2x boete voor rechts inhalen.

wel absurd dat als je een boete krijgt voor zeg te snel rijden bij punt A dat je dan 20km verderop bij punt B weer een boete voor te snel rijden kan krijgen...
Als justitie redelijk zou zijn kreeg je per etmaal maar 1x een bekeuring voor dezelfde overtreding....
Wees eerlijk je hebt toch al betaald???.....vieze graaiers zijn het...-O-

Dat zou voor een seriemoordenaar ook wel fijn zijn.
Meerdere moorden in 1 etmaal en als hij dan gepakt wordt krijgt hij maar straf voor 1 moord...
 
Dat zou voor een seriemoordenaar ook wel fijn zijn.
Meerdere moorden in 1 etmaal en als hij dan gepakt wordt krijgt hij maar straf voor 1 moord...

Toch krijg je voor het vermoorden van 2 personen geen 2x zo hoge straf als voor het vermoorden van 1 persoon.
 
Als je twee keer dezelfde auto rechts inhaalt gaat het om dezelfde overtreding, anders zijn het gewoon twee terechte prenten.
 
Helemaal mee eens, maar dan aub wel doordat er geen linksrijders meer zijn.

Oorzaak <--> gevolg.


Trap die linksrijders dan ook eens van die baan af, kan ik doorrijden. Te vaak, dat ik met 130 aan kom rijden, op tijd naar links ga en dan op het allerlaatste moment keihard in de remmen moet, omdat dat autootje dat de hele tijd vlak achter een vrachtwagen rijd hem er met 93 ineens voorkwakt en vervolgens 10 vrachtwaggels achter elkaar met die snelheid gaat inhalen.

Net zo erg als die verstokte middenstrookrijders, die dat op een lege snelweg blijven doen, 1 x weigerden ze zelfs op aanwijzen van een motoragent naar rechts te gaan 8)7
 
Trap die linksrijders dan ook eens van die baan af, kan ik doorrijden. Te vaak, dat ik met 130 aan kom rijden, op tijd naar links ga en dan op het allerlaatste moment keihard in de remmen moet, omdat dat autootje dat de hele tijd vlak achter een vrachtwagen rijd hem er met 93 ineens voorkwakt en vervolgens 10 vrachtwaggels achter elkaar met die snelheid gaat inhalen.

Net zo erg als die verstokte middenstrookrijders, die dat op een lege snelweg blijven doen, 1 x weigerden ze zelfs op aanwijzen van een motoragent naar rechts te gaan 8)7

De vereniging van 93 rijders heeft geklaagd over jouw reply.

Zij willen juist dat alle vrachtwagens van de weg gehaald worden zodat zij kunnen doorrijden zonder inhalen.

De vrachtwagenchauffeursvereniging op hun beurt vinden fietsers in hun dode hoek onverantwoord gevaarlijk en eisen dat alle fietsers van de weg gehaald worden.

De fietsersvereniging klaagt over brom en snorfietsers, levensgevaarlijk vinden ze en ze willen die dan ook van de weg hebben.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, de post blijft binnen stromen B|



Maar ik snap wat je bedoeld :Y
Uiteindelijk zullen we het toch met z'n allen moeten klaren. Ook als er vreselijke eikels tussen zitten !
 
Nog nooit van gehoord, is daar ook een linkje van naar een site die niet zomaar iets roeptoetert?

Toch klopt het. Althans, het wordt nog steeds gezien als rechts inhalen, maar dat is toegestaan bij filevorming.

RVV Artikel 13, lid 2.
Files mogen aan de rechterzijde worden ingehaald.
 
In de praktijk, zolang je je rijstrook blijft volgen met gelijkblijvende snelheid en dan rechts inhaalt zal je er geen bekeuring voor krijgen. Ga je zelf uit je eigen rijstrook naar rechts, haalt een voertuig in en ga je dan weer naar links, dan was er blijkbaar geen file voor je en is er wel kans op een bekeuring. Niet helemaal in beton gegoten, want een formele definitie van het begrip file is er inderdaad niet.
 
Alleen bestaat er geen definitie van een file. Dus kijkt men naar jurisprudentie. En juist dat maakt het zo wazig
Dat is eigenlijk waar ik naar zoek maar het bestaat dus niet.

Als de V-max 130 is en er ontstaat op de linkerrijstrook een ophoping van auto`s die niet sneller gaan dan 100km/u mag je er niet rechts voorbij.
Anderzijds is het wel zo dat wanneer jij met 110km/u op de rechterrijstrook rijdt en de linkerbaan gaat ineens nog maar 100km/u ben je dan rechts aan het inalen.

Zit naar mijn mening een erg grijs gebied tussen.

Motorrijders die zich tussen de file door bewegen mogen dat slechts met een verschil van 10km/u doen.
Men spreekt daar over een file wanneer het overige verkeer niet sneller dan 40km/u rijdt.
 
Mike, dat is jouw aanname.
Elke individuele diender kan dat zelf beslissen en wel of geen bon geven

Nee, dat is geen aanname van Mike, zoals hij het omschrijft is het een vereenvoudigde samenvatting van de jurisprudentie over dit onderwerp.

Er is dan wel geen wettelijke vaste omschrijving van een file, er is inmiddels zoveel jurisprudentie dat er weinig situaties meer zijn waarbij het niet duidelijk is wat een file is of niet.

Net als de term uitrit. Dat was ook een heel abstracte term. In de loop der jaren doen meer rechters uitspraken en ontstaat jurisprudentie. De uitkomst is dan geen wet, maar wel een te volgen leidraad.

Elke individuele diender kan idd zelf beslissen of hij een bon schrijft, maar dat is een discretionaire bevoegdheid. Maar wat betreft wel of geen file, daar heeft een diender geen enkele invloed op. Het is niet zo dat een diender zelf mag beslissen of het wel of geen file is.
 
Laatst bewerkt:
Motorrijders die zich tussen de file door bewegen mogen dat slechts met een verschil van 10km/u doen.
Men spreekt daar over een file wanneer het overige verkeer niet sneller dan 40km/u rijdt.

Dit is in gevolge de afspraken die gemaakt zijn door belanghebbende, wegbeheerders, verzekeringen, handhavers, weggebruikers enz, maar dat heeft niets met de wettelijke inhoudelijke term file van doen.
 

Nee, dat is geen aanname van Mike, zoals hij het omschrijft is het een vereenvoudigde samenvatting van de jurisprudentie over dit onderwerp.

Er is dan wel geen wettelijke vaste omschrijving van een file, er is inmiddels zoveel jurisprudentie dat er weinig situaties meer zijn waarbij het niet duidelijk is wat een file is of niet.

Net als de term uitrit. Dat was ook een heel abstracte term. In de loop der jaren doen meer rechters uitspraken en ontstaat jurisprudentie. De uitkomst is dan geen wet, maar wel een te volgen leidraad.

Elke individuele diender kan idd zelf beslissen of hij een bon schrijft, maar dat is een discretionaire bevoegdheid. Maar wat betreft wel of geen file, daar heeft een diender geen enkele invloed op. Het is niet zo dat een diender zelf mag beslissen of het wel of geen file is.

Maar die diender is eigenwijs en geeft zijn eigen uitleg aan het begrip file..

Ik bedoelde met zijn eigen aanname de stelling dat je geen bekeuring zou krijgen...dat kan hij niet stellen met enkele 10 duizenden politieagenten.

Bovendien zijn zij zeker niet allemaal ip de hoogte van de jurisprudentie op dit vlak.

Ik ben zelf 43 jr werkzaam bij de politie dus ik denk dat ik hier redelijk inzicht in heb. De laatste 26jr als hovj...
 
Hoi allemaal,

Een vriend van mij heeft 2 boetes gekregen voor rechts inhalen. Het gaat om de a7 bij purmerend richting Amsterdam. Tussen de boetes zit 2 minuten mag dit?

Het zal mij niks verbazen dat dit is gebeurd op het moment dat de spitsstrook open was. Ik irriteer mij er altijd mateloos aan dat er een hoop mensen spitsstrookvrees hebben en op de middelste baan blijven hangen. Ook ik passeer heel vaak rechts op dit stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan