Dealer geld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjurn

MF veteraan
11 jan 2005
1.012
0
Rotterdam
Beste allen,

Even een vraag. Ik heb een motor besteld. Hij is al 3 weken binnen bij de dealer.
Helaas kan de dealer hem niet afleveren aangezien ze geen geld hebben voor oa het kenteken.
Nu kan ik de motor ophalen zonder kenteken, wel betalen en kenteken later ontvangen.
Of ik kan een andere dealer vragen de deal over te nemen. Weet iemand of dit mogelijk is?
 
Staat die dealer op omvallen ofzo dan?
Dan zou ik ze geen geld geven voor die motor op kenteken staat.
 
Even Rdw bellen vragen of ze jou zelf het kenteken kunnen afgeven?

Garantie bij je dealer zou ik iig niet oprekenen

Wat voor ding is het eigenlijk?
 
Het kenteken, dat kost drie of vier tientjes? Als een dealer daar geen geld voor heeft, dan hoop ik dat jij je motor nog niet volledig betaald hebt.....
 
Ik heb geen idee of de dealer op omvallen staat. Nu moet ik zeggen dat ik daar wel steeds meer aan denk. In ieder geval is hun financiële administratie niet op orde.

Zou een andere dealer de deal kunnen over nemen?

Het gaat over een ducati monster 1100 evo
 
Ik denk dat de importeur de motor (chassis) nog niet heeft vrijgegeven i.v.m. betaling? Er zijn bij genoeg faillissementen nieuwe motoren weggehaald bij dealers door importeurs, dus het lijkt me niet zo'n vreemde gedachte.

Zolang je nog niets hebt betaald/ingeruild is er nog niets aan de hand, buiten dat je geen motor hebt. Over 1,5 week moet ook vakantiegeld uitbetaald worden, dus dan is de garage helemaal de sjaak.
 
Ze hebben aangegeven dat als ik morgen ochtend het bedrag kom voldoen ze mij de motor het einde van de dag kunnen afleveren.
Als onderpand kan ik dan in de ochtend wel de motor al meenemen (dan zonder kenteken)


Heb tot op heden niks betaald... Gelukkig...
 
Ze hebben aangegeven dat als ik morgen ochtend het bedrag kom voldoen ze mij de motor het einde van de dag kunnen afleveren.
Als onderpand kan ik dan in de ochtend wel de motor al meenemen (dan zonder kenteken)

Ik zou hem liever ergens anders bestellen je zit ook met de garantie dan toch?
 
Klopt dat denk ik dus ook...
Al zou ik wel de motor mogen meenemen, dan wel zonder kenteken.

Ik denk dat de importeur de motor (chassis) nog niet heeft vrijgegeven i.v.m. betaling? Er zijn bij genoeg faillissementen nieuwe motoren weggehaald bij dealers door importeurs, dus het lijkt me niet zo'n vreemde gedachte.

Zolang je nog niets hebt betaald/ingeruild is er nog niets aan de hand, buiten dat je geen motor hebt. Over 1,5 week moet ook vakantiegeld uitbetaald worden, dus dan is de garage helemaal de sjaak.
 
Heel raar verhaal...

Ik zou eens bij andere Ducati-dealers langsgaan, zij weten vast wel wat er mogelijk is, want als die zaak nu al met dit soort verhalen komt... Zowiezo zou ik alleen vanwege de garantie al ergens heen gaan.. Want want zullen ze doen als er iets met de motor is? Straks zijn ze failliet en heb je helemaal niks aan ze... (En zeker met een Duc lijkt me de garantie belangrijk :P)
 
Klinkt idd wel tricky, maar heeft de motor wel een CVO? Als dat laatste het geval is dan kan je eventueel ook zelf regelen dat er een kenteken op komt. Is dit niet het geval en moet deze voor een individuele keuring in Lelystad, dan zou ik als ik jou was de deal afblazen.
 
Aangezien je nog niets betaald hebt zou ik geen risico nemen. Motor afleveren zoals afgesproken met kenteken of anders niet.

Nog afgezien daarvan is het inderdaad een raar verhaal. Geen idee wat die Duc kost maar de kosten van het kenteken zijn de moeite niet..... Des te meer reden om voorzichtig te zijn. Straks zit je met een nieuwe motor zonder kenteken. En als die administratie net zo'n bende is als hun financiele administratie zit jij straks met de gebakken peren en een motor zonder kenteken.
 
Ze hebben aangegeven dat als ik morgen ochtend het bedrag kom voldoen ze mij de motor het einde van de dag kunnen afleveren.
Als onderpand kan ik dan in de ochtend wel de motor al meenemen (dan zonder kenteken)

Niet in meegaan! Een pandrecht vestig je niet door een enkele mededeling!
Wat een ongelovelijk duister verhaal, lekker een andere dealer zoeken. Als een dealer al niet meer 40 euro kan betalen om vervolgens duizenden euro's te innen..
 
Ik zou de motor alleen betalen en ophalen als hij compleet is met kenteken en uiteraard volledige garantie... ook bij andere dealers.

Als jij morgen betaald en de motor ophaalt, gaat de boel, let wel " Mogelijk " dicht en kun je zelf zorg dragen voor een kenteken etc en daar koop je toch geen nieuwe motor voor.

Gewoon aangeven en als ze dat al niet kunnen betalen, de boel afblazen en bij een gezonde dealer een zelfde kopen... ;)
 
Ga er inderdaad nog eens een nachtje overslapen...
Morgen ochtend vroeg contact opnemen met de importeur en andere dealers.
Hoop dat xxxxxxx zelf met een goede oplossing komt...
 
Laatst bewerkt:
Heb je algemene rechtsbijstand ? Zou hun of desnoods het Juridsch Loket even bellen. Ik zou het niet aandurven, het is alsof ze jouw geld nodig hebben om hem op kenteken te kunnen zetten.

Wat als jij je afspraak nakomt en hun niet en ze gaan voor het einde van de dag kopje onder. Van wie is juridisch gezien de motor?? Van jou of van ......

Ik weet er niet veel van maar volgens mij vind de overdracht pas plaats als de ten naam stelling is geregeld. Dat jij de motor in bezit heb wil niet altijd zeggen dat je juridisch ook eigenaar bent.

Mijn advies; vraag het na bij mensen van wie je weet dat ze echt de kennis hebben van dit soort zaken.
 
De dealer moet denk ik eerst de importeur nog betalen voordat ie op kenteken gezet mag worden? Dat is iets meer dan 40 euri. Daarom wil hij 's ochtends het geld, dat kan ie overmaken naar importeur en dan is ie 's middags vrijgegeven voor het kenteken.

Lekker laten gaan die gasten. Je betaalt toch afleverkosten enzo? Laat ze daar lekker alles voor doen. Anders koop je de motor toch gewoon ergens anders? Alleen betalen bij overdracht als je de kentekenpapieren met jouw tenaamstelling hebt. Anders moet je straks nog bewijzen dat het jouw motor is...
 
regel het maar via een andere dealer, zit er nog eentje in de regio den haag en anders goedhart, biggelaar, breda of bruggeman,

Voor de meelzers,

Zal niet alleen het kenteken van een paar tientjes zijn, maar ze moeten dan ook de BPM voldoen.
 
Ja ik ga morgen ochtend de importeur eens bellen, vragen wat zei kunnen doen in deze situatie. Had deze problemen nooit verwacht bij xxxxxx.
Zal ook een met andere dealers bellen, misschien kunnen ze de deal overnemen? De motor is nml helemaal rij klaar. Zelfs al bijgetankt. :?
 
Laatst bewerkt:
Zou een andere dealer de deal over nemen? De velgen zijn nml al gespoten.

regel het maar via een andere dealer, zit er nog eentje in de regio den haag en anders goedhart, biggelaar, breda of bruggeman,

Voor de meelzers,

Zal niet alleen het kenteken van een paar tientjes zijn, maar ze moeten dan ook de BPM voldoen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan