VFR 750 F - 1992

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeke

MF veteraan
14 feb 2004
2.037
360
Breda
Te koop; Groene VFR - RC36 uit 1992.
Vaste prijs: 1000,- Nieuwe prijs: € 900,-

Was rood van origine, is groen overgespoten (vorige eigenaar).
Kuipwerk lichte schade rondom (foto's op aanvraag).
Achterband en ketting aan vervanging toe.
Wellicht is startrelais of startmotor aan vervanging toe; start na aarzeling.

Zou de motor graag in zijn geheel verkopen, maar bij onvoldoende interesse wellicht in onderdelen aan te bieden.
full
 
Laatst bewerkt:
Vorige blok is al klokje rond geweest. Nu zit er een ander blok in (na vastloper wegens te weinig olie |( ...)
Huidige blok heeft volgens de verkoper 36k gelopen, inmiddels is dat wel wat meer (zal rond de 50k zijn, maar heb 't niet bijgehouden).
Remblokken zijn goed, zoals gezegd; ketting aan vervanging toe. Achterband is aan z'n eindje, voorband is nog goed.

Inmiddels startmotor besteld, kijken of dat de oplossing is. Hij start wel, maar na enige aarzeling zoals gezegd, verder rijdt 'ie goed.
Spanningswisselaar heb ik vorig jaar vervangen.
 
Dat starten is een bekend probleem bij de VFR. Hij start wel door maar met een ander geluid alsof de rondsel hem niet pakt ofzo. In het VFR topic is hier ooit wat over voorbij gekomen.
 
Absoluut, niet veel geld voor veel rijplezier.
Vandaag nieuw zadel binnengekregen... nu nog nieuwe startmotor en gaan!
Dus...
 
Laatst bewerkt:
interessante fiets.... even druk met afstuderen, wellicht dat ik daarna kom kijken.

zou mijn eerste motor worden dus bij gebrek aan ervaring een paar vragen:
wat kost (ongeveer):
een nieuwe achterband
ketting + tandwielen

nieuwe startmotor is in de prijs inbegrepen? en heeft deze het probleem verholpen?

waar is de motor te bezichtigen en is er nu wel gewoon mee te rijden? (proefrit en bij eventuele koop weer naar huis.)
 
De VFR is in Breda te bezichtigen en hij doet het gewoon, dus proefrit is geen probleem. Hoop dat ik volgende week tijd heb om de startmotor uit te proberen.
Prijs is inclusief startmotor en zadel.
Denk dat je voor een ketting/tandwielset rond de 140,- kwijt bent en voor de achterband zo'n 180,-, zeker als je het via internet besteld (montage niet meegerekend).

Je kan zeker nog een heel seizoen rijden met de huidige ketting, dus niet directe noodzaak deze te vervangen. Achterband wel...

Laat maar weten, voorlopig wacht ie nog geduldig op een nieuw baasje.
 
Laatst bewerkt:
Het slechte starten kan ook nog oxidatie in je startknop zijn.
Heb zelf ook zo een tijdje lopen klojen.
Met een multimeter erbij bleek er gewoon 12V bij het relais aan te komen maar door de extra weestand van de startknop was dat te weinig om het relais om te zetten.
Oorzaak bleek makkelijk te localiseren door het monteren van een ander relais (wat dus niet hielp)
Snelle methode om je startmotor te testen zonder invloed van startknop of relais is deze omzeilen door de startmotor kort te sluiten op de accu.
Als deze het gewoon doet even je armatuur open schroeven en wat contactreiniger op de contacten spuiten. Als dat nog niet helpt dan is waarschijnlijk je relais naar de knoppen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan