2takt olie skipper 172cc

E3BBDA85-2574-48AD-BDF7-F38C47090375.jpeg
van boven af
 

Bijlagen

  • EF8EEFCC-6F29-429D-B4C7-2D5B8CDC03E0.jpeg
    EF8EEFCC-6F29-429D-B4C7-2D5B8CDC03E0.jpeg
    807,9 KB · Weergaven: 8
ja . da's goed, dan blijft er geen lucht onderin zitten.
 
Over 2Takt olie zijn de meningen heel verdeeld.
Bij onze brommertjes wordt Castrol RS 2T het meest gebruikt. Anderen rijden toch liever met wat anders.
Berichten dat de olie soms wel maar bij een andere niet koolaanslag veroorzaakt.
Hangt 't af van de afstelling, van merk brommer of van de olie, mengverhouding? Ieder heeft andere ervaring.

Zelf rijd ik met de goedkoopste olie die ik kon/kan vinden Eurol SX 2T. De flessen die ik koop zijn nergens(?) te vinden op internet.
Lijkt niet op officiële verkoopverpakking. Iemand die zelf flessen vult?
Vroegah mengde ik 1:40. Maar olie is laatste jaren wel beter geworden. Meng nu 1:50.
Motortje loopt nu bijna 2x zoveel toeren als origineel. Blokje gilt 't uit! Nooit storing/ geen parels.
 
Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je schwenkt uit


Dat is mijn onderschrift, dat slaat dus niet op jouw onzekerheid over je olie.
 
Over 2Takt olie zijn de meningen heel verdeeld.
Bij onze brommertjes wordt Castrol RS 2T het meest gebruikt. Anderen rijden toch liever met wat anders.
Berichten dat de olie soms wel maar bij een andere niet koolaanslag veroorzaakt.
Hangt 't af van de afstelling, van merk motor of van de olie? Ieder heeft andere ervaring.

Zelf rijd ik met de goedkoopste olie die ik kon/kan vinden Eurol SX 2T. De flessen die ik koop zijn nergens(?) te vinden op internet.
Lijkt niet op officiële verkoopverpakking. Iemand die zelf flessen vult?
Vroegah mengde ik 1:40. Maar olie is laatste jaren wel beter geworden. Meng nu 1:50.
Motortje loopt nu bijna 2x zoveel toeren als origineel. Nooit storing/ geen parels.
Juist vanwege die bovensmering kan je Ricinus mengen

Heb je deze ooit geprobeerd: Ik heb er een paar flessen van in huis gehaald maar ben nog niet aan opstoken toe gekomen


1603213716178.png
 
Nee, dit is een mooie gestyleerde fles in goud. (daarom wrs ook 2x zo duur?)
Mijn Eurol-2T-olie zit in een simpele ronde fles in rood. Nergens een plaatje van te vinden???
 
Het gaat er niet om of die het is, maar of je dat spul weleens geprobeerd hebt...
 
Nee, niet nodig!
Mijn huidige (goedkope) 2T-olie voldoet prima. Waarom dan iets anders gaan gebruiken?

Oke, oke, vwb milieu weet ik 't niet. Er bestaan meer milieu-vriendelijke 2T-oliën.
Als wij toertocht doen wordt gevraagd om Denicol te gebruiken. Sommigen krijgen koppijn van 'gewone' 2T-olie.
Vaak wordt (te) rijk gesmeerd en heb je niet alleen veel blauwe rook, maar sommige oude beestjes spetteren zelfs olie!
Denicol Syn100 is wel een heel prijzig goedje, vaak gebruikt voor racertjes!.
 
Nou, vanuit milieu aspecten gezien ga je (nog) geen tweetakt rijden. Maar okee, merkvast :t
 
Nee, niet nodig!
Mijn huidige (goedkope) 2T-olie voldoet prima. Waarom dan iets anders gaan gebruiken?

Oke, oke, vwb milieu weet ik 't niet. Er bestaan meer milieu-vriendelijke 2T-oliën.
Als wij toertocht doen wordt gevraagd om Denicol te gebruiken. Sommigen krijgen koppijn van 'gewone' 2T-olie.
Vaak wordt (te) rijk gesmeerd en heb je niet alleen veel blauwe rook, maar sommige oude beestjes spetteren zelfs olie!
Denicol Syn100 is wel een heel prijzig goedje, vaak gebruikt voor racertjes!.
Dus die dure semi syntetisch ie van shell is gwn prima voor een 172cc hoogtoerig
 
Dus die dure semi syntetisch ie van shell is gwn prima voor een 172cc hoogtoerig
Eigenlijk heeft Rob RD in post #2 al het antwoord gegeven. 'Maakt geen moer uit!'
Die Skipper is nix bijzonder. Het is geen racer! (vrijwel?) Alle 2T-olie gaat prima zijn.
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken.

Smeren doe ikzelf laatste jaren van 1:40 naar nu 1:50.
Uitlaatpoort en uitlaat blijft daarmee mooi droog van olie en nauwelijks onnodige koolafzetting.
Mijn brommertje rijdt met de goedkoopste 2T-olie. Het blokje gilt bijna dubbel toerental tov WOK-goedkeur.
Maak er flinke afstanden mee. Heel weinig storing!
Maar soms wel. Vorig jaar was (vrijwel nieuwe) bougie plots overleden.
 
Het gaat er niet om of die het is, maar of je dat spul weleens geprobeerd hebt...
Ricinus olie ruikt zo lekker,betere olie bestaat er niet,maar het vervuilt meer dan moderne synthetische olie,dat maakt voor
competitie gebruik niet uit omdat die motoren toch regelmatiig uit elkaar gaan voor controle of revisie.
Voor straat motoren die normaal gebruikt worden is het spul ongeschikt en onnodig duur,rij je met een oliepompje moet
je heel voorzichtig zijn ricinus te gebruiken,sommge olie is zo dik dat het pompje het niet snel genoeg kan aanvoeren en dan
met name bij kouder weer.
 
als je NGK's vroegtijdig de geest geven, ligt dat niet aan de bougies zelf maar aan afstelling/rijstijl. of je zou namaak NGK's hebben.
 
neehoor...
Ik ga die action olie wel een keer proberen... Ten eerste wist ik niet dat die bestond, ten tweede niet dat het niet goed zou zijn.
Nou zal het bij mij toch niet gauw gebeuren dat er wat vastloopt omdat ik ook olie in de benzine meng, ja Ricinusolie. Die moet je iig nooit in je tankje gooien

Doet t prima in de 2 takt brommers. Voldoet aan dezelfde eisen en keurmerken als alle grote merken en mag dus hetzelfde gebruikt worden.
Enige "nadeel" dat ik er van ondervind is dat er niet dat lekkere Castrol geurtje aan zit...
 
als je NGK's vroegtijdig de geest geven, ligt dat niet aan de bougies zelf maar aan afstelling/rijstijl. of je zou namaak NGK's hebben.
Waren die er 30 jaar geleden ook al?

het is niet zo dat ze niet meer lopen of slecht lopen maar je merkt het hoofdzakelijk aan het starten

Als het werkelijk zo is dat het nep-NGK's zijn dan gebeurt wat ik eigenlijk met hangende pootjes aan het verwachten ben, een gerenommeerde motorzaak als hans van Wijk die mij chinese troep verkoopt onder het voorwendsel origineel te verkopen... Voor de Origineel prijs.. Die pitten koop ik trouwens per doos.
En ook voordat ik extra bovensmering toepaste gingen ze kort mee, afstelling is standaard, dus wel iets te rijk, vooral in de zomer
 
Waren die er 30 jaar geleden ook al?

het is niet zo dat ze niet meer lopen of slecht lopen maar je merkt het hoofdzakelijk aan het starten

Als het werkelijk zo is dat het nep-NGK's zijn dan gebeurt wat ik eigenlijk met hangende pootjes aan het verwachten ben, een gerenommeerde motorzaak als hans van Wijk die mij chinese troep verkoopt onder het voorwendsel origineel te verkopen... Voor de Origineel prijs.. Die pitten koop ik trouwens per doos.
En ook voordat ik extra bovensmering toepaste gingen ze kort mee, afstelling is standaard, dus wel iets te rijk, vooral in de zomer
Je moet ook eens vol gas geven Rob}),dan brand je ze goed schoon en gaan ze langer mee. :Y
Of je gebruikt een verkeerde warmte graad.
Als ik al eens een NGK moest vervangen kwam dat door bv een lekke vlotternaald,of een ontsteking probleem ,verder gingen ze makkelijk 10000km of meer mee.
 
Nou, ik gebruik 'm over het algemeen wel waar die voor gemaakt is. Laten we wel zijn, wat is nou 6 euro op 3000 km, dat maakt me niet zo veel uit. De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat op het moment dat ik met de RD wegga om bijvoorbeeld een rondje PPP&A4 te doen, het wel even duurt voor de paarden van stal hehaald worden. De wijk uit, richting A4 met verkeerslichten enzo.. En zo eindigt het ook. Op de A4 hebben de RD's het vervolgens zwaar.
Nogmaals: Merk het in het begin het meest aan het starten, dan looptie verder nog top. Misschien kan ik ze veeeeel langer laten zitten. Het gaat overigens om B8 ten. Sowieso als ik met @kaaskop op motor een rondje rij moet ik echt een gevecht leveren want die rijdt zo abnormal hard...

Klopt de grammatica een beetje :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan