2takt olie skipper 172cc

jopie5713

MF'er
15 okt 2020
98
10
Hey hallo iedereen
Ik heb een piaggio skipper 172cc en de vorige eigenaar heeft altijd deze olie gebruikt semi-syntetich shell olie en mijn vraag was is dit schadelijk geweest voor mijn motorscooter of kon geen kwaad ik ga nu castrol 2t gebruiken voor de zekerheid
image.jpg
 
Wat je aan 2t olie gebruikt maakt geen moer uit. 2 takt olie is niks meer dan gewone olie met wat toevoegingen. Pas wel op dat je Ricinus olie niet bij vol-syntheet gooit, maar bij de reguliere verkooppunten koop jij geen ricinusolie.
 
Heeft Action 2T olie?
Het is mijn eigen ervaring maar mijn tweetakten gaan heel lang mee en een set zuigers hoef ik na een halve ton nog niet te vervangen, en ik gooi er écht alles in dat voorhanden is. Ik denk dat als je scoot inelkaar loopt met Action olie er in dat het niet aan de olie lag...

Je weet hoe je een tweetakt moet behandelen, toch?
 
Heeft Action 2T olie?
Het is mijn eigen ervaring maar mijn tweetakten gaan heel lang mee en een set zuigers hoef ik na een halve ton nog niet te vervangen, en ik gooi er écht alles in dat voorhanden is. Ik denk dat als je scoot inelkaar loopt met Action olie er in dat het niet aan de olie lag...

Je weet hoe je een tweetakt moet behandelen, toch?
Ja ik heb gewoon een oliepompje
 
Ja ik heb gewoon een oliepompje
Ja dat begreep ik, maar het is niet starten en volgas weg rijden, dat is funest.

Starten en meteen heel rustig wegrijden. shortshiften (kan niet bij jou, natuurlijk) tot je een kilometer van huis bent, daarna revven zonder vermogen te leveren en na een kilometer of 3, 4 kan je de paarden loslaten


Ik gooi ook gewoon verschillende merken doorelkaar, wel zo dat het tankje een beetje leeg raakt zodat het een 1:100 oliemengsel is en geen nhalve tank met een halve tank aanvullen
 
Ik gooi mijn olie tank altijd vol en ja ik rij hem altijd rustig warm dus die shell olie kan geen kwaad hebben gedaan omdat shell van zichzelf goeie merk is
 
neehoor...
Ik ga die action olie wel een keer proberen... Ten eerste wist ik niet dat die bestond, ten tweede niet dat het niet goed zou zijn.
Nou zal het bij mij toch niet gauw gebeuren dat er wat vastloopt omdat ik ook olie in de benzine meng, ja Ricinusolie. Die moet je iig nooit in je tankje gooien
 
neehoor...
Ik ga die action olie wel een keer proberen... Ten eerste wist ik niet dat die bestond, ten tweede niet dat het niet goed zou zijn.
Nou zal het bij mij toch niet gauw gebeuren dat er wat vastloopt omdat ik ook olie in de benzine meng, ja Ricinusolie. Die moet je iig nooit in je tankje gooien
Okeoke ik snap het dus die shell olie was niet schadelijk voor mijn 172cc er
 
Nee, da's hartstikke goeie olie. Welke Castrol ga je gebruiken? Sowieso geen R40/R30 of A747 he!
 
Action tweetaktolie gad een kalkachtige aanslag op de electoden van de bougie, en niet alleen daar op..
Ik gebruik halfsynthetische olie van 'een' merk..maar geen action meuk meer.
 
Action tweetaktolie gad een kalkachtige aanslag op de electoden van de bougie, en niet alleen daar op..
Ik gebruik halfsynthetische olie van 'een' merk..maar geen action meuk meer.
Dus die shell semi syntrtisch heeft geen kwaad gedaan met mijn 2 takt 172 cc er
 
Action tweetaktolie gad een kalkachtige aanslag op de electoden van de bougie, en niet alleen daar op..
Ik gebruik halfsynthetische olie van 'een' merk..maar geen action meuk meer.
Dat kan ook komen omdat jouw motoren geen hoogtoerige zwaarderbelaste 2takten zijn.
 
Of omdat er voor goedkope tweetaktolie geen goede/zuivere basisolie is gebruikt?
Met vb. Addinol kwam deze aanslag niet voor.
Tot zover mijn bevindingen. TS kan het beste doen waar hij/zij het beste bij voelt. :Y
 
shell olie en mijn vraag was is dit schadelijk geweest voor mijn motorscooter
dus die shell olie kan geen kwaad hebben gedaan
Okeoke ik snap het dus die shell olie was niet schadelijk voor mijn 172cc er
Castrol 2 takt power rs dus die shell was gwn goed
Goeie toch maar die semi shell heeft niks verkloot aan me motor?😭hoop ik
Dus die shell semi syntrtisch heeft geen kwaad gedaan met mijn 2 takt 172 cc er

NEEEEEE, DE SHELL OLIE IS NIET SLECHT VOOR JE TWEETAKT SCOOTER!!!!
 
Dus die shell semi syntrtisch heeft geen kwaad gedaan met mijn 2 takt 172 cc er
Gewoon die Shell blijven gebruiken,niks mis mee en voor een 175cc tje mooi zat.
Ik heb vroeger altijd met Shell half syntheet gereden met m,n RD350LC,daar reed hij super op.
 

Gewoon die Shell blijven gebruiken,niks mis mee en voor een 175cc tje mooi zat.
Ik heb vroeger altijd met Shell half syntheet gereden met m,n RD350LC,daar reed hij super op.
Ja op mijn 172 cc rijd ie ook lekker maar ga gwn castrol gebruiken vanaf nu
 
Terug
Bovenaan Onderaan