klein tankje voor proefdraaien

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.714
94
Ik wil een klein tankje hebben om een motor, waarvan de tank gedemonteerd is, even te kunnen testen. Je weet wel, zo'n benzineflesje die je ophangt. Ik heb ook wel eens gelezen dat je hem zelf kan maken maar hoe frup je dan de benzineslang aan de dop van de fles?

Of als je ergens voor niet te veel geld zo'n ding kunt kopen vind ik het ook wel best.
 
Probeer eens bij een grasmaaier/bosmaaier zaak, daar zitten vaak wel mooie bruikbare tankjes op.
Mischien hebben ze iets bruikbaars tweedehands liggen.Gebruik ik ook, zit zelfs een kraantje op.
:)
 
40 euro Motozoom:
10034110_910_FR01_08.jpg
 
Dat tankie heb ik nog uit de guldenstijd Bolski, is goed benzineresident en bevalt me super, ik zou um zo weer kopen voor 40 euro ook, die is het gewoon waard, de set is compleet zoals daar op de foto staat.

Tip is wel, je kan op Ebay ook gaan snuffen voor een synchroon stelset, die staan er vaak zat op voor 50 euro, en daar zit dit circus meestal bij, klokken weer weer verkopen, dan heb je het tankje voor niks!
 
een lege lampoliefles,
bodem eraf
er zit al zo'n langere tuit op,
tuit iets inkorten,
siliconeslangetje er door en ophangen met tyrwraps
( ja ja nu de discussie hoe je dat schrijft :) )

kosten : nihil slang uit de afvalhoop op het werk en de lampolie had zijn werk al gedaan :9
 
Laatst bewerkt:
40 euro voor plastic ten waarde van 20 cent en een ventiel??? ik ben niet gierig hoor, maar dat gaat mij echt te ver. als je het zelf maakt, dan ben je waarschijnlijk minder dan 5 euro kwijt. paar verbindingsstukjes (15 cent/stuk???), een stukje slang (1 euro/meter), een haakje van de bouwmaarkt, en ventiel en een fles!
 
'k Voor de motorclub bij een lokale scooterdealer gratis een oude tank uit een schadescooter gekregen.
D'r zat zelfs nog een vacuumkraan op die nu bediend wordt met een injectiespuit (Spuit uittrekken: kraantje open).
Werkt perfect !
 
siliconeslangetje er door en ophangen met tyrwraps
( ja ja nu de discussie hoe je dat schrijft :) )

Je spelt het zo: c-a-b-l-e -t-i-e

;)

Overigens is een discussie overbodig: Cable tie - Wikipedia. Het gaat dus meer om het onthouden van het goede antwoord en het de volgende keer goed te schrijven.

cable tie, also known as a zip tie and tie-wrap, is a type of fastener, especially for binding several electronic cables or wires together and to organize cables and wires.

Ik ben het overigens niet eens met deze omschrijving. Ze zijn eigenlijk speciaal ontworpen om Ducati's bij elkaar te houden. Maar dat is eigenlijk een trade-secret van de Italianen.
 
Laatst bewerkt:
Je spelt het zo: c-a-b-l-e -t-i-e

;)

Overigens is een discussie overbodig: Cable tie - Wikipedia. Het gaat dus meer om het onthouden van het goede antwoord en het de volgende keer goed te schrijven.Ik ben het overigens niet eens met deze omschrijving. Ze zijn eigenlijk speciaal ontworpen om Ducati's bij elkaar te houden. Maar dat is eigenlijk een trade-secret van de Italianen.

Nee hoor , dat is Duc tape. Vastzetbandjes zijn speciaal voor Japanse motorfietsen ontwikkeld.
:+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Je spelt het zo: c-a-b-l-e -t-i-e

;)

Overigens is een discussie overbodig: Cable tie - Wikipedia. Het gaat dus meer om het onthouden van het goede antwoord en het de volgende keer goed te schrijven.Ik ben het overigens niet eens met deze omschrijving. Ze zijn eigenlijk speciaal ontworpen om Ducati's bij elkaar te houden. Maar dat is eigenlijk een trade-secret van de Italianen.


Nee hoor , dat is Duc tape. Vastzetbandjes zijn speciaal voor Japanse motorfietsen ontwikkeld.
:+ :+ :+
:+
 
een lege lampoliefles,
bodem eraf
er zit al zo'n langere tuit op,
tuit iets inkorten,
siliconeslangetje er door en ophangen met tyrwraps
( ja ja nu de discussie hoe je dat schrijft :) )

kosten : nihil slang uit de afvalhoop op het werk en de lampolie had zijn werk al gedaan :9
Die van de appie hein hebben een speciaal tuutje, daarop kan je een benzineslang aansluiten.
100_2190.jpg

Alleen de ontluchting is een probleem, gelukkig zie je dat de fles vacuum zuigt.

Maar mister kedo heeft ze ook hoor. (27,50)
http://www.kedo.de/com/ssl/php/art_...=1&PHPSESSID=e78bcecbe3a850af8f943dea12cdbd00
moet nog (alweer) iets bestellen daar O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan