Ducati en lichaamslengte?

Vanderhallen

Rookie
21 jun 2003
19
0
Hallo allemaal.

Wie van jullie bezit een Ducati 748, 916 of een 998?
Ik zou heel graag jullie lichaamslengte willen weten.

1.96 cm is dat een probleem????

Greetings
 
Lengte een probleem?
ben rond de 1.85 en had een 750 sport geen probleem.

Nu een 996 ook geen probleem.

Maar bij een beetje dealer kan je toch een proefrit maken.
Dan heb je tocht zelf de ervaring met je lengte!

een echte duc fan :)
 

ziet er alleen niet uit.


:^ Helemaal mee eens. Ben zelf ook iets van 1,96 en wilde (een paar jaar terug) een CBR600 kopen. Zag er niet uit hoewel ik er wel op paste. Heb een foto gemaakt van mezelf op die 600 en twijfelde nog steeds. Heb vervolgen ´s een tijdje opgelet of ik grote mensen op een kleine motor zag. Viel me ineens vaker op. Ziet er idd niet uit.

Uiteindelijk gekozen voor zijn grote broer CBR1100XX die niet alleen meer vermogen heeft maar vooral ook veel groter is. Heb nu het grootste flatgebouw wat ik kon vinden (R1150GS) en dat is echt fijn.

Vergelijk het eens door eerst op die duc test te rijden (en foto maken om je zelf goed te kunnen zien) en rij daarna ´s op een grotere supersport (bijvoorbeeld een Kawa). Laat je keuze niet van je emotie afhangen want dan koop je waarschijnlijk toch de Duc.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.94 en heb een 748. Past allemaal goed. Stuurhelften staan ver van je af en ook lekker diep. Uitsparingen in de tank zitten precies goed. Kom wel af en toe met m'n knieen op de kuip, maar dat is niet hinderlijk. Heb er ook al lange stukken mee gereden en dat ging ook goed.

Of het wel of geen gezicht is moeten anderen bepalen 8-) Volgens mij ziet het er beter uit dan op m'n oude ZX-6R...

full
 
met 1.89 zit ik op een 750SS. Dat zit ronduit perfect en idd de clip-ons zitten relatief ver v/h zitgedeelte.
Op de meeste andere sportfietsen zit ik er gekruld op!

C ' Ufo
 
Is een ducatie nu echt zoveel kleiner dan bijvoorbeeld een R6? OK, de R6 heeft een breeder zadel.
 
Is een ducatie nu echt zoveel kleiner dan bijvoorbeeld een R6? OK, de R6 heeft een breeder zadel.

Het is eerder andersom. Hoewel de R6 veel breder is dan de Duc heb ik bij de R6 veel meer het gevoel op een compacte fiets te zitten. Zal waarschijnlijk komen door de stuurhelften die veel dichter bij het zitje staan.
 
Ik heb een 748 en ik ben 1.77 m.
Mij past ie dus perfect.
Maar als ik het zo bij Joris bekijk valt het best mee met de "overlengte"
Zou dus voor jou ook moeten kunnen.
 
wat the fuck boeit et nou of et er uitziet ofnie,je rijd toch niet voor een ander??als je past en je wilt een duc gewoon doen!!!!
 
hmmmmzzzzzzzzzz.......

Ik wil weer, na 5 jaar geen motor meer te hebben gehad, er eentje aanschaffen. Het liefst een Duc.
Ik ben 1.95 meter. Heb zo'n 3000 euries te besteden.
Welke type zal voor mij oké zijn? (qua lichaamslengte?)
Een paso, 906? of-iets-anders?
 
hmmmmzzzzzzzzzz.......

Ik wil weer, na 5 jaar geen motor meer te hebben gehad, er eentje aanschaffen. Het liefst een Duc.
Ik ben 1.95 meter. Heb zo'n 3000 euries te besteden.
Welke type zal voor mij oké zijn? (qua lichaamslengte?)
Een paso, 906? of-iets-anders?
Hmmm, wacht even, spaar ff door. Tenzij je de Paso een mooie motor vindt. Veel anders is er namelijk niet op Duc gebied voor 3000 euro. Voor pakweg 4500 kun je wel een leuke SS kopen. Ben wel eens een SSC400 tegengekomen voor 2950 maar dat was net boven mij budget '(
Heb nu voor een RGV250 gekozen (over ff wat anders gesproken...) Ben trouwens 1.98 en wil later ook een Ducati, want net als bij m'n huidige brom is de tank lekker smal waardoor m'n stelten niet zo uitsteken buiten de stroomlijn. Het zit trouwens rete lekker, zo'n 749/999.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij een motorzaak ff wezen passen op Ducati's.

Valt opzich mee, pas er redelijk goed op op diverse modellen. maarja € € € € ;(
 
Ik ben 1.94 en heb een 748. Past allemaal goed. Stuurhelften staan ver van je af en ook lekker diep. Uitsparingen in de tank zitten precies goed. Kom wel af en toe met m'n knieen op de kuip, maar dat is niet hinderlijk. Heb er ook al lange stukken mee gereden en dat ging ook goed.

Of het wel of geen gezicht is moeten anderen bepalen 8-) Volgens mij ziet het er beter uit dan op m'n oude ZX-6R...

(Afbeelding)

Ziet er goed uit hoor. Heb zelf op een Ducati 916 gereden. 1,5 uur en ik was gebroken om het zomaar te zeggen. Polsen, buik, nek etc. alles deed zeer. En ik ben 1,78m. Maar dat boeide me eigenlijk geen ene meter! :) Was ook wel moeilijk om te rijden, want het koppelingshendel was voor de helft afgebroken en het handvat (ook links) zat zo los als een hoepel dus kon nou niet echt relaxed rijden... :(
 
Vandaag bij een motorzaak ff wezen passen op Ducati's.

Valt opzich mee, pas er redelijk goed op op diverse modellen. maarja € € € € ;(

Passen en proefrijden kan je doen bij een motorzaak...maar de prijzen daar zijn idd... '(
Een Paso moet je doen als je 'm echt mooi vind, gezien de leeftijd hebben ze vaak een beurt nodig. Met veel geduld en goed zoeken bij "de particulier" kom je soms wel een SS tegen van ± €3000,-...

Staat een mooie Paso op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/ducati/6096.htm
 
Passen en proefrijden kan je doen bij een motorzaak...maar de prijzen daar zijn idd...
Een Paso moet je doen als je 'm echt mooi vind, gezien de leeftijd hebben ze vaak een beurt nodig. Met veel geduld en goed zoeken bij "de particulier" kom je soms wel een SS tegen van ± €3000,-...

Staat een mooie Paso op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/ducati/6096.htm

Zag hem inderdaad ook staan op Marktplaats. Ben alleen niet zo huiverig om partikulier te kopen. Iemand nog tips waar je speciaal op moet letten bij een Paso?
 
Terug
Bovenaan Onderaan