Yamaha TRX850 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr@x

MF veteraan
1 aug 2002
6.825
403
Hoog tijd voor een speciaal topic over een zeer speciale motor!

Alle TRX-rijders kunnen zich hier bekend maken en lekker ouwehoeren over hun prachtige twin! :]

Allereerst een paar linkjes:
http://www.martynfranklin.net/ (een engelse TRX-fanaat)
http://www.racelinks.de/trxworld/seiten/forum.htm (een zeer uitgebreid duits TRX-forum)
http://www.trx850.de/seiten/index.htm (Duitse TRX-site)

Er blijken in het oosten van het land al 3 TRXen rond te rijden: TRiX, Fuzz10 en ik. Aan alle overige TRX-rijders: Maak je bekend!


Aanvulling op 22 november 2005:

Knallen op Papenburg!

In 2006 gaan we knallen op Papenburg! Wie willen er mee? *O*

- Wytze
- Trixz
- Fuzz 10
- anTRiX
- Tr@x

Wil je mee (en heb je een TRX) meld je dan aan in dit topic.

Oh ja..zwarte TRX'en zijn veeeeel sneller.... :Y
 
Laatst bewerkt:
Haaaa, eindelijk een topic waar louter mensen met goede smaak op zullen reageren (als het goed is). })

Hey trouwens, je zei dat je een dyno stage II op je bike had gezet ? Mag ik vragen wat je dat heeft gekost en waar je dat hebt laten doen ?

Is het overigens niet zo dat een dynojet kit geen tot weinig effect op het gedrag van de TRX heeft (wel een bult gezeik met kromme carburatienaalden of hoe heten die dingen, toch) ???

Baal er enorm van dat het vermogen onderin met de originele dempers totaal verdwenen is (wellicht originele dempers aanpassen ofzo ?).
 
Baal er enorm van dat het vermogen onderin met de originele dempers totaal verdwenen is (wellicht originele dempers aanpassen ofzo ?).

Je wilde je originele dempers toch niet aanpassen??? :?

Haal ze een keer uit elkaar.. misschien kun je er toch wat aan doen, bv schotten weghalen.


Oh ja, ik heb geen goede smaak en reageer toch :+
 
Je wilde je originele dempers toch niet aanpassen??? :?

Haal ze een keer uit elkaar.. misschien kun je er toch wat aan doen, bv schotten weghalen.


Oh ja, ik heb geen goede smaak en reageer toch :+

Heey .. Een 4 cylinder infiltrant !! })

Sjaa, wilde ze eigenlijk niet aanpassen , maar heb gelezen dat er toch wel een modificatie mogelijk is (wel lekker "brek'n" , maarja). Irritant dat ie nu zo weinig pit heeft onderin.
 
Haaaa, eindelijk een topic waar louter mensen met goede smaak op zullen reageren (als het goed is). })

Hey trouwens, je zei dat je een dyno stage II op je bike had gezet ? Mag ik vragen wat je dat heeft gekost en waar je dat hebt laten doen ?

Is het overigens niet zo dat een dynojet kit geen tot weinig effect op het gedrag van de TRX heeft (wel een bult gezeik met kromme carburatienaalden of hoe heten die dingen, toch) ???

Baal er enorm van dat het vermogen onderin met de originele dempers totaal verdwenen is (wellicht originele dempers aanpassen ofzo ?).
Ik weet niet precies of er erg veel verschillen in het blok zitten (dacht het niet), maar bij de TDM maakt een Dynokit groot verschil.
Je bent af van de onrustige gasrespons in stadsverkeer, je krijgt een pk of 4 erbij, en hij wordt zuiniger.
 
TRX is inderdaad zalige motor maar heeft toch wat te weinig pep, waglegging is OK heel vlot in de bocht te leggen, beetje onrustig op grote hellingshoek, maar 1 ding is cut: de voorvork(standaard), veel te slap :r Heb van de mijne veel genoten (was een koningsblauwe)maar toch weg gedaan voor een andere (meer cylinders!) karakter bak: ZXR 750 :}
 
Kijk, het wordt hier al gezellig!

Stage 2 kit zat gemonteerd bij aanschaf, ik weet dus niet wat zoiets kost. Bel Ruud Freriks (?) van Dynojet, zoiets kost ook niet de hele wereld.
Kit zorgt ervoor (in vergelijking met een TDM) dat ie wat beter oppakt bij lage toeren en verder doorloopt bovenin (de mijne loopt zo het rode gebied in...en aan de andere kant er weer uit...)
Bovendien klinkt het bij volgas acceleratie alsof er een kudde geile krokodillen onder je tank woont die proberen je jas op te zuigen.... :}

Ik heb ook wat verhalen gehoord over problemen met de naalden. Ik heb er nog geen last van, maar mocht het optreden dan is dat een goede reden om een setje 42 mm Mikuni flatslides te monteren (verkrijgbaar bij www.kedo.de)

Voorvering is inderdaad volslagen soep, vandaar vervanging door WP. Nu niks meer te klagen.

Weinig pep? Tja, een TRX heeft geen knalhard eindschot. Wel een heleboel superbruikbaar vermogen bij snelheden die weliswaar garant staan voor een dikke prent maar je niet direct je rijbewijs kosten.

Ik gebruik mijn TRX voor een lekker potje sturen door de Achterhoek en probeer het "Autobahn burnen" te vermijden.
 
'k heb een dyno-jet kit en verse emulsiebuisjes en even was ik van dat irritante bokken af maar nu na zo'n 3000km is het weer terug :(

Van 't weekend nog maar es wat klooien met sproeiers en mengselschroeven.
 
dit is die andere motor waar ik tussen moest (zou,willen) kiezen, heb
voor een blade gekozen, maar ik blijf hier een zwak voor houden!
ik zou hem wel zwaar willen modificeren!
wat hebben jullie ervan gemaakt?
piccies!!!
 
'k heb een dyno-jet kit en verse emulsiebuisjes en even was ik van dat irritante bokken af maar nu na zo'n 3000km is het weer terug :(

Van 't weekend nog maar es wat klooien met sproeiers en mengselschroeven.

Ah... emulsiebuisjes ... dat was de naam van die krengen.
Geen Dyno dus ? Iemand al de standaard uitlaten aangepast dan ? Heb zelf wel open laser potten , maar die zijn toch echt _TE_ asociaal , plus dat de gas open / gas los reactie mij iets te extreem is --> heeft ie met standaard potten niet.

Of weet iemand toevallig welke uitlaat (liefst legaal) nog enigzins acceptabel is kwa DB-productie ?

Op donderdag 19 juni 2003 00:15 schreef Fire'dre het volgende:
dit is die andere motor waar ik tussen moest (zou,willen) kiezen, heb
voor een blade gekozen, maar ik blijf hier een zwak voor houden!
ik zou hem wel zwaar willen modificeren!
wat hebben jullie ervan gemaakt?
piccies!!!

Mwah, zelf nog niet veel gedaan ... Wel WP voorveren , maar nog niet echt kunnen testen, pas deze week geplaatst.

Op woensdag 18 juni 2003 22:48 schreef GPZ900R het volgende:
Kijk, het wordt hier al gezellig!

Voorvering is inderdaad volslagen soep, vandaar vervanging door WP. Nu niks meer te klagen.

Heb ook net WP's er in laten zetten, klopt het overigens dat de veerweg wel _errug_ kort wordt met die dingen er in ?

Ik gebruik mijn TRX voor een lekker potje sturen door de Achterhoek en probeer het "Autobahn burnen" te vermijden.

:] me too ... autobahn zuigt.....
 
ik zou hem wel zwaar willen modificeren!
wat hebben jullie ervan gemaakt?
piccies!!!

Alleen R6 remtangen, rvs leidingen, R1 voetsteunen, K&N filter + dyno-jet, 120/70 voorband en Bos dempers voor de rest is ie standaard.
'k zou nog wel een duoseat cover willen en dan is hij af.

Een tdm900 blok met flatslides staat trouwens ook op de wish-list })
 
Kijk, dit is een topic naar mijn hart.
Ik wil dus binnenkort een TRX gaan kopen.

Wat zijn redelijk prijzen en waar moet ik speciaal op letten ????

mvg

ST

p.s. jeb net een site vergeten

http://www.tdm-trx.nl/
 
Laatst bewerkt:
Waar moet je op letten? Naast de gewone zaken moet je vooral met de eerste serie (1996) oppassen. Officieel moet een TRX iedere 42.000 km kleppen stellen maar bij de 1996'ers kun je beter om de 20.000 km checken. Ze draaiden weleens kapot.

Ook moet je het olieverbruik in de gaten houden. Volgens Yamaha is 1 ltr op 1.000 km normaal ( |( ), ik vind dat nogal veel.....

Kijk eens op de link naar het duitse forum en website in de eerste post in dit topic. De site heeft een lijst met zaken om op te letten, het forum geeft heel veel praktische informatie.

Piccie? OK. Dit is de mijne

full
 
En heb je nog iets zinnigs over de prijzen ???
Is het een aanrader om er 1 in duitsland te halen, vanwege de lagere KM/Prijs tov van nederland ???

mvg

ST
 
Waar moet je op letten? Naast de gewone zaken moet je vooral met de eerste serie (1996) oppassen. Officieel moet een TRX iedere 42.000 km kleppen stellen maar bij de 1996'ers kun je beter om de 20.000 km checken. Ze draaiden weleens kapot.

Dit heb ik inderdaad vaker gehoord. Hmmmmm, die van mij heeft nu net de 20.000 km op de teller , toch maar 's laten checken dan.
 
Ik ben ook in het bezit van een TRX 850. Ik ben erg tevreden over deze motor fiets. Ik ben opzoek naar andere uitlaten. Nu vind ik nieuwe best duur en tweedehands zijn ze niet echt te vinden. Ik zou ook niet zomaar weten welk merk ik zou moeten kopen.

Dus bij deze hou ik me graag aanbevolen voor advies en aanbiedingen! *D

Hier een foto van mijn trx:

full
 
En heb je nog iets zinnigs over de prijzen ???
Is het een aanrader om er 1 in duitsland te halen, vanwege de lagere KM/Prijs tov van nederland ???

mvg

ST
Duitsland is echt veel goedkoper! Zoek op www.mobile.de maar eens naar TRX'en. Importeren en keuren wordt al op meerdere plekken in dit forum besproken en is niet zo heel ingewikkeld. Er staan zelfs nog 2 nieuwe te koop (€ 7.100,-- geloof ik)

In Nederland betaal je tussen de € 4.500,-- en € 7.000,-- voor een gebruikte.
 
Hoi,

inderdaad een mooi onderwerp om eens iets over te lezen en te schrijven.

Ik kom zelf inderdaad ook uit het Oosten van het land, namelijk Hengelo Ov.

Ik rij zelf ook met een TRX rond en ik moet zeggen met veel plezier. Het is inmiddels mijn vijfde motor en tevens de fijnste.

De mijne heeft carbon bos-dempers met dB-killers erin en hiermee loopt hij voor mij soepel genoeg. Voor de rest is hij eigenlijk standaard, op een paar optische zaken na. De voorvork is het enige wat nog een keertje aangepast gaat worden, maar voor de restblijft hij zo. Een dynojetkitje vind ik zonde-geld. Een vroegere vriend van mij had dezelfde motor, maar dan met zo'n kitje, maar echt verschil, nee dat vond ik niet. Bovendien tok de mijne sneller en was de top ook nog eens hoger.

Een paar jaar geleden ben ik ermee de Alpen en Dolomieten doorgereden en dat was absoluut voor herhaling vatbaar. Beter dan het saaie Nederland.

Nou, misschien tot ziens (v/d Valk Hengelo of circuit Almelo-Vriezenveen, of elders...)


TRiX
 
Haaaa, eindelijk een topic waar louter mensen met goede smaak op zullen reageren (als het goed is). })

Hey, waarom post jij hier dan ? ;)

edit: okee okee, hij klinkt heel mooi ! :)
(moet je wel weer ff je bulderbuizen erop zetten...weg met originele kachelpijpen)
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 19 juni 2003 22:29 schreef H@nsie het volgende:Hey, waarom post jij hier dan ? ;)

Grbml... al weer zo'n mannetje met compensatiedrang (een andere verklaring voor het hebben van 4-cylinders kan ik niet bedenken) }) Ga weg uit ons wonderschone topic !!! :-)

edit: okee okee, hij klinkt heel mooi ! :)
(moet je wel weer ff je bulderbuizen erop zetten...weg met originele kachelpijpen)

Jajaa, ik wil eerst ff naar StarTwin bellen om te kijken of ze ze iets zachter kunnen krijgen.... Dit is echt een beetje _te_ ....
 
Zijn die pijpen dan echt zo luid? Laser levert toch ook dB-killers?

Ik heb (naast de herrie onder de tank vandaan) een flinke roffel in de uitlaat zitten. Kennelijk heeft de vorige eigenaar al aan de demperschotten gezeten.....

Zijn hier ook mensen lid van de TDM/TRX-club (die eigenlijk TRX/TDM-club zou moeten heten :P )en is dat wat?
 
Zijn die pijpen dan echt zo luid? Laser levert toch ook dB-killers?

Hehhee.. jaa , zijn echt _te_ aso. Maat van me rijdt op een Firestorm met Laser pijpen , maar die zijn echt VEEEEEEL geciviliseerder dan die potten onder de TRX. Bij lekker knieen op een industrieterreintje of circuitje Vriezenveen is het gewoon vragen om problemen met die pijpen. En de DB killers zijn niet te krijgen voor deze uitlaten (ze hebben me van die gaasjes opgestuurd , die ga ik er binnenkort maar es in zetten, denk overigens niet dat het veel gaat helpen).

Ik heb (naast de herrie onder de tank vandaan) een flinke roffel in de uitlaat zitten. Kennelijk heeft de vorige eigenaar al aan de demperschotten gezeten.....

Ja , hier ben ik dus ook benieuwd naar. Die modificatie van de originele uitlaten. Van de uitleg op de Yahoo group snap ik niet veel.
 
Ik heb (naast de herrie onder de tank vandaan) een flinke roffel in de uitlaat zitten. Kennelijk heeft de vorige eigenaar al aan de demperschotten gezeten.....

Da's toch sonde '( nu kun je ze dus niet meer gebruiken voor een cicuitdag ofzo.


Zijn hier ook mensen lid van de TDM/TRX-club (die eigenlijk TRX/TDM-club zou moeten heten :P )en is dat wat?

'k ben niet lid, maar 'k lees wel regelmatig mee op 't forum.
Het nut van een lidmaatschap van een motor merken club ontgaat me eigenlijk een beetje.

Oja nog ff een fotootje van m'n hobbelpaard ;)

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan