Beginner met vragen

tinusthabest

Rookie
21 apr 2011
3
0
Oosterwolde
Hopelijk zet ik hier goed neer.. Ander mag een ieder het natuurlijk verplaatsen :-)

Eigenlijk heb ik meerdere vragen..
Ik ben bezig met lessen (heb AVB en theorie binnen, AVD wordt aangevraagd) maar heb eigenlijk nog wel heel veel vragen.
Nu les ik nog in de kleding van mijn pa, maar wil mijn eigen kleding natuurlijk.
Maar ik wil (straks) ook mijn eigen motor, eerst nog ff geen geld voor.

Daarom wil ik graag zelf kleding kopen, en dan motors huren.
Maaarr.....

Wat voor kleding moet ik ?
Later wil ik zelf graag een street-fighter kopen. Maar omdat die er nog niet veel 2e hands (in mijn prijsklasse) te vinden zijn lijkt me dat lastig.
Als dat niet haalbaar is, ga ik toch voor een snelle/sportieve.

Daarom leek mij een lerenpak (aan 1 stuk) super mooi. Maar is dat handig ?
Of is in 2 delen verstandiger..

Ten 2e..
Ik weet weinig van motoren af, maar wil er graag zoveel mogelijk vanaf weten..
Heb wel een beetje info al kunnen vinden, maar nog niet veel..
Tips zijn welkom..

Ten 3e..
Tips voor een motor te kopen ?
En wat voor motor ?


Ik weet het, dit is veel maar ik heb veel vragen :-)
 
Persoonlijk zou ik gaan voor een lerenpak in twee delen.

Motor huren wordt duur geintje, je wil steeds meer rijden let maar op

Zou doorsparen als een gek en in de tussentijd rondkijken.

Wat betreft motor rondkijken gaan kijken en proefritten maken dan weet je zelf wat je wil. niemand kan jou vertellen wat je het liefst wil
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk zet ik hier goed neer.. Ander mag een ieder het natuurlijk verplaatsen :-)

Eigenlijk heb ik meerdere vragen..
Ik ben bezig met lessen (heb AVB en theorie binnen, AVD wordt aangevraagd) maar heb eigenlijk nog wel heel veel vragen.
Nu les ik nog in de kleding van mijn pa, maar wil mijn eigen kleding natuurlijk.
Maar ik wil (straks) ook mijn eigen motor, eerst nog ff geen geld voor.

Daarom wil ik graag zelf kleding kopen, en dan motors huren.
Maaarr.....

Wat voor kleding moet ik ?
Later wil ik zelf graag een street-fighter kopen. Maar omdat die er nog niet veel 2e hands (in mijn prijsklasse) te vinden zijn lijkt me dat lastig.
Als dat niet haalbaar is, ga ik toch voor een snelle/sportieve.

Daarom leek mij een lerenpak (aan 1 stuk) super mooi. Maar is dat handig ?
Of is in 2 delen verstandiger..

Ten 2e..
Ik weet weinig van motoren af, maar wil er graag zoveel mogelijk vanaf weten..
Heb wel een beetje info al kunnen vinden, maar nog niet veel..
Tips zijn welkom..

Ten 3e..
Tips voor een motor te kopen ?
En wat voor motor ?


Ik weet het, dit is veel maar ik heb veel vragen :-)
Koop een overjarig pak voor max 250 euro en een oude maar goede motorfiets voor een paar honderd euro. Daar kun je naar hartelust mee oefenen en doorsparen voor iets mooiers.
 
ik zou een 1 delig pak kopen, op het terras is het niet het makkelijkst maar ik rij geen motor om op terrassen te zitten :+

veel succes met je AVD!
 
zeker een 2 delig pak kopen. Kan je altijd als je ergens heen gaat gewoon je jasje los doen of uit trekken.
 
ik heb zelf ook gewoon 2 delig pak. gewoon makkelijk. voor kleine stukjes hoef je niet gelijk een heel overal aan te doen maar kan je ook gewoon je spijkerbroek aanhouden en dan alleen je motor jas.

en wat voorn motor.. ja smaken verschillen hierin.
zo kan je denken aan een suzuki gs500.. yamaha FZR kan je ook bijvoorbeeld zelf een streetfighter van maken.
tis maar een idee :9
 
Laatst bewerkt:
kleding heeft ook te maken of je zomer en winter gaat rijden. dan is een 4 seizoenen pak lekker. alleen zomer zou ik voor leer gaan.

Lezen, lezen, lezen, daarmee kom je een hoop te weten. Hier kun je in elk gavel een hoop info vinden en er zijn boeken genoeg. als je een motor hebt koop het werkplaats handboek, staat alles in over je stalen ros.

Zoals hierboven al genoemd, goedkope, betrouwbare motor, cbr 600 kan er ook nog bij. Leuk vermogen, stuurt makkelijk en zeer betrouwbaar. een f2 heb je al voor een leuke prijs.
 
Ten 2e..
Ik weet weinig van motoren af, maar wil er graag zoveel mogelijk vanaf weten..
Heb wel een beetje info al kunnen vinden, maar nog niet veel..
Tips zijn welkom..

Hoezo ik kan niet veel vinden :? :?
Er zijn motorbladen, motorbeurzen, Motor-Forum, werkplaatshandboeken, technische cursussen, dealers, clubs, boeken, meetings, etc....etc.... en ook nog GOOGLE.
Mogelijkheden genoeg lijkt me.
 
Ik ben ook nog een beginner, wel met een A-tje al op zak :P

Straks hoop ik een mooie chopper te kunnen kopen, en heb gisteren alvast een zwarte textielbroek gekocht. Een jas kan ik nog ergens lenen, maar ik wil eerst de motor aanschaffen. De kleur van de motor is toch ook wel bepalend voor de kleding, toch? :Y
 
Ik ben ook nog een beginner, wel met een A-tje al op zak :P

Straks hoop ik een mooie chopper te kunnen kopen, en heb gisteren alvast een zwarte textielbroek gekocht. Een jas kan ik nog ergens lenen, maar ik wil eerst de motor aanschaffen. De kleur van de motor is toch ook wel bepalend voor de kleding, toch? :Y

nee hoor zwart kan overal bij
 
Wat voor kleding moet ik ?
Later wil ik zelf graag een street-fighter kopen. Maar omdat die er nog niet veel 2e hands (in mijn prijsklasse) te vinden zijn lijkt me dat lastig.
Als dat niet haalbaar is, ga ik toch voor een snelle/sportieve.

Daarom leek mij een lerenpak (aan 1 stuk) super mooi. Maar is dat handig ?
Of is in 2 delen verstandiger..

Ik heb een leren pak, maar wel uit 2 delen. Je hebt mooie pakken waarvan het design doorloopt. Ik vind zelf tweedelig praktischer, maar ligt er ook aan wat voor rijder je bent ;) Ik zit graag ff op een terrasje om te pauzeren, handig als bij 25 graden je jas uitkan :Y

Ten 2e..
Ik weet weinig van motoren af, maar wil er graag zoveel mogelijk vanaf weten..
Heb wel een beetje info al kunnen vinden, maar nog niet veel..
Tips zijn welkom..

Eerst een selectie maken van welke motoren je aanspreken, leuk om ze dan allemaal een keer een dagje te huren. Proefritjes vond ik zelf echt te kort daarvoor.

Ten 3e..
Tips voor een motor te kopen ?
En wat voor motor ?

Zijn hier zat topics met tips over het kopen van een motor :Y
Zoeken

Succes met lessen!
 
Laatst bewerkt:
Da's zeker waar! Maar ik ben zelf liever wat zichtbaarder en zal in m'n jas wel wat felle of reflecterende kleuren willen (afgestemd op de motor uiteraard!!) :9

Of als alleen het opvallen telt kan een geel hesje over de motorjas ook natuurlijk. Volgens mij heeft Action ook die dingen in het assortiment.
 
Hopelijk zet ik hier goed neer.. Ander mag een ieder het natuurlijk verplaatsen :-)

Eigenlijk heb ik meerdere vragen..
Ik ben bezig met lessen (heb AVB en theorie binnen, AVD wordt aangevraagd) maar heb eigenlijk nog wel heel veel vragen.
Nu les ik nog in de kleding van mijn pa, maar wil mijn eigen kleding natuurlijk.
Maar ik wil (straks) ook mijn eigen motor, eerst nog ff geen geld voor.

Daarom wil ik graag zelf kleding kopen, en dan motors huren.
Maaarr.....

Wat voor kleding moet ik ?
Later wil ik zelf graag een street-fighter kopen. Maar omdat die er nog niet veel 2e hands (in mijn prijsklasse) te vinden zijn lijkt me dat lastig.
Als dat niet haalbaar is, ga ik toch voor een snelle/sportieve.

Daarom leek mij een lerenpak (aan 1 stuk) super mooi. Maar is dat handig ?
Of is in 2 delen verstandiger..

Ten 2e..
Ik weet weinig van motoren af, maar wil er graag zoveel mogelijk vanaf weten..
Heb wel een beetje info al kunnen vinden, maar nog niet veel..
Tips zijn welkom..

Ten 3e..
Tips voor een motor te kopen ?
En wat voor motor ?


Ik weet het, dit is veel maar ik heb veel vragen :-)

Kleding zou ik persoonlijk (heb ik dus zelf ook) voor 2-delig leren pak gaan. Ben nu een aantal keren gaan rijden met een groepje en het is toch wel erg lekker als je op een terrasje gewoon je jas uit kunt doen :)

Welke motor is echt een kwestie van proefrijden....of je moet geluk hebben zoals ik heb gehad. Ik wou graag een zwarte Supersport zijn van Honda met seatpipe...dan blijven er al weinig over en ben dus ook uitgekomen op de CBR600RR. Heb 1 proefritje gemaakt en voelde eigenlijk vnaf de eerste minuut aan goed en vertrouwd en die is het dus ook meteen geworden. Maar als je niet specifiek weet wat je wilt..proefrijden. Motor huren kost handen vol geld (als je naar de prijzen kijkt) en dan kun je dus beter even sparen en je eigen fiets kopen. Dan kun je altijd rijden, wanneer jij dat wilt.
 
Tips voor hen-die-er-nog-niet-zoveel-vanaf-weten?

Lees es: www.luiemotorfiets.nl

Uiteraard: het MF hier helemaal doorspitten. Er zit tussen de 20miljoen posts wel een&ander dat interessant is .

:W
 
Tips voor hen-die-er-nog-niet-zoveel-vanaf-weten?

Lees es: www.luiemotorfiets.nl

:W

Inderdaad een aanrader!!

Wat betreft kleding ook kijken waarvoor je de motor gaat gebruiken (alleen mooi weer, ook regen etc.). Al eens met zo'n mooie natte kring op mn kruis teruggekomen van een rit... B| altijd leuk zo'n "Nee ik heb niet in mn broek gepiest" vlek...
 
... Al eens met zo'n mooie natte kring op mn kruis teruggekomen van een rit... B| altijd leuk zo'n "Nee ik heb niet in mn broek gepiest" vlek...


Nochthans simpel op te lossen:
Drapeer tussen motorbroek en gewone broek een grote plastiek zak als een grote luier. Bij het "aantrekken" lijkt het nergens op, maar je zal na de regenrit tenminste niet "in je broek gepiest hebben". Vuilniszak doet het prima. Let op met zakken met opdruk: soms gaat de inkt af, en das slecht voor je broek.
 
Leren pak in twee delen, daar rij ik zelf al 25 jaar mee.
Toch wel het meest handige.
Kunt er circuitdagen mee rijden, toertochten (handig bij koffiestops) en als je een keer valt, dan vervang je alleen hetbeschadigde deel.

Verder hoeft het niet duur te zijn, check louis.de of poloshop.de voor leuke aanbiedingen en je bent voor zo' n 200 euro klaar.
 
Ik ben ook nog een beginner, wel met een A-tje al op zak :P

Straks hoop ik een mooie chopper te kunnen kopen, en heb gisteren alvast een zwarte textielbroek gekocht. Een jas kan ik nog ergens lenen, maar ik wil eerst de motor aanschaffen. De kleur van de motor is toch ook wel bepalend voor de kleding, toch? :Y
Ik heb nog een mooie zwarte (vers gespoten) Yamaha Maxim X 700 in de aanbieding.
Een klein beetje werk (voornamelijk poetsen) en een importkeuring (papierwerk is al gecheckt door de RDW) en je good to go...
 
Super super!
Wat een reacties.
Ga er zeker veel mee doen.

Voor een pak, ga ik zeker kijken naar een 2-delig pak.. Leek mij ook in 1e instantie handiger, maarja. Aan 1 stuk (vind ik) toch mooier.

Voor een motor.. Ben een beetje in de ronde gaan kijken.
Vind een duc monster 600-900 toch wel heel mooi..
Iemand daar nog tips voor ?
Is het namelijk verstandig om een duc te kopen ?
- Onderhoud
- Kosten

??
En waarschijnlijk zit ik toch eerst vast aan een motor huren.
Eerst het geld nog niet voor een motor, en wil toch rijden...
 
Voor een pak, ga ik zeker kijken naar een 2-delig pak.. Leek mij ook in 1e instantie handiger, maarja. Aan 1 stuk (vind ik) toch mooier.

Voor een motor.. Ben een beetje in de ronde gaan kijken.
Vind een duc monster 600-900 toch wel heel mooi..
Iemand daar nog tips voor ?
Is het namelijk verstandig om een duc te kopen ?
- Onderhoud
- Kosten

??
En waarschijnlijk zit ik toch eerst vast aan een motor huren.
Eerst het geld nog niet voor een motor, en wil toch rijden...

Haal eerst je rijbewijs, maak je niet te sappel over welke fiets je uiteindelijk wilt kopen (want dat gaat zo te lezen toch niet gebeuren op 'korte' termijn), als je niets kunt kopen en toch wilt rijden blijven huren of lenen als enige opties over (maar voor de prijs van een paar dagen huren koop je best al een leuke gebruikte waar je dan op rond kan rijden en leren rijden wanneer je wil.
Het is dan wellicht niet de flitsende fiets van je dromen maar tenminste kun je dan (leren) rijden terwijl je ondertussen spaart voor de fiets die je altijd al wou hebben (of zoals bijna gebruikelijk koop je dan heel wat anders dan je in eerste instantie van plan was).

Ik ben zelf in de vorige eeuw in een 1-delig leren pak beland op een terras aan de promenade van Noordwijk midden in de zomer.
Het zag er toen vast niet mooier uit :X :X :X
Zweet tot in je reet en je zit eigenlijk best wel voor l*l.
(Owh ja, uiteraard kun je het bovenste gedeelte openen en naar achteren laten hangen maar dan moet je wel gepast gekleed zijn onder je pak en het zit zo niet lekker op een stoel)

Maar goed, gelukkig hebben de meeste mensen hun eigen mening dus doe gewoon wat jij wilt en niet wat 1001 mensen hier denken.
Het is uiteindelijk jouw feessie *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan