Eindelijk ! ! ! Piccies ombouw Fireblade

FastMike

Die hard MF'er
17 apr 2003
276
0
Doetinchem
Hallo Bikers,

Zoals reeds in dit Achterbrug VFR 750 topic beloofd volgen hier een paar foto`s van mijn Blade met de VFR mono swingarm.
heb er al zo`n 800 km mee gereden en het rijdt super stabiel.
En ja: Ik vind het er wreed uitzien. Minder belangrijk, maar toch......
Alleen nog even de achtervelg laten stralen en spuiten (oranje)

Maar ......... Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om de de attachments op een normale manier op de site willen zetten, ben er nog niet erg gedreven in.
Bij voorbaat dank.

FastMike.
 
Mooi mooi :}

full

full

full
 
Ik vind het niet echt mooi. Ik vind een achterbrug met 2 poten mooier. Toch wel knap dat je het voor mekaar hebt kunnen krijgen, om die brug erin te krijgen. Die achtervelg wordt zeker ook rood? Of de voorvelg zwart ofzo? :}
 
Mooi, maar die foto recht van achteren, vertekend die heel erg of zo?

Het lijkt alsof het wiel links van het midden van je subrame zit... :?

Het centreren van het wiel heb ik laten controleren bij Motoport Zelhem.
Eenvoudig kan dit gedaan worden met schietlood wat metselaars gebruiken.

het achterwiel staat loodrecht achter het voorwiel, doch, ik ben het optisch met je eens. Belangrijkst in deze is dat het voortandwiel in een rechte lijn met het
achtertandwiel staat, wat ook het geval is.

Rijtechnisch kan ik absoluut geen afwijkingen constateren, dus ga er maar vanuit dat dit juist is.
Aan de linkerkant veel brug, tandwiel en remschijf en aan de rechterkant niets kan ook die scheve verhouding geven, eens te meer omdat FireBlade ook van achter hoger staat.
 
Op maandag 16 juni 2003 13:06 schreef FastMike het volgende:Het centreren van het wiel heb ik laten controleren bij Motoport Zelhem.
Eenvoudig kan dit gedaan worden met schietlood wat metselaars gebruiken.
..knip..

Dat met dat schietlood, werkt dat als volgt:

4 meter lijn
aan de uiteinden om de 5 centimeter een knoop erin
een knoop precies in het midden van de 4 meter
het midden van de lijn horizontaal en verticaal midden op je achterband tie-wrappen
je stuur recht zetten
beide kanten van de lijn naar je voorwiel halen en vastzetten
de 5cm knoop van de ene kant moet op hetzelfde punt op je voorband terechtkomen als het andere, dan is het echt recht...

kan niet mis tenzij je er een hele 5cm naast staat maar dat valt best op.

Als je dit een keer hebt gedaan kan je natuurlijk af met 1 touwtje met drie knopen...


Heb dit ooit ergens gelezen en laatst zelf gedaan, scheelde 3mm. Toch maar even m'n achterwiel rechtgezet.
 
Nu ik toch het een en ander aan het posten ben zou ik graag willen weten of er nog meer mensen zijn met een FireBlade die een mono swingarm hebben gemonteerd.
:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]

Het rijdt nog steeds super en stabiel (volgens mijn bevindingen), maar een beetje informatie uitwisselen kan nooit geen kwaad. :?
Ik heb nu eenmaal geen verandering aan een stukje speelgoed gemaakt en zou dus ook graag van een ander een bevestiging oid willen hebben ivm de modificaties.

En ja, ik ga de achtervelg oranje laten spuiten. (net als voorvelg) :9~
 
he gaaf gedaan man,Nou ff een vraag:Welk type achterbrug heb je daarvoor gebruikt,en was het veel werk ?

Misschien ff uitleg voor de geintereseerden hier bedankt en goed werk joh !!!
 
Dank voor compliment. Ben er zelf wel een beetje gepast trots op , teweten dat ik a-technisch ben.

De achterbrug komt van een VFR 750, bouwjaar 97 (vanaf 94 passen goed).
De aslengtes zijn even lang, dus de originele kan gebruikt worden.
Van achter gezien aan de linkerkant van brugas moet een ring komen van 2 mm dik,
en aan de rechterkant moet de lange bus met schoefdraad komen (ken de naam niet)
van de VFR. Deze wordt goed tegen de binnenste bus van de brugas gedraaid.
Zelfs de remleiding van de VFR kan gebruikt worden.

Zal morgenavond wat detailpiccies posten. (denk dat ik nu weet hoe dat moet)
Als je nog meer vragen hebt, mail me dan maar ff.
 
Terug
Bovenaan Onderaan