3-2 of 3-1 uitlaat systeem?

StreetCore

Die hard MF'er
19 mei 2008
794
0
noord holland
Hey,

Ik heb op mijn daytona (900cc-1993)momenteel het standaard 3-2 bochtenset die dus naar 2 dempers lopen.
In mijn geval 2 merkloze (open)carbon dempers.

Nu zien de bochten en link pijpen er niet heel fraai meer uit en ben ik naar wat alternatieven op zoek.

Op MP. ben ik een RVS 3-1 systeem met devil demper tegen gekomen welke ik voor 250 euro kan kopen.
Of ik kan mijn standaard set inruilen en 100 euro bij betalen.

Is de prijs redelijk en de evt.ruil?

Wat ik me nu afvraag is wat het met het vermogen karakterestiek doet als ik van een standaard 3-2 naar een 3-1 systeem zou gaan.

Zal dit een verbetering zijn, hetzelfde of juist minder?

Ook ben ik er nog niet uit of ik 1 demper nu mooier vind dan 2.

het gaat om deze advertentie:

http://www.marktplaats.nl/index.php...174-triumph-t300-driecilinder-onderdelen.html

en zo ziet hij er nu uit:

GroteFoto-YAF8PLHJ.jpg
[/URL]

Wat is jullie idee/ervaring hier over?
 
wat de beste keuze is weet ik niet.
maar je zou het kunnen vragen aan zaken met een dynojetbank wat de beste keuze is.
kon bij mijn eigen motor ook, de man kon precies aangeven en laten zien ook wat voor luchtfilter en uitlaat het beste vermogen gaf.
 
Als we de lengte van de bochten en de plek van de collector even buiten beschouwing laten, wordt een 3in2 meestal gebruikt in situaties waar een optimaal koppel gewenst is (meer allround dus). Een 3in1 meestal om meer uit het topvermogen te kunnen halen.
Voor meer rijplezier is dus een 3in2 aan te raden. Een 3in1 daarentegen is in het algemeen goedkoper te produceren en dus goedkoper in aanschaf.
Echter! Een slecht afgestelde 3in2 , bijv met open dempers en niet daarop afgestemd, zal slechter functioneren dan een goed afgestelde 3in1. Ligt er dus helemaal aan wat het mag kosten.
Wat ik zou doen: een origineel setje 3 in 2 van een trophy scoren, die zijn van RVS en kun je blijvend schoon houden. Kost waarschijnlijk ook nog eens geen ruk.
Succes!
 
Als we de lengte van de bochten en de plek van de collector even buiten beschouwing laten, wordt een 3in2 meestal gebruikt in situaties waar een optimaal koppel gewenst is (meer allround dus). Een 3in1 meestal om meer uit het topvermogen te kunnen halen.
Voor meer rijplezier is dus een 3in2 aan te raden. Een 3in1 daarentegen is in het algemeen goedkoper te produceren en dus goedkoper in aanschaf.
Echter! Een slecht afgestelde 3in2 , bijv met open dempers en niet daarop afgestemd, zal slechter functioneren dan een goed afgestelde 3in1. Ligt er dus helemaal aan wat het mag kosten.
Wat ik zou doen: een origineel setje 3 in 2 van een trophy scoren, die zijn van RVS en kun je blijvend schoon houden. Kost waarschijnlijk ook nog eens geen ruk.
Succes!

met de afstelling van de huidige set-up zit het wel goed ;)
Mies75 in "Ervaring Mad racing II"

dus een trophy heeft een RVS systeem?
Das ook een goede optie,tnx daarvoor... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan