nadat ik veel dealers had afgebeld en daarna hoorde dat die totaal niet te spreken waren over de betrouwbaarheid van de Mito heb ik toch maar voor de RS125 gekozen (kom nou niet met bla bla de rs125 dit en dat t is maar wat ik van de dealers heb gehoord ;) ) t is jouw keuze maar toen ik dat hoorde schrok ik :r dan toch maar voor iets minder maar mooi uiterlijk maar betrouwbaarder :9 have fun ;)

Met de stukjes die ik nu (nog illigaal rijd ivm nog te halen rijbewijs ;) ) heb ik absoluut geen problemen andere mensen met RS125 ook niet alleen de standaard 2 takt dingetjes maar die hoef je niet tegen te komen maar ja als je een Cagiva dealer belt (merk mito) en die zegt neej die verkoop ik neit want ze gaan ckr stuk....... tja wat denk je dan :X :X :X al zullen er gerust velen blij op een mooie mito rijden> :) :) maar ja make your own choise ;)
 
Met de stukjes die ik nu (nog illigaal rijd ivm nog te halen rijbewijs ;) ) heb ik absoluut geen problemen andere mensen met RS125 ook niet alleen de standaard 2 takt dingetjes maar die hoef je niet tegen te komen maar ja als je een Cagiva dealer belt (merk mito) en die zegt neej die verkoop ik neit want ze gaan ckr stuk....... tja wat denk je dan :X :X :X al zullen er gerust velen blij op een mooie mito rijden> :) :) maar ja make your own choise ;)

Illegale stukken ;) kun je mij is vertellen wat je zoals heb en wat het oplevert van vermogen voor je rs, heel binnenkort zoek ik ook een beetje te foefelen maar ik wacht nog even af maar ben toch nieuwsgierig om te weten wat je zoal uit een 125 uit krijgt. en nu ga ik maffen :z :z :z :z :z
 
ja hoor speedymeister,je kan vanaf 18j een rijbewijs halen voor een moto tot 25kw,als je ouder bent dan 21 leg je direct een rijbewijs full power af en mag je zelfs met een goldwing 1500cc rijden. enkel tot 21jaar rijd je dus begrensd. ik ben zelf net 24j en vroeg inlichtingen en de dame zei me dat ik gewoon 350 euro geef voor lessen en dan mag ik een jaar op eender welke moto oefenen,daarna leg je je proef af en klaar is kees,geef je 450euro dan leg je je proef direct na 8u les af en als je slaagt in 1 keer dan kun je binnen de maand eindelijk al rijden. hoop dat dit je wat verder helpt speedy en keep it safe,grz

of je moet 2 jaar rijden en dan wordt dit sowieso een "full power"- rijbewijs :) dus niks betalen, niks lessen, gewoon :]


:)
 
heb vandaag een mooie cagiva mito op de kop kunnen tikken,de verkoper vroeg er slechts 1500euro voor,hij is van 96 en is net gereviseerd. nu kan ik dus al scheuren en mezelf als 2takter beschouwen en nu op t gemak kijken voor ne zwaardere. kreeg wel zeer bedroevend nieuws van de aprilia dealer in mijn buurt,geen rs 250 meer nieuw te krijgen vanwege de milieu vervuiling. ze worden dus niet meer verkocht in belgie,of toch tenminste niet in west vlaanderen.als iemand me kan zeggen of dit klopt???? had toch graag nog een 250cc gehad ook om te hebben he,die cagiva doe ik nooit meer weg en als ik een pracht rs250 vind dan houd ik hem ook. dit worden dan beiden circuit machines terwijl ik in het najaar een duc 916 zou willen zoeken voor het alledaagse verkeer en voor lange afstanden,heb namelijk een meisje die graag mee wil en op zo een 2takt is dit misschien minder de bedoeling. lekker 2takt racen en 4takt toeren. wil die duc ook omdat het mijn jongensdroom was net als die cagiva,nu nog ne ferrari op mijn 50ste en een 911targa en mijn collectie is rond,maar dat zal nog wel een tijdje duren aangezien ik toch ook een huis zou willen,kwestie van een beetje zekerheid te hebben he. graag wat reacties van duc,cagiva en rs250 rijders dus. en neen heb nu niets tegen de aprilia 125 maar 2 125cc motoren is te veel van het goede he. ze zijn toch nouw aan elkaar gewaagd dus ga het bij die cagiva houden,het is trouwens een 7 vitesse, die worden ook alsmaar zeldzamer denk ik.
 
RS250 wordt idd niet meer nieuw gemaakt ivm met uitstoot enzo.

maar eigenlijk mits goed zoeken vind ge der eigenlijk toch nog een deel te koop, al moet je niet verwachten dat je er te voet naar toe kunt gaan natuurlijk, maar mits wat zoeken :) :]
 
een geknepen fiets kopen lijkt me niet echt zinvol. het idee "ja maar als ik straks een echt rijbewijs hebt, kan ik meteen vlammen" is leuk, maar tegen die tijd ben je die brommer al ontgroeid, en koop je meteen HEEL wat groters.
gewoon lekker 1 jaartje stoeien ofzo met een <25kW-er en na 1 jaar is die fiets toch rijp voor de sloop (ik denk dan dat je al aan 3 cylinder revisies gezeten hebt en 10 tandwielensetjes) dus tijd voor een echte motor die wat beter het geweld kan verwerken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan