2takt olie skipper 172cc

Nou, ik gebruik 'm over het algemeen wel waar die voor gemaakt is. Laten we wel zijn, wat is nou 6 euro op 3000 km, dat maakt me niet zo veel uit. De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat op het moment dat ik met de RD wegga om bijvoorbeeld een rondje PPP&A4 te doen, het wel even duurt voor de paarden van stal hehaald worden. De wijk uit, richting A4 met verkeerslichten enzo.. En zo eindigt het ook. Op de A4 hebben de RD's het vervolgens zwaar.
Nogmaals: Merk het in het begin het meest aan het starten, dan looptie verder nog top. Misschien kan ik ze veeeeel langer laten zitten. Het gaat overigens om B8 ten. Sowieso als ik met @kaaskop op motor een rondje rij moet ik echt een gevecht leveren want die rijdt zo abnormal hard...

Klopt de grammatica een beetje :?
Heb je al eens geprobeerd om de electroden wat meer naar elkaar toe te buigen, of dat helpt?
 
Jazeker,dat is de eerste hulp bij startproblemen, maar heel, heel weinig. Vonk is over het algemeen best goed. Oh en de bougies zijn ondanks de overdaad aan smeermiddelen gewoon schoon. Mooi donker-mat zwart Koffiebruin als Koffie verkeerd... Licht getint, zegmaar
 
Wel, bij mijn jawa's gingen NGK's ook wel een stuk, met brisk geen last meer van.. Probeer het eens en breng mij/ons verslag uit?
 
Wel, bij mijn jawa's gingen NGK's ook wel een stuk, met brisk geen last meer van.. Probeer het eens en breng mij/ons verslag uit?
Vind ik een goed plan. Als kanttekening: Normaliter gaan er de standaard bougies in, geen iridium of andere hoogstandjes...
 
Eigenlijk heeft Rob RD in post #2 al het antwoord gegeven. 'Maakt geen moer uit!'
Die Skipper is nix bijzonder. Het is geen racer! (vrijwel?) Alle 2T-olie gaat prima zijn.
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken.

Smeren doe ikzelf laatste jaren van 1:40 naar nu 1:50.
Uitlaatpoort en uitlaat blijft daarmee mooi droog van olie en nauwelijks onnodige koolafzetting.
Mijn brommertje rijdt met de goedkoopste 2T-olie. Het blokje gilt bijna dubbel toerental tov WOK-goedkeur.
Maak er flinke afstanden mee. Heel weinig storing!
Maar soms wel. Vorig jaar was (vrijwel nieuwe) bougie plots overleden.
Okeoke dankjeee
 
Als je nog tweetakt rijdt kan ik wel een platvinkie opsturen...
 
NGK toevallig?
Yep, plots defecte (nieuwe) bougie was idd van NGK.................... :X
Van een andere bromfietsliefhebber een bougietje overgenomen. Schachtlengte was goed en er was vonk.
Hiermee kon ik van Almelo weer naar de ZW Veluwe rijden.:]

Aad Brouwer *1) heeft me toen gematst voor een nieuwe. :t
*1) Bij de Doesburger Molen Lunteren/ bekend onder bromfietsliefhebbers in wijde omstreken.
 
Laatst bewerkt:
Nou, vanuit milieu aspecten gezien ga je (nog) geen tweetakt rijden. :t
Met toertochtjes met de bromfiets (meestal oudjes van meer dan 30 jaar) zijn er veel reacties.
Mensen staan vaak met de duim omhoog, omdat ze het leuk vinden dat oude spul.
Maar ook dat ze hun neus dichtknijpen omdat de hele straat ineens blauw is geworden.

Vorig jaar bij Veteranen-Treffen in Woerden (nog vóór corona) was er ook een bbh toertocht.
Een route-beschrijving was echt niet nodig. Rijd heel simpel achter de blauwe wolk aan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan