180 band of 190 band goed idee gsxr1000 ivm pk,s??

The Green Flash

MF veteraan
2 okt 2002
2.440
0
apeldoorn
ik ben aan een nieuwe band toe en ze zeggen dat een 180 band lekkerder stuurt.
wat is nu het voordeel en het nadeel??
standaard ligt er namelijk een 190 op.
 
Laatst bewerkt:
:^

Rijd nu met 180 Supercorsa's weinig stabiel gevoel maar je kan die motor onder je laten dansen als je wil....en die stabiliteit is enkel maar een gevoel, in Tholen 280 op de afsluitdijk zonder een centje angst :P
 
Een 180 stuurt iets sneller in.
Vind je dat dit beter kan dan kies je voor een 180.
Vind je hem nu al snel genoeg sturen hou dan lekker die 190.
Lijkt me toch lekkerder zo'n 190. Meer rubber = meer grip :X :?
En het staat iets stoerder maar is ook weer duurder.

Aan welke band zit je te denken :? Je rijd af en toe op het circuit / ring dus het moet toch min. een 207RR, BTO12SS of Diablo Corsa worden.

Maar je kan het beste nu een SC of RS er onder leggen. Desnoods 2e hands.
Op straat worden ze nu in de zomer echt wel warm en op het circuit zijn ze heeeeeeeeeeeeeeeeeerrrlijk. Om Robert Jenssen maar even na te doen ;)

Mart1in was met de SC heel erg tevreden met een 190 achterband.
Koop je de banden nieuw en vind je ze iets te zacht dan kan je achter de sc3 en voor de SC2 doen.
Een SC2 achterband is toch na 3500km versleten. incl 2 circuitdagen maar dan heb je het dan ook echt naar je zin gehad en je kan dat hele mooie vermogen van je 2003 GSX-R overbrengen op het asvalt zodat je echt vet de bochten uit kan knalle :9~
Succes met je motor en je keuze Jan!
Ik ben heel erg benieuwd wat ie 'drukt' op de bank.
 
Op mijn TL-R zit een 180. Normaal gezien zit daar een 190 op. Nu vraag ik me het volgende af: ik zit aan de rechterkant werkelijk de rand van de band eraf te rijden en heb schrik dat ik eens te ver zal gaan. Scheelt het veel met een 190? Met die 180 achterband op die TL-R heb ik niet de indruk dat ik me heel erg plat kan leggen.

GreetZ
 
Geloof me,

je zult echt niet over de rand heen gaan hoor. Op het moment dat jij plat in een bocht ligt, is de "voetafdruk" van je achterband al gauw een centimeter of 6-7 breed. Als jij dus je schaamranden oprijdt, is er nog niets aan de hand. Denk dat je eerder om een andere reden je grip kwijt raakt: er was gewoon niet meer grip, ongeacht de breedte van je band, of door je uitlaat werd je achterwiel opgetild, etc.

Met een 190-band moet je over algemeen wat meer moeite doen om je fiets plat te leggen, maar dat wil niet zeggen dat je door die ene cm merkbaar meer grip hebt. Het type achterband (en de compound hiervan) is veel belangrijker.

De belangrijkste reden dat de achterbanden van vandaag zo breed zijn is voornamelijk om bij het uitkomen van een bocht al flink je gas erop te kunnen zetten. En dat doen maar weinig mensen, de meesten gooien het gas pas echt open wanneer de fiets alweer bijna rechtop staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan