30A zekering nodig omg. bergen op zoom

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Beste motorfanaten,

Ik heb m'n hoofdzekering gesloopt door met startkabels de + en de - om te wisselen. Nu is deze geklapt.

Het gaat om een 30A zekering die er zo uitziet:

MFuse-3.jpg


Heeft iemand in mijn omgeving toevallig zo'n ding liggen of weet waar ik er eentje kan halen?

Alvast bedankt! :)
 
grote benzine stations waar ze ook motorolie en andere nood materialen verkopen? en anders wat knutselen met een steek zekering?
 
grote benzine stations waar ze ook motorolie en andere nood materialen verkopen? en anders wat knutselen met een steek zekering?

Mjah ik ben al een paar pompen afgereden maar daar hadden ze alleen die kleine stekkerzekeringen. Ik heb nog niet de snelwegpomp geprobeerd, dat kan ik nog wel even doen inderdaad.

Zelf knutselen kan ook wel inderdaad maar dat hou ik even als laatste optie over. Die dingen moeten toch wel ergens te krijgen zijn zou je denken, ook op zondag?
 
ik denk dat je qua tankstations het meeste kans hebt bij de esso bij gageldonk, of het tankstation die in die bocht zit bij het ACB en de spiritusfabriek. Of misschien de wouwse tol?
 
ik denk dat je qua tankstations het meeste kans hebt bij de esso bij gageldonk, of het tankstation die in die bocht zit bij het ACB en de spiritusfabriek. Of misschien de wouwse tol?

De Esso bij gageldonk heb ik al gehad :) Daar hadden ze dus alleen die stekkerzekeringen. Anders rij ik morgen nog wel even naar de Wouwse tol inderdaad of de BP langs de randweg, die zijn vrij groot allebei, de Shell bij de spiritus niet zo.
 
Mjah ik ben al een paar pompen afgereden maar daar hadden ze alleen die kleine stekkerzekeringen. Ik heb nog niet de snelwegpomp geprobeerd, dat kan ik nog wel even doen inderdaad.

Zelf knutselen kan ook wel inderdaad maar dat hou ik even als laatste optie over. Die dingen moeten toch wel ergens te krijgen zijn zou je denken, ook op zondag?

Hmm dacht misschien ga je naar de Italdag. Idd gewoon voor tijdelijk een
30 A er tussen solderen. Of even lenen uit een auto, succes.
PS Is er geen koopzondag bij je in de buurt, bv Halfords is dan meestal wel open.
 
Laatst bewerkt:
Hmm dacht misschien ga je naar de Italdag. Idd gewoon voor tijdelijk een
30 A er tussen solderen. Of even lenen uit een auto, succes.

Nee, het is voor m'n Yamaha.

Die Ducati is nog steeds niet terug uit Frankrijk. Heb gvd twee motoren en door allerlei problemen al weken niet meer kunnen rijden met deze mooie dagen '(

Bij de Diversion was de oliekoeler lek, die is nu vervangen maarja toen klapte die zekering weer pffff... het zou ook eens een keer vanzelf gaan he :)

30A er tussen solderen is nog wel een optie ja mocht ik echt niks kunnen vinden.
 
Je kunt evt ook wel voor nood verloopkabeltjes maken voor de standaard zekeringen.

Met 4 kabeltjes 6 vrouwtjes AMP stekkers en dan 2 25Amp zekeringen paralel schakelen
 
Nee, het is voor m'n Yamaha.

Die Ducati is nog steeds niet terug uit Frankrijk. Heb gvd twee motoren en door allerlei problemen al weken niet meer kunnen rijden met deze mooie dagen '(

Bij de Diversion was de oliekoeler lek, die is nu vervangen maarja toen klapte die zekering weer pffff... het zou ook eens een keer vanzelf gaan he :)

30A er tussen solderen is nog wel een optie ja mocht ik echt niks kunnen vinden.

Jeee man de Duc staat toch al vrij lang is Frankrijk. Je moet nu nog ff genieten
voor je het weet is de zomer voorbij. Je hebt van die speciale zekeringhouders
die je tussen de draad soldeerd, speciaal voor steekzekeringen die volgens mij
ook gemakelijker te krijgen zijn, dan afgebeelde.
 
Jeee man de Duc staat toch al vrij lang is Frankrijk. Je moet nu nog ff genieten
voor je het weet is de zomer voorbij. Je hebt van die speciale zekeringhouders
die je tussen de draad soldeerd, speciaal voor steekzekeringen die volgens mij
ook gemakelijker te krijgen zijn, dan afgebeelde.

3 weken al inmiddels, duurt inderdaad erg lang.

Maarja dan moet ie nog gemaakt worden en is ie aan een grote beurt toe, dus dat wordt deze zomer niet veel meer helaas, wellicht in de nazomer nog wat ritjes :)

Maar met een beetje creativiteit en jullie tips kom ik zeker wel aan uit dus dan kan ik tenminste op de yamaha rijden ;)

Thx!
 
wat doe je toch allemaal met je motoren dat je ze allemaal afbreekt?

Dat vraag ik me ook af, ik rij er gewoon op meer niet _O-

Ik rij alleen wel heel veel. Als ze het doen rij ik 40K+ per jaar op de motor dus dan gaat er vanzelf ook veel kapot en heb je veel onderhoud nodig.

Daarbij heb ik altijd pech met machines. Ze gaan allemaal kapot.

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met motor rijden en als je ziet wat het me al gekost heeft, sterker nog, al m'n geld gaat in m'n hobby zitten.

Maar het is het allemaal waard dat dan weer wel :] :]

Ik word nu alleen gek in m'n koekblik, mooi weer, overal motorrijders en volgende week beginnen de files weer en dan moet het koekblik echt definitief aan de kant.
 
Delta accu's aan de halsterseweg.
even bellen morgen, als hij thuis is en hij heeft 'm op voorraad dan is het voor hem geen probleem even op zondag service te verlenen.
 
Delta accu's aan de halsterseweg.
even bellen morgen, als hij thuis is en hij heeft 'm op voorraad dan is het voor hem geen probleem even op zondag service te verlenen.

Dank voor de tip! ga ik zeker even doen.

Uit m'n auto wilde ik al doen maar in mijn gare Vod Fiesta zit dat type zekering helaas niet.
 
Dank voor de tip! ga ik zeker even doen.

Uit m'n auto wilde ik al doen maar in mijn gare Vod Fiesta zit dat type zekering helaas niet.

Volgens mij worden deze zekeringen tegenwoordig bijna niet meer gebruikt.
Ik heb er toen op een sloperij een handje vol uit een Amerikaan gesloopt.
Meer voor de heb, want ik gebruik ze niet.
 
Joh? Meen je dat nou? Dat is net het probleem. Die zijn allemaal dicht en morgen (zondag) ook en maandagochtend moet ie rijden.

Er zijn er vaak wel een paar die vroeg open zijn (hier 1 op maandag om 07:00 en ook op zaterdag tot 21:00 open), dus het was mogelijk.
 
is het nog gelukt ? heb dit te laat gezien anders is er in putte wel een auto electronica zaak die wel op zondag open is, mischien heeft er in het vervolg iemand wel iets aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan