3 wieler met meer dan 15kw rijbewijs A nodig??

Yalmarr

MF'er
9 jun 2015
116
0
Rotterdam
beste iedereen,

Ik wil graag een Gilera Fuoco 500 (30kw) kopen.
Met een A2 rijbewijs zou je tot 35kw mogen.
Nu hoorde ik van een vriend dat je voor gemotoriseerde 3wielers tot 15kw A1 nodig hebt, en voor hoger als dat meteen A..
Weten jullie hoe dit zit? ;(
 
Volgens mij moet dat gewoon met A2 kunnen.
A1 is 125cc + max 11kW + 0,1kW/kg bij een tweewieler en max 15kW bij een driewieler. A2 is gewoon tot max 35kW en 0,2kW/kg. Ik heb nergens gelezen dat het niet mag. Bij A1 is die 4kW-uitzondering misschien vanwege het hogere gewicht en dus noodzaak voor iets meer pit.
 
een Fuoco wordt gezien als motor met 29kw tenzij je een LT koopt dan mag je zowel met een B behaalt voor 19 januari 2013 of A2 er op rijden
 
Yamaha komt ook nog wel met een zwaardere Driewieler, daar kan je ook op wachten.

Een LT model mag je alleen maar met B rijbewijs rijden (dus niet met je A2)
 
LT is idd een auto, met autokentekenplaat qua letter/cijfercombinatie. En dan moet je 'm idd voor 19-1-2013 hebben gehaald. Tenminste één goede keuze van de overheid om dit te stoppen, automobilisten op motorscooters maken er een potje van.
 
Yamaha komt ook nog wel met een zwaardere Driewieler, daar kan je ook op wachten.

Een LT model mag je alleen maar met B rijbewijs rijden (dus niet met je A2)

Chris dit is veranderd 19 januari 2013 vanaf dat moment mag je zowel met een A als met een B behaald voor 19 januari 2013 op een LT rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan