30'ers en 40'ers op cruisers, cafe racers, scramblers, standards etc.?

Metal Moto

Rookie
28 nov 2019
6
12
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier. Kom uit de (Over)Betuwe en rijd een H-D Street Bob. Ben een paar keer meegereden met ride-outs en HOG ritjes maar ik voel me niet echt thuis daar. Begrijp me niet verkeerd, de meeste gasten zijn superaardig maar ik ervaar een generatiekloof. Ik kom van een Kawa Ninja 600 af en houd ervan om naast cruisen af en toe het gas erop te gooien. Wat prima gaat met de SB maar niet met een ride-out. Het duurt (hopelijk) nog een heel tijdje voor ik een witte baard heb (toch ook wel weer vet) en misschien wil ik het dan nog wel eens proberen met de HOG.

Motovloggers als Blockhead, John Maxwell, Bike n Bird en Shadetree zijn meer representatief voor wat ik leuk vindt. Ik zoek mijn toevlucht in de wirwar van social media om te zien waar gelijkgestemden zich ophouden: choppers, bobbers, cafe racers, scramblers, standards etc. Als het jouw ding niet is: snap ik. Maar waar zijn al die mensen met Duc Scramlers, Thruxtons, Dyna’s, Sportsters, XV's, enzovoort?

Wie kan mij de juiste richting in sturen? Topics, fora, facebookpagina's, youtubekanalen, evenementen etc. in het verlengde hiervan: graag! En als je dit herkent of juist vindt dat ik een hele fantastische club mensen tekort doe, sta ik er ook voor open.

Ik hoop dat jullie, positief kritische motorvrienden, me kunnen helpen.
 
Herkenbaar verhaal. Ik rij graag op mijn HD 48, maar ook graag op Aprilia rs250. Met mijn HD rij ik niet graag in groepjes omdat in mijn regio (Eindhoven tot Breda en Belgische grens) veel van die criminele groepen zitten die zich als dekmantel een MotorClub noemen. Ik wil op geen enkele manier met deze mafketels geassocieerd worden. Persoonlijk vind ik ook bij de hog het testosteron gehalte te hoog voor mijn smaak. Het komt op mij altijd over als een nagespeelde aflevering "sons of anarchy" door oude mannen. Het gaat te weinig over rijden en teveel over het nieuwe opgestikte embleem op het jasje en een nieuwe verzorgende crème voor de baard. Een stelletje booskijkers die het liefste hun motor voor het terras nog poetsen. Het showen van een gekocht imago lijkt bij veel motorclubs belangrijker dan rijden.

Zo, dat was mijn positief kritische kijk waarom ik als doelgroep van 30 tot 40 ook niets met motorclubs heb.
 
Herkenbaar verhaal. Ik rij graag op mijn HD 48, maar ook graag op Aprilia rs250. Met mijn HD rij ik niet graag in groepjes omdat in mijn regio (Eindhoven tot Breda en Belgische grens) veel van die criminele groepen zitten die zich als dekmantel een MotorClub noemen. Ik wil op geen enkele manier met deze mafketels geassocieerd worden. Persoonlijk vind ik ook bij de hog het testosteron gehalte te hoog voor mijn smaak. Het komt op mij altijd over als een nagespeelde aflevering "sons of anarchy" door oude mannen. Het gaat te weinig over rijden en teveel over het nieuwe opgestikte embleem op het jasje en een nieuwe verzorgende crème voor de baard. Een stelletje booskijkers die het liefste hun motor voor het terras nog poetsen. Het showen van een gekocht imago lijkt bij veel motorclubs belangrijker dan rijden.

Zo, dat was mijn positief kritische kijk waarom ik als doelgroep van 30 tot 40 ook niets met motorclubs heb.
Zo uit de bmw op de HD bedoel je? Beetje kwoadkiek’ng en met de ellebogen naar buiten stekend de “biker” uithangen? Maar dan net te verzorgd eruit zien om te kunnen intimideren. Het is maar een houding, trek me er niks van aan. Over een aantal dagen word ik 49 dus ik val al lang niet meer in de doelgroep. Vind de benaming motorclub ook niks zeggend, de HOG is een groep mensen die een HD hebben en dat er een aantal bij zijn die lijken mee te doen aan een reenactment show doet toch verder geen afbreuk aan de overige eigenaren die minder acteren? Bij de aanschaf van m’n motor kreeg ik ook een jaartje lidmaatschap cadeau en misschien ga ik, met mijn ontwapenende karakter en olijke uiterlijk, eens een keer kijken bij een evenement of meerijden met een rit. Ik zal herkenbaar zijn aan een logo loze zwarte HD en karakterloos uiterlijk en dwaze grapjes. En een roos in m’n knoopsgat en pleisters op m’n vingers vanwege de doornen aan de steel.
 
Het bestaan, das Dasein, de existentie schijnt een hele stroming in de filosofie te zijn. Daar kom je niet met een zinnetje vanaf.
Dat zinnetje werd gevolgd door het leesteken “?” wat aangeeft dat ik je iets vraag. Dan kun je met een hele interessant weetje komen, een stroming in de filosofie, waar ik niks vanaf weet, maar dat beantwoord mijn vraag niet, niet genoeg voor mijn simpele brein. Nou kun je op deze manier doorgaan, heel erg oestrogene manier van discussieuitlokking of je beantwoord mijn simpele vraag op een meer mannelijke manier met ja of nee eventueel met een aanvulling.
Werk je veel met vrouwen ofzo?
 
Gelukkig ben ik boven de 50
Heb niets met scramblers, caferacers of wat dan ook. Ben het zwarte schaap in de familie omdat ik vanaf mijn 18e alleen maar choppers, bobbers, ratbikes of hoe je het allemaal maar moge noemen heb gereden ipv die turbo opgevoerde racers.
Korte tijd ZZR1100 en GTR1400 gereden, ik vond het niets
 
Dat zinnetje werd gevolgd door het leesteken “?” wat aangeeft dat ik je iets vraag. Dan kun je met een hele interessant weetje komen, een stroming in de filosofie, waar ik niks vanaf weet, maar dat beantwoord mijn vraag niet, niet genoeg voor mijn simpele brein. Nou kun je op deze manier doorgaan, heel erg oestrogene manier van discussieuitlokking of je beantwoord mijn simpele vraag op een meer mannelijke manier met ja of nee eventueel met een aanvulling.
Werk je veel met vrouwen ofzo?

Heerlijk dit _O- Het MC/HOG probleem komt ook nu al weer naar boven. Het is voor sommigen met een simpel brein een maatstaf voor mannelijkheid ?
 
Dat zinnetje werd gevolgd door het leesteken “?” wat aangeeft dat ik je iets vraag. Dan kun je met een hele interessant weetje komen, een stroming in de filosofie, waar ik niks vanaf weet, maar dat beantwoord mijn vraag niet, niet genoeg voor mijn simpele brein. Nou kun je op deze manier doorgaan, heel erg oestrogene manier van discussieuitlokking of je beantwoord mijn simpele vraag op een meer mannelijke manier met ja of nee eventueel met een aanvulling.
Werk je veel met vrouwen ofzo?
Ik vind mijn vergelijking van bepaalde typen motorrijders met Sinterklaas wel geslaagd: flink op leeftijd, baard, (stalen) ros, bizarre kleding en een omstreden bestaan.
 
Gelukkig ben ik boven de 50
Heb niets met scramblers, caferacers of wat dan ook. Ben het zwarte schaap in de familie omdat ik vanaf mijn 18e alleen maar choppers, bobbers, ratbikes of hoe je het allemaal maar moge noemen heb gereden ipv die turbo opgevoerde racers.
Korte tijd ZZR1100 en GTR1400 gereden, ik vond het niets
Ghehehe, ouwe fuck.
 
Is dat niet mede afhankelijk van balans/onbalans, spanning op de spaken, rechtheid van het wiel en de band hoogte/slijtage ? Volgens mij is dat dus geen vaste waarde maar vertel eens.
Nee, de omwenteling is altijd 1in aantal en daarmee een vaste waarde.
het aantal pulsen per omwenteling is afhankelijk van de overbrenging en dat ook een vast gegeven. Dat moet ook wel aangezien de originele teller ook niet zonder die vaste waarden kan werken.

de afgelegde afstand is wel variabel maar dat is mijn vraag niet.


iemand anders?
 
Terug
Bovenaan Onderaan