Rossi is bang voor straling

Dirk130

MF veteraan
26 mei 2003
23.928
255
Den Haag
Rossi bang voor straling

BARCELONA - Motorcoureur Valentino Rossi wil dit seizoen niet in de Grand Prix van Japan starten. Dat heeft de Italiaan zaterdag rond wedstrijden in Barcelona laten weten. Het stralingsgevaar is hem te groot. „Ik probeer zoveel mogelijk coureurs er van te overtuigen niet te gaan”, aldus de Italiaan.


Van de deelnemers aan de MotoGP heeft in elk geval de Spanjaard Jorge Lorenzo al gezegd het initiatief van Rossi te steunen. De wedstrijd vindt op 2 oktober in Motegi plaats. Dat is ongeveer 150 kilometer van de plaats waar de beschadigde kerncentrale Fukushima ligt.

bron: telegraaf.nl

Maar wat vinden wij hier nou van :?
Heeft hij gelijk en moeten ze maar helemaal niet gaan rijden..
 
Laatst bewerkt:
ik snap het wel...1 grote chaos daar niks te zoeken dus...maar hij kan beter alle coureurs vragen hun verdienste van 1 race te storten voor hulp daar..dat lijkt me beter
 
Kan hem geen ongelijk geven.
Er is daar veel aan de hand waar wij geen benul van hebben.
Om dan in dat gebied je topsport , je inkomsten , en je leven te gaan beoefenen is misschien riskant.

Zie wel zicht op nieuwe sporten hieraan ontsproten

Simultaangp ofzo
 
Ik weet niet he de situatie is maar als in Motegi ook verhoogde straling gemeten is dan begrijp ik het wel.
 
Hij heeft idd groot gelijk, het lijkt zo op het eerste oog misschien een tikkeltje overdreven maar stel dat... dan ben je mooi de pisang.
:W
 
Mijn baas krijgt mij ook niet naar Japan op 150 km van die meuk af.
Dikke neus zou die kunnen krijgen. Al gaat die op ze kop staan om aan te geven dat het veilig is.

Hij gaat maar lekker zelf. :P
 
Laatst bewerkt:
Maar wat vinden wij hier nou van :?
Heeft hij gelijk en moeten ze maar helemaal niet gaan rijden..
De intensiteit van de straling neemt kwadratisch af met de afstand, dus die is in Motegi zo'n 20000 keer kleiner dan op 1km van de reactor (uitgaande van 150km afstand). Dat zal dus wel meevallen, behalve als er besmette troep dichterbij ligt. Ze zouden gewoon het stralingsniveau ter plaatse even moeten meten, dan weet je het.
 
Ik ben eigenlijk benieuwd of hij dezelfde oproep had gedaan als hij nog in dienst was geweest van yamaha ;)
 
Als je bedenkt hoe de japanse overheid het aangepakt heeft mtb informatie verstrekken (leugentje om gezichtsverlies te redden) vind ik het niet gek.
 
Wie zegt dat het hele grand prix gebeuren niet juist enorm goed is voor de economie? Voordat je gaat zeggen dat de Japanners die race helemaal niet kunnen gebruiken zou je eerst daar een zinnig antwoord op moeten hebben, vind ik.
 
Wie zegt dat het hele grand prix gebeuren niet juist enorm goed is voor de economie? Voordat je gaat zeggen dat de Japanners die race helemaal niet kunnen gebruiken zou je eerst daar een zinnig antwoord op moeten hebben, vind ik.


ik denk dat t beter is voor de Jappen als ze de race ergens anders houden en de opbrengst naar Japan sturen. Zo kan Japan gewoon verder bouwen en krijgen ze ook nog extra steun.
 
ik denk dat t beter is voor de Jappen als ze de race ergens anders houden en de opbrengst naar Japan sturen. Zo kan Japan gewoon verder bouwen en krijgen ze ook nog extra steun.
Ja, as if dat ooit gaat gebeuren :')

Japanners zijn prima in staat hun eigen geld te verdienen en hun eigen troep op te ruimen. Elke liefdadigheid buiten direkte hulp is overbodig en bijna een belediging voor Japan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan