2x boete voor rechts inhalen.

ik haal altijd rechts in als men links blijft hangen....ik zie echt het probleem niet....
 
Rechts inhalen lijkt mij toch de handeling - Naar rechts auto voorbij en dan weer naar links, als je dat 2x doet is het m.i. geen voortgezette handeling maar een nieuwe overtreding.
 
Maar die diender is eigenwijs en geeft zijn eigen uitleg aan het begrip file..

Ik bedoelde met zijn eigen aanname de stelling dat je geen bekeuring zou krijgen...dat kan hij niet stellen met enkele 10 duizenden politieagenten.

Bovendien zijn zij zeker niet allemaal ip de hoogte van de jurisprudentie op dit vlak.

Ik ben zelf 43 jr werkzaam bij de politie dus ik denk dat ik hier redelijk inzicht in heb. De laatste 26jr als hovj...

De wettelijke bepalingen en jurisprudentie houden geen rekening met onwetende eigenwijze politiemensen :+




Rechts inhalen lijkt mij toch de handeling - Naar rechts auto voorbij en dan weer naar links, als je dat 2x doet is het m.i. geen voortgezette handeling maar een nieuwe overtreding.

Uiteraard.
Maar ook als hij zelf rechts blijft rijden kan hij 2 overtredingen plegen.
Als hij rechts 2 autos inhaalt die op korte afstand van elkaar rijden dan is het makkelijk, het is 1 overtreding waarbij hij meerdere motorvoertuigen inhaalt.
Maar in het geval van TS zit er een kilometer tussen de beide auto's die hij inhaalt. Dan kun je echt niet meer spreken van 1 x inhalen.

En rechts rijden en links gaat langzamer rijden.... zoiets duurt maar kort.
En men hoort zich 'voorspelbaar' te gedragen in het verkeer, dat is voor iedereen het veiligst.
Rechts remmen omdat links remt is niet echt voorspelbaar gedrag.
Gewoon je snelheid aanhouden op de rechterrijstrook en rechts inhalen. Geen gewenst gedrag, maar het alternatief is ongewenster.

En nee, rechts 120km/u rijden terwijl links 14km/u rijdt is uiteraard niet toegestaan. Soms is gewoon logisch nadenken ook prima toepasbaar in het verkeer.
 
Vandaag is het me gelukt nota bene een vrachtwagen rechts te passeren op de A12, ingeblikt. De beroepschauffeur begon honderderden meters te vroeg met een kansloze inhaalactie met minimaal snelheidsverschil terwijl ik op de rechterstrook met een gangetje van 115 aan kwam rijden. Ik twijfelde nog even om twee banen naar links op te schuiven, maar dat bleek helemaal niet nodig.
 
Vandaag is het me gelukt nota bene een vrachtwagen rechts te passeren op de A12, ingeblikt. De beroepschauffeur begon honderderden meters te vroeg met een kansloze inhaalactie met minimaal snelheidsverschil terwijl ik op de rechterstrook met een gangetje van 115 aan kwam rijden. Ik twijfelde nog even om twee banen naar links op te schuiven, maar dat bleek helemaal niet nodig.

Twijfel om rechts in te halen (juridisch) of twijfel of je na rechts inhalen nog op tijd terug kon weer naar links, voor de linker vrachtwagen ?

Persoonlijk kan ik me voorstellen dat ik het ook zo zou doen trouwens.
Ik zou het een ander ook niet aanrekenen, als alles veilig en ruimschoots mogelijk is.

Ik rij ook nog wel eens door Belgie. Met name als het rustig is op de weg zijn daar best vaak notoire linksplakkers. Rechts inhalen is daar vrij normaal aan het worden, naar mijn idee.
Ook als er politie rijd en die reageren er al niet eens meer altijd op.
 
Hoi allemaal,

Een vriend van mij heeft 2 boetes gekregen voor rechts inhalen. Het gaat om de a7 bij purmerend richting Amsterdam. Tussen de boetes zit 2 minuten mag dit?
zal wel 2x een andere auto hebben ingehaald = 2x een boete ja toch !!!! 2x dezelfde auto inhalen kan niet !!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan