Dat-ie over de middenstreep heen komt in een bochtHoe bedoel je schwenkt uit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat-ie over de middenstreep heen komt in een bochtHoe bedoel je schwenkt uit
Ik vul em altijd to de dop in de olie tankDat-ie over de middenstreep heen komt in een bocht
Hoe bedoel je schwenkt uit
Juist vanwege die bovensmering kan je Ricinus mengenOver 2Takt olie zijn de meningen heel verdeeld.
Bij onze brommertjes wordt Castrol RS 2T het meest gebruikt. Anderen rijden toch liever met wat anders.
Berichten dat de olie soms wel maar bij een andere niet koolaanslag veroorzaakt.
Hangt 't af van de afstelling, van merk motor of van de olie? Ieder heeft andere ervaring.
Zelf rijd ik met de goedkoopste olie die ik kon/kan vinden Eurol SX 2T. De flessen die ik koop zijn nergens(?) te vinden op internet.
Lijkt niet op officiële verkoopverpakking. Iemand die zelf flessen vult?
Vroegah mengde ik 1:40. Maar olie is laatste jaren wel beter geworden. Meng nu 1:50.
Motortje loopt nu bijna 2x zoveel toeren als origineel. Nooit storing/ geen parels.
Dus die dure semi syntetisch ie van shell is gwn prima voor een 172cc hoogtoerigNee, niet nodig!
Mijn huidige (goedkope) 2T-olie voldoet prima. Waarom dan iets anders gaan gebruiken?
Oke, oke, vwb milieu weet ik 't niet. Er bestaan meer milieu-vriendelijke 2T-oliën.
Als wij toertocht doen wordt gevraagd om Denicol te gebruiken. Sommigen krijgen koppijn van 'gewone' 2T-olie.
Vaak wordt (te) rijk gesmeerd en heb je niet alleen veel blauwe rook, maar sommige oude beestjes spetteren zelfs olie!
Denicol Syn100 is wel een heel prijzig goedje, vaak gebruikt voor racertjes!.
Heb oliepompLekkere dikke 20W 50 mengen met BP Ultimate. Nog nooit problemen mee gehad.
Eigenlijk heeft Rob RD in post #2 al het antwoord gegeven. 'Maakt geen moer uit!'Dus die dure semi syntetisch ie van shell is gwn prima voor een 172cc hoogtoerig
Ricinus olie ruikt zo lekker,betere olie bestaat er niet,maar het vervuilt meer dan moderne synthetische olie,dat maakt voorHet gaat er niet om of die het is, maar of je dat spul weleens geprobeerd hebt...
NGK toevallig?Maar soms wel. Vorig jaar was (vrijwel nieuwe) bougie plots overleden.
Mijn RD's rijden alleen maar lekker met NGK bougies... Het is idd wel zo dat ze maar 3000 km meegaanNGK toevallig?
Al eens brisk geprobeerd?Mijn RD's rijden alleen maar lekker met NGK bougies... Het is idd wel zo dat ze maar 3000 km meegaan
neehoor...
Ik ga die action olie wel een keer proberen... Ten eerste wist ik niet dat die bestond, ten tweede niet dat het niet goed zou zijn.
Nou zal het bij mij toch niet gauw gebeuren dat er wat vastloopt omdat ik ook olie in de benzine meng, ja Ricinusolie. Die moet je iig nooit in je tankje gooien
Waren die er 30 jaar geleden ook al?als je NGK's vroegtijdig de geest geven, ligt dat niet aan de bougies zelf maar aan afstelling/rijstijl. of je zou namaak NGK's hebben.
Je moet ook eens vol gas geven Rob,dan brand je ze goed schoon en gaan ze langer mee.Waren die er 30 jaar geleden ook al?
het is niet zo dat ze niet meer lopen of slecht lopen maar je merkt het hoofdzakelijk aan het starten
Als het werkelijk zo is dat het nep-NGK's zijn dan gebeurt wat ik eigenlijk met hangende pootjes aan het verwachten ben, een gerenommeerde motorzaak als hans van Wijk die mij chinese troep verkoopt onder het voorwendsel origineel te verkopen... Voor de Origineel prijs.. Die pitten koop ik trouwens per doos.
En ook voordat ik extra bovensmering toepaste gingen ze kort mee, afstelling is standaard, dus wel iets te rijk, vooral in de zomer