30 aug, baraque michel route - stuk luxemburg en echternach

Johnyyy

Die hard MF'er
19 aug 2008
696
124
Someren
Geachteeee motorrijdersssss!!!!

Ik heb met een paar mensen overlegd, en we willen voor zaterdag een rit plannen.
We willen verzamelen bij de mac in nederweert.
De tijd: om 08.30 verzamelen en rond 09.00 aanrijden.
Het is de bedoeling dat we de baraque michel route gaan rijden, luxemburg en echternach als eindpunt, daarna even op terras zitten, wat eten, en weer een mooie weg terug nemen!

Als iemand tips/op of aan merkingen heeft, laat deze graag weten.
Iedereen is welkom!

Dit is de route die we gaan rijden: (aangepast met minder snelweg en meer bochten :D)

1. We beginnen in Nederweert en gaan dan binnendoor richting weert, dan volgen we stramproy en gaan via neeritter terug naar ittervoort waar de de snelweg naar maastricht zullen vervolgen dan gaan we richting Cadier en Keer en gaan tussen Margraten en Gulpen nemen we de afslag naar de N648.

2. We volgen de N648 tot aan Battice en gaan dan een kilometer of 10 over de E40 richting Eupen. Eenmaal in Eupen aangekomen volgen we de weg naar baraque michel.

3.
Eenmaal in Malmedy aangekomen vervolgen we onze weg naar sankt vith via waimes.
Van Sankt Vith gaan we via Oudler naar wemperhardt, hier ligt het eerste tankstation met ultragoedkope prijzen als we de grens over gaan.

4. Eenmaal in luxemburg volgen we route 7/E421 tot Diekirch dan rijden we verder naar route 19 tot deze overgaat in 10. Deze weg volgen we tot echternach.
Dan hebben we de eindbestemming bereikt en hebben we honger dus dan eten we daar even wat, uitrusten/terassje.

5. Terugweg.
Via echternach gaan we richting larochette via berdorf en mullerthal voor een heerlijke bochtige weg. Dan gaan we terug naar diekirch om dan de route naar vianden te volgen.
Via vianden gaan we terug naar de luxemburgs/belgische grens Om daar nog even de motoren vol te gooien met goedkope benzine van luxemburg.

6.Vanuit hier nemen we de zelfde weg terug alleen vanaf eupen volgen we de snelweg zodat we wat eerder thuis zijn. Als het nog niet zo laat is kunnen we ook over de provinciale weg terug. Dit ligt dus aan het tijdstip.


Laat even weten wie mee gaat, en met wat voor motor.
Ik zelf rij met mijn gs500e.

Deze mensen gaan mee *D

:] 1. Johnyy - suzuki gs500e
:] 2. Drum&bass+vriendin - suzuki sv 650s
:] 3. Feindflug+vriendin - Suzuki Bandit N600
:] 4. Bertjuhh - Yamaha FZS 600
:] 5. Hengerie - suzuki sv650
:] 6. .........
 
Laatst bewerkt:
Toffe route, iedereen aan te raden

In nederweert ligt ook een tankstation ( 24 uur per dag open ) ik raad iedereen aan de motor vol te tanken & cash geld mee te nemen ( niet overal in luxemburg/Baraque Michel kan je met de pinpas betalen! )

Neem ook voldoende eten & drinken mee aangezien de eindbestemming ( Echternach ) 350KM verder ligt en de wegen tot daar door dorpjes en bosgebieden gaan! :+

Owja en monteer de Blérpijpen *O* want in luxemburg controleren ze er niet op :9~
 
Laatst bewerkt:
350 km is overdreven in totaal is de reis zon 450-500 km en in echternach hebben ze een heerlijke pizzeria/terrasjes/restaurantjes/free motorparking.
Ik werk de route nog even tot in de puntjes uit.
 
Ik zou wel graag mee willen gaan touren :] , maar voor zaterdag heb ik al beloofd m'n broer en z'n vriendin naar schiphol te brengen, die gaan een weekje naar Egypte op vakantie... Mochten jullie een andere keer weer een route rijden, dan ga ik zeker mee :)
 
Laatst bewerkt:
350 km is overdreven in totaal is de reis zon 450-500 km en in echternach hebben ze een heerlijke pizzeria/terrasjes/restaurantjes/free motorparking.
Ik werk de route nog even tot in de puntjes uit.


enkeltje eindhoven>echternach is 249 km heen doe je dat niet zo direct over de snelweg, denk dat de reis wel wat langer zal worden ;)

OT: hoe zal de snelheid ongeveer liggen en hoeveel snelweg zit erbij?? (ivm 25 kW :S)

zie dat jullie als het goed is ook aan 25 kW vastzitten ;)
ik wil eventueel wel mee, het lijkt me misschien wel slim wat eerder te vertrekken (liefst voor het donker een eind in de buurt van huis) .
wacht nog heel even het weer af, voor ik vrij neem van mijn werk.

alvast: waar is de mac in nederweert, langs de snelweg toevallig? :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zal even proberen antwoord te geven op al je vragen.

1. ja op zijn minst 3 deelnemers zitten nog aan 25kw vast.
2. Eerder vertrekken is het beste ja.
3. Mac in nederweert ligt direct aan een afrit van de snelweg dus gemakkelijk te vinden.
4. Als er over de snelweg wordt gereden wordt er het liefst tussen de 120-(130inhalen) gereden. Als er deelnemers zijn die geen 130 kunnen halen of dit onprettig vinden zal er gewoon 120 worden gereden en ook rustig worden ingehaald het wordt gewoon een lekkere tourtocht geen race.

Het voor het donker thuis zijn leek me ook verstandig en daarom wou ik graag vanaf eupen terug de snelweg op tijdens de terugweg zodat we wel de leuke wegjes nog terug kunnen pakken en evengoed op tijd thuis zijn.
En nogmaals er wordt niet hard gereden we houden ons gewoon aan de maximum snelheid veiligheid staat ten alle tijden voorop.

Ik ben nu de route aant uitwerken en ik probeer er zo weinig mogelijk snelweg in te verwerken.

Als er meer vragen zijn hoor ik het wel.
 
Optijd aan rijde vind ik ook best!
En dat toeren, gaat helemaal goed komen :Y
Paar mensen meer zou mooi zijn, maar een mooie dag word het in iedergeval!

:]
 
alle weerstations geven volgens mij goed weer aan, moet nog ff vrijvragen maar dat komt ook wel goed.
en inderdaad, een fazer

large
 
Laatst bewerkt:
hoelaat willen jullie vertrekken lijkt me leuk weet alleen nog niet precies of ik me kan maar dat zien julllie dan wel als ik er wel of niet ben ik doe me best

gr bwm ik hou het hier wel in de gate
 
@ Drum&bass

Aan de snelheid houden? :$ Vorige keer dat we gingen hebbe we de snelheid ook redelijk overtreden, op de snelweg 120 - 140 rijden vind ik prima maar het bochten werk bij Echternach en Baraque wil ik toch pittig rijden ( natuurlijk kan je daar niet veel harder dan 100 maar ik wil er bij wijze van spreke geen 30 gaan rijden ) gewoon motorrijden zoals het hoort, af en toe beetje gas geven en af en toe netjes en rustig rijden

trouwens rijden we over La rochette ( mullerthal? ) terug?
 
Helaas, dit weekend gaat me niet lukken... Wel een mooie route!

Veel plezier en hopelijk kan ik volgende keer wel meekachelen!
 
hoelaat willen jullie vertrekken lijkt me leuk weet alleen nog niet precies of ik me kan maar dat zien julllie dan wel als ik er wel of niet ben ik doe me best

gr bwm ik hou het hier wel in de gate

half 9 verzamelen, 9 uur aanrijden.
Word een heele lange mooi toerdag, dus vandaar liefste 9 uur aanrijden.
 
@ feindflug, ik wil gewoon niemand ontmoedigen die meewil en bang is dat het een of andere race wordt ofzo.
Als er mensen zijn die graag hebben dat er gewoon netjes aan de maximum snelheid wordt gehouden dan wil ik me daar graag in passen.
 
Gaan we over La Rochette & Mullerthal terug? of via snelweg, ik kies het liefste voor binnedoor wegen, en de heenweg doen we dan door boeren dorpen of ook snelweg? denk dat het voor de pasagiers leuker is om binnedoor te gaan..
 
Jipp.
En de mensen die af en toe x in zun 2/3 open wille trekke, die doen dat maar, als ze erna wel ffe af gaan remme.

Vriend van me probeert vrij te regele, gaat waarschijnlijk ook mee, maar dat horen we nog wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan