3 dagen trip met een Energica Eva

Schaar dat maar onder opportunisme eerder dan wel onder noodzaak.
Net zoals dat een onderhoud aan een e-bike vele malen duurder zou moeten zijn...

Er wordt niet vermeld wat de extra zaken precies inhouden dus uitspraken daarover doen is zinloos.
Er staat een oud filmpje over een R1 die een persoon zelf electrisch heeft gemaakt en meerijdt met een circuitdag, op YouTube.
Het zal de organisatie niet jeuken wat men rijd, diesel of elektrisch. Tot misschien 20 brandblussers worden leeg gespoten op 1 brandende elektrische motorfiets en dan alsnog een krater in het asfalt smelt.
Wat volgens andere YouTube filmpjes al honderden keren gebeurt is, daarom steeds meldingen op Facebook over klimaatverandering 😜 .

Sorry voor de zijtak ☺️, ben benieuwd naar de rest 👍🏾

Een hoop geregeld dus en ik zou niet eens willen weten wat een mobiele DC lader kost. Verder is de Whatsapp groep actief en heel behulpzaam. Was nooit iemand van de clubs maar merk dat het toch wel handig is om kennis te kunnen delen. Vooral als er bijna geen info online te vinden is
 
Staan er ook laadpalen voor echte restaurants ?
Meestal geen fast chargers, die staan alleen bij de fast food(haha)

Soms heb je er een paar met een AC lader waarbij je je eigen kabel mee neemt maar dan gaat het laden maar tot 3kW met de Enwrgica dus ben je wat langer bezig.
 
Dan heb je deze EV
Dan ga ik eerder voor zoiets als dit:
Kawa-mobiel.jpg
 
Leuk verslag hoor.
Iets meer foto's van schnitzels en mooie bochtjes en wat minder van laadpalen zou misschien fijn zijn voor de mensen die verstandelijk nog in 1980 leven ;)
In eerste instantie vond ik de kosten nog wat tegenvallen omdat iemand pas had geschreven 1000 km gereden te hebben voor 14 euro, maar als je dus op laadpalen op een trip afhankelijk ben en die dus niet kent, is het nog wat puzzelen maar dan is 50 cent per kW niet eens zo gek.

Zelf zou ik ook prima 'genoegen met minder' willen nemen, voor mij hoeft een nieuwe ontwikkeling niet hetzelfde en meer te bieden dan de bestaande technologie , in dit geval de verbrandingsmotor.
Ik zeg voor de gein wel eens dat men in 1992 al zeurde over zure regen, waar je niet (qua media) niks meer over hoort, maar een beetje bewustzijn bij iedereen dat we niet door kunnen op de manier zoals we gewend zijn zou zeker geen kwaad kunnen.
 
Veel overeenkomsten met de huidige elektrische auto.
Die volg ik even niet, hoor?

Hoe bedoel je, overeenkomsten met de elektrische auto? Wellicht ervaring met vorige generatie elektrische auto's? Ik zit nu in Spanje met een Tesla Model 3, en een kennis heeft een Renault Zoe ZE50, wij hebben echt 0-komma-0 problemen. Of althans, wij hebben het "probleem" dat we niet 1500 800 euro aan benzine hebben uitgegeven. Edit: 1500 euro is waarschijnlijk schromelijk overdreven.
 
Laatst bewerkt:
Die volg ik even niet, hoor?

Hoe bedoel je, overeenkomsten met de elektrische auto? Wellicht ervaring met vorige generatie elektrische auto's? Ik zit nu in Spanje met een Tesla Model 3, en een kennis heeft een Renault Zoe ZE50, wij hebben echt 0-komma-0 problemen. Of althans, wij hebben het "probleem" dat we niet 1500 euro aan benzine hebben uitgegeven.
Geen probleem maar wel dat je elke zoveel km aan de paal moet. En dat duurt langer dan tanken
Vermoed dat je tesla een redelijk bereik heeft maar die zoe een stukje minder

En dat elke twee uur koffie drinken word je ook wel zat
 
Die volg ik even niet, hoor?

Hoe bedoel je, overeenkomsten met de elektrische auto? Wellicht ervaring met vorige generatie elektrische auto's? Ik zit nu in Spanje met een Tesla Model 3, en een kennis heeft een Renault Zoe ZE50, wij hebben echt 0-komma-0 problemen. Of althans, wij hebben het "probleem" dat we niet 1500 euro aan benzine hebben uitgegeven.
Weet niet wat voor wereld jij leeft , 1500 euro aan benzine naar Spanje.
Wat ligt er in , motor van een tank .
 
Weet niet wat voor wereld jij leeft , 1500 euro aan benzine naar Spanje.
Wat ligt er in , motor van een tank .
2500 km naar andalusie x 2 auto's verbruik van 1 op 12 a 2,20 .
allemaal uit mijn hoofd dus zal wel helemaal fout zijn, sorry hoor :W
dat is tenminste zoals ik zijn bericht interpreteer , als ik het denk niet te volgen vraag ik dat ipv gelijk iets te veronderstellen over de ander.

beetje normaler uit de hoek komen mag ook wel.
 
Weet niet wat voor wereld jij leeft , 1500 euro aan benzine naar Spanje.
Wat ligt er in , motor van een tank .
Dat zei de eigenaar van het resort waar ik nu verblijf. Ik heb het net nagerekend, en vind het inderdaad een raar verhaal. Ik ga het navragen en mijn originele bericht bijwerken. Misschien heeft hij naast een bagger auto ook nog tol meegerekend?
 
Jongens, het is een transitie en dat gaat gepaard met een zeker ongemak. Of avontuur, zo kan je het ook zien.

Ik zelf begin er over exact drie weken aan, als ik mijn eerste EV lease-auto in gebruik neem.
Die auto is begin mei besteld.
In maart had ik je nog voor gek verklaard als je had gezegd dat mijn volgende lease-auto geen diesel met een actieradius van 1200 km meer zou zijn.
Maar tijden veranderen.

Ik vond het heel interessant om de ervaringen van iemand die daadwerkelijk met een electrische motor een trip heeft gemaakt, te lezen.

Over niet al te lange tijd kijken we glimlachend op deze transitieperiode terug.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit verslag ook interessant maar de motor is de range nog te kort vind ik , toekomst zullen de batterijen beter worden neem ik aan en dat je dan met een motor verder kan komen .
Ik heb geen auto (lease) van de zaak dus voor mij is het nog niet te betalen een auto .
Beetje fatsoenlijke begint toch vanaf 40000 , dus voorlopig rijdt ik nog met de verbrandingsmotor zolang dit nog te betalen is .
 
Mee eens.
Als ik privé had moeten investeren, was ik er nog niet aan begonnen.
Ik had qua lease-auto praktisch geen andere keuze meer dan een EV en ik bevind me in de gelukkige omstandigheid dat ik een boven-modaal auto kan rijden.
Dan is de keuze makkelijker.
Maar ik realiseer me heel goed dat niet iedereen in deze (toch) luxe-positie zit.

Hoe dan ook, gaaf om echte praktijkervaringen te lezen.
 
Jongens, het is een transitie en dat gaat gepaard met een zeker ongemak. Of avontuur, zo kan je het ook zien.

Ik zelf begin er over exact drie weken aan, als ik mijn eerste EV lease-auto in gebruik neem.
Die auto is begin mei besteld.
In maart had ik je nog voor gek verklaard als je had gezegd dat mijn volgende lease-auto geen diesel met een actieradius van 1200 km meer zou zijn.
Maar tijden veranderen.

Ik vond het heel interessant om de ervaringen van iemand die daadwerkelijk met een electrische motor een trip heeft gemaakt, te lezen.

Over niet al te lange tijd kijken we glimlachend op deze transitieperiode terug.
Zo begon ik ook. EV lease auto en toen vroeg ik mij af hoe het op een motor zou zijn. Zero en Energica gehuurd en toen de keuze gemaakt.

Ik hoop volgend jaar met de Energica naar Italië te gaan rijden. Dit jaar nog op de benzine V-strom naar Portugal, dan kan ik wel lekker doorscheuren.
 
Jongens, het is een transitie en dat gaat gepaard met een zeker ongemak. Of avontuur, zo kan je het ook zien.

Ik zelf begin er over exact drie weken aan, als ik mijn eerste EV lease-auto in gebruik neem.
Die auto is begin mei besteld.
In maart had ik je nog voor gek verklaard als je had gezegd dat mijn volgende lease-auto geen diesel met een actieradius van 1200 km meer zou zijn.
Maar tijden veranderen.

Ik vond het heel interessant om de ervaringen van iemand die daadwerkelijk met een electrische motor een trip heeft gemaakt, te lezen.

Over niet al te lange tijd kijken we glimlachend op deze transitieperiode terug.
Spreek voor jezelf 🤗

Wat motoren betreft ben ik een petrol head,zo lang als mogelijk.😜
 
Wel leuk om je verhaal en ervaringen te lezen. In de kicxstart staat een soortgelijk verhaal met vooral t zoeken naar laadpaal als rode draad.
Persoonlijk vind ik de charme van het reizen per motor dat je gewoon gaat rijden en wel ziet wat en waar het je brengt. Op een ev is dat nergens te bekennen heb ik t idee. Steeds maar zoeken naar stroom en 15 apps die daarbij moeten helpen 🙈
 
Laden op zwaar onhandige sfeerloze punten, heeel vaak en erg lang laden, en zwaar beperkt aantal laadmogelijkheden. Dit verslag bevestigd dat elektrische rijden echt totaal niets voor mij is. Maar ieder z'n ding.
 
Mooi verhaal. Hartelijk dank pionier! ^_^)

ik zou graag een EV motor willen voor werk, alleen de aanschaf prijs is een flinke afknapper. Daarnaast is shell hard bezig met waterstof tankstations hoeveelheden aan het opkrikken. Ze willen tussen 2025~2030 flink uitbreiden. Diverse motor fabrikanten zijn ook bezig met waterstof motoren. Persoonlijk zie ik de toekomst in waterstof.... tanken als benzine bijna, en flinke actieradius.

Binnen nu en enkele jaren zou ik iets beters willen dan CB750 uit '92 alleen zit ik net in de overgang....nog even rekken? of bijv. zero SR met extra accu pack.
 
Mooi verhaal. Hartelijk dank pionier! ^_^)

ik zou graag een EV motor willen voor werk, alleen de aanschaf prijs is een flinke afknapper. Daarnaast is shell hard bezig met waterstof tankstations hoeveelheden aan het opkrikken. Ze willen tussen 2025~2030 flink uitbreiden. Diverse motor fabrikanten zijn ook bezig met waterstof motoren. Persoonlijk zie ik de toekomst in waterstof.... tanken als benzine bijna, en flinke actieradius.

Binnen nu en enkele jaren zou ik iets beters willen dan CB750 uit '92 alleen zit ik net in de overgang....nog even rekken? of bijv. zero SR met extra accu pack.
Tanken als LPG 🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan