300cc sportbike rijbaar op de snelweg?

Kawasanico

Rookie
24 mrt 2017
5
0
Hallođź‘‹
Ik wil binnenkort een Kawasaki ninja 300 of een R3 kopen en daarbij vroeg ik mij of het een beetje te doen is op de snelweg?is het echt maar rechts blijven in hoge toeren of is het best fijn rijden? :]
 
Met 34 pk kun je wel 150 of 160 op de teller halen, genoeg voor een fikse boete.
 
Kan prima met die motoren, veel toeren maken is geen probleem voor die dingen en ze gaan snel genoeg.
 
Ik zou het waardeloos vinden. ieder zijn meug denk ik :+
Ik rij nu al 3 jaar aprilia sx 50 nog steeds vind ik het redelijk leuk en zeker niet waardeloos. R3 zou dus wel goed ziin alhoewel ik liever ook een r6 had maar zo zijn de A2 regels. Ik was alleen een beetje aan het twijfelen over de snelweg
 
Zo'n 300cc is toch veel leuker dan een R6 als je van een brommer afkomt waarmee je vooral binair gas geeft, op de 300 kun je nog lekker wat gas geven zonder gelijk je pasje te hoeven inleveren. ;)

Je zult alleen niet zo vooruit schieten als je gas geeft op de snelweg zoals een zwaardere motor dus je moet iets meer anticiperen, maar dat is met een (normale) auto net zo, geen probleem dus.
 
Tot 130 km per uur ben je waarschijnlijk sneller dan een gemiddelde gezinsauto. Ik heb ooit eens op een Kawa 250 gereden en dacht dat de koppeling slipte vanwege het hoge toerental. Maar dit bleek normaal te zijn, de vergelijking was ook niet optimaal, want kwam van mijn Bandit1200 af die 3x zo weinig toeren maakte.

Broertje heeft er op gereden (Kawa 250) tot zijn grotere rijbewijs er ging niets stuk.
 
Het zal best gaan, maar comfortabel zal het niet zijn.
Hiervoor had ik een cbr600f, en die vind ik al te klein voor de snelweg, al ging hij 265 km/h
 
Met een Renault Twinny is het ook (net) te doen. Maar dan wel rechts blijven....

Ik zou voor de 300cc motor gaan....