300cc sportbike rijbaar op de snelweg?

Kawasanico

Rookie
24 mrt 2017
5
0
Hallođź‘‹
Ik wil binnenkort een Kawasaki ninja 300 of een R3 kopen en daarbij vroeg ik mij of het een beetje te doen is op de snelweg?is het echt maar rechts blijven in hoge toeren of is het best fijn rijden? :]
 
Met 34 pk kun je wel 150 of 160 op de teller halen, genoeg voor een fikse boete.
 
Kan prima met die motoren, veel toeren maken is geen probleem voor die dingen en ze gaan snel genoeg.
 
Ik zou het waardeloos vinden. ieder zijn meug denk ik :+
Ik rij nu al 3 jaar aprilia sx 50 nog steeds vind ik het redelijk leuk en zeker niet waardeloos. R3 zou dus wel goed ziin alhoewel ik liever ook een r6 had maar zo zijn de A2 regels. Ik was alleen een beetje aan het twijfelen over de snelweg
 
Zo'n 300cc is toch veel leuker dan een R6 als je van een brommer afkomt waarmee je vooral binair gas geeft, op de 300 kun je nog lekker wat gas geven zonder gelijk je pasje te hoeven inleveren. ;)

Je zult alleen niet zo vooruit schieten als je gas geeft op de snelweg zoals een zwaardere motor dus je moet iets meer anticiperen, maar dat is met een (normale) auto net zo, geen probleem dus.
 
Tot 130 km per uur ben je waarschijnlijk sneller dan een gemiddelde gezinsauto. Ik heb ooit eens op een Kawa 250 gereden en dacht dat de koppeling slipte vanwege het hoge toerental. Maar dit bleek normaal te zijn, de vergelijking was ook niet optimaal, want kwam van mijn Bandit1200 af die 3x zo weinig toeren maakte.

Broertje heeft er op gereden (Kawa 250) tot zijn grotere rijbewijs er ging niets stuk.
 
Het zal best gaan, maar comfortabel zal het niet zijn.
Hiervoor had ik een cbr600f, en die vind ik al te klein voor de snelweg, al ging hij 265 km/h
 
Met een Renault Twinny is het ook (net) te doen. Maar dan wel rechts blijven....

Ik zou voor de 300cc motor gaan....
 
Zie overigens dat TS nog geen eens 18 is (als zijn opgegeven geboortedatum klopt), hoe wil TS dan op een A2 motor rijden? Als je van plan bent om met een A1 rijbewijs op een A2 motor te gaan rijden kun je net zo goed een Hayabusa kopen, maakt voor de verzekering niet uit.
 
Zie overigens dat TS nog geen eens 18 is (als zijn opgegeven geboortedatum klopt), hoe wil TS dan op een A2 motor rijden? Als je van plan bent om met een A1 rijbewijs op een A2 motor te gaan rijden kun je net zo goed een Hayabusa kopen, maakt voor de verzekering niet uit.


Owwwww, klein detail inderdaad dan _O-

We hebben een dromertje?
 
Owwwww, klein detail inderdaad dan _O-

We hebben een dromertje?
Denk het wel als ik ook zijn vorige topic zo zie :z

Aan TS:
Je bent zwaar de lul (voor zeer lange tijd) als je een ongeluk krijgt of veroorzaakt zonder de juiste papieren, maakt niet uit wat voor motor je neemt hij moet gewoon kloppen bij het rijbewijs wat je hebt. Met een A1 rijbewijs op een A2 motor stappen rij je gewoon zonder rijbewijs en voldoe je niet aan de verzekeringsvoorwaarden en mag je alle schade (en dus ook dure ziekenhuiskosten) terug betalen aan de verzekering.
 
giphy.gif
 
Voor de mensen die over m’n leeftijd praten het is ook nog alleen maar een plan, en idd m’n vorige post was dom maargoed het is dus pas wanneer ik 20 ben. Ik wou alleen alvast weten waarvoor ik dan ga sparen
 
"Ik wil binnenkort een Kawasaki ninja 300 of een R3 kopen"

Als 2 jaar bij jou binnenkort is is het helemaal prima. :+
Snap dat het k*t is maar regels zijn regels, over 2 jaar kun je je prima vermaken op een A2 fiets.
 
Hij zei ook niets over binnenkort rijden, alleen binnenkort kopen :P

Denk dat het ts nu OF duidelijk is OF de plaat voor zijn kop is zo dik dat hij ja en amen zegt en straks toch gaat rijden. In het laatste geval is er niets wat we daaraan kunnen doen
 
ik heb al sinds ik mijn rijbewijs gehaald heb een 400cc honda en zelfs nu ik er een veel grotere bij gekocht heb kan ik niet zeggen dat die grotere leuker is.
mijn honda is wel een oude en heeft wel meer vermogen dan die nieuwere maar het liefst zou ik een cbr250rr erbij hebben.
met een kleine kan je erg veel lol hebben
 
Als je toch van plan bent om zodra je je A hebt een R6 oid te kopen, zou ik nu niet teveel geld uitgeven aan een nieuwe motor. Je kunt twee jaar op iets heel eenvoudigs en goedkoops rijden, dan weer twee jaar op iets wat goedkoop is maar wel sneller, en dan bij je A, het dan gespaarde geld in iets moois steken.

Bedenk dat je na het halen van je rijbewijs nog niet kunt rijden. Dat leer je de jaren erna, de eerste 50.000km dat je motor rijdt. Kans is groot dat je zo'n R3 in het eerste jaar in elkaar rijdt, of wordt gereden, en dat zou helemaal zonde zijn. Ik had gelijk mijn A, ben begonnen op een motor van tien jaar oud, en nu rij ik op een gsx-r1000.

Ik adviseer ook een VRO training, niet te lang nadat je je rijbewijs haalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan