2x boete voor rechts inhalen.

Ztje

MF'er
19 mei 2019
202
120
Hoi allemaal,

Een vriend van mij heeft 2 boetes gekregen voor rechts inhalen. Het gaat om de a7 bij purmerend richting Amsterdam. Tussen de boetes zit 2 minuten mag dit?
 
  • Leuk
Waarderingen: Royz
Klopt maar je kan volgens mij niet 2x dezelfde boete krijgen. Iets met voortgezette handeling of zit dit anders in elkaar?
Heeft hij het waarschijnlijk twee keer na elkaar gedaan.
 
ik heb op de zoetermeerse rijbaan 2 boetes gehad voor 4 km overschrijding, aangevochten en 1 kwijt, ik heb namelijk maar 1 keer te hard gereden, waarschijnlijk gaat het met rechts inhalen anders...
 
Waarschijnlijk 2 x apart recht ingehaald hij weet het niet meer. Veel Engelse bestuurders op a7 hahaha. Maar als gevolgd word door de politie en je rijd 2keer door rood krijg je toch ook maar 1 boete voor door rood rijden?
 
Twee keer flitsen is twee keer aftikken. Als je staande gehouden wordt en Bromsnor coulant is krijg je er voor rood 1, maar als je al begint met een grote bek heb je er zomaar 3 op nummervolgorde
 
Zou dat zeker aanvechten bij de OvJ,grote kans dat er 1 komt te vervallen.
 
Hoi allemaal,

Een vriend van mij heeft 2 boetes gekregen voor rechts inhalen. Het gaat om de a7 bij purmerend richting Amsterdam. Tussen de boetes zit 2 minuten mag dit?
Ik doe dat ook wel eens
Wat kost dat :?
 
Twee keer flitsen is twee keer aftikken. Als je staande gehouden wordt en Bromsnor coulant is krijg je er voor rood 1, maar als je al begint met een grote bek heb je er zomaar 3 op nummervolgorde
Hij is niet geflitst naar mijn weten. En nogmaals je hebt in de Nederlandse wetgeving iets van voortgezette toepassing nu weet Ik alleen niet wanneer dat precies geld.
 
Vind dat rechts inhalen maar een onzinregel, 9 vd 10 keer blijft een auto links hangen waardoor je er niet langs kunt.
Rechts inhalen blijft gevaarlijk. Helemaal bij bestuurders die niet hun dooie hoek checken. Maar als iemand hele tijd links rijd terwijl rechterbaan vrij is dan heb je soms geen andere optie.
 
of tripleren kost hetzelfde gok ik ,maar pakkans minder:X
las trouwens wel dat het inmiddels artikel 5 is bij aanhouding8)7
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk 2 x apart recht ingehaald hij weet het niet meer. Veel Engelse bestuurders op a7 hahaha. Maar als gevolgd word door de politie en je rijd 2keer door rood krijg je toch ook maar 1 boete voor door rood rijden?
Lijkt mij niet. Je doet toch ook iets twee keer wat niet mag, waarom dat niet twee keer een bekeuring, voor elk feit één? Volgens jou redenatie kan je 1 keer door rood pakken en daarna de hele tijd door rood blijven rijden omdat je toch al een bekeuring hebt gekregen.

Overigens, 250,- -O- . Ik haal regelmatig met de auto en de motor rechts in, maar spiegel altijd ruim van te voren om te kijken of er geen politie in de buurt is. Dat moet ik maar goed blijven doen ;).
 
Lijkt mij niet. Je doet toch ook iets twee keer wat niet mag, waarom dat niet twee keer een bekeuring, voor elk feit één? Volgens jou redenatie kan je 1 keer door rood pakken en daarna de hele tijd door rood blijven rijden omdat je toch al een bekeuring hebt gekregen.

Overigens, 250,- -O- . Ik haal regelmatig met de auto en de motor rechts in, maar spiegel altijd ruim van te voren om te kijken of er geen politie in de buurt is. Dat moet ik maar goed blijven doen ;).
Niet volgens mijn redenatie. Ik vraag mij af of het onder voortgezette toepassing valt.
 
Als je binnen een hele korte tijd meerdere verkeersregels overtreedt, dan wordt dit gezien als één verkeersovertreding. Dit heet een voorgezette handeling. Als je voor alle losse overtredingen boetes hebt gekregen, hoef je dus alleen maar één boete te betalen. Dit is altijd de duurste.

Als voorbeeld een zaak die Appjection heeft behandeld:
Een motorrijder rijdt tussen de auto’s door, langs een busbaan naar de voorkant van de rij voor het stoplicht, waarbij hij helemaal vooraan bij het zebrapad stil komt te staan. Een aantal weken later ontvangt deze motorrijder drie boetes. Eén voor rechts inhalen, één voor over een busbaan rijden, en één voor het inhalen vlak voor een zebrapad. Alle drie de boetes kwamen voort uit het langs de auto’s naar voren rijden, en staan in zodanig verband met elkaar dat het als een voortgezette handeling moet worden gezien. In dit geval blijft één boete staan.

Dit kon ik op het internet vinden. Misschien iemand met juridische kennis die er antwoord op kan geven.
 
Het lijkt mij voortzetting. Maar in vier minuten is het ook heel goed mogelijk om tussendoor naar links te gaan en vervolgens weer rechts in te halen.
 
Hoi allemaal,

Een vriend van mij heeft 2 boetes gekregen voor rechts inhalen. Het gaat om de a7 bij purmerend richting Amsterdam. Tussen de boetes zit 2 minuten mag dit?
Als t 1 minuut was geweest had hij er w.s ook nog 1 voor de snelheid bij gehad ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan