Zealot
MF veteraan
Hoi medeforumers,
Ik ben Zealot en dwaal al een aantal jaartjes rond op MF
Nu is het zo dat ik al 7 jaar 25kw af ben, maar alles wat niet veel cylinderinhoud heeft en lekker licht(en wendbaar) is spreekt mij aan.
Vaak is het zo dat "in verhouding" deze kleine motorfietsjes een redelijk vermogen hebben. Al zijn de meeste supersportfietsen momenteel niet boven de 200kg wegen en meer PK's als kilos hebben.
Nu heb ik echt vanalles gereden, maar dan ook alles. Na 60 motoren te hebben versleten in deze "ongeveer 9 jaar" weet ik wel wat van japanse motoren.
Ik heb me wel eens gewaagd aan chinees spul. Op zich als je kijkt naar prijs kwaliteit niet echt veel mis mee. Er ging echter wel eens wat stuk msteriaal was gewoon dunner...
In vergelijking met japanse makaladij (zelfs van 20 jaar oud) is het gewoon slechter
2 klasse motorfietsen zijn echt mijn faforiet: motorscooters en brikken/klassiekers.
Nu heb ik in de catogorie brikken en klassiekers nog nooit een merk geprobeerd: JAWA.
Dit zijn over het algemeen goedkoope fietsjes en veel modellen zijn erg betrouwbaar. Nu zijn het geen hele moderne modellen,heel basic. Een beetje vergete motormerk, heb ik het idee
Maarja als je begint met motorrijden en je budget is beperkt en je wil geen dikke lening voor een nieuwe fiets van ruim 8mile dan is de jawa best een optie.
Veel jawa modellen zijn onder de 25kwdus ook geschikt voor klein rijbewijs.
onderdelen zijn niet duur en de techniek is simpel (2tackt) ook zijn ze nog nieuw te koop.
Hieronder zou ik bijhouden hoe ik een "oude" JAWA TS350 ,638 oplap om er weer lekker mee te gaan rijden.
Ook hou ik de kosten bij om aan te tonen hoe voordelig(of duur) zon motor is te rijden.
binnenkort foto's van mijn project.
Iedereen die vragen heeft of zelf (25KW) Jawa ervaring/verhalen heeft mogen gerust reageren
STATUS PROJECT:
voortgang 15 juli 2011:
Na vervoer naar huis gedeeltelijk gedemonteerd thuis verder gedemonteerd en gereinigd. het gaat om het model: JAWA 638 op de foto van guzziking zie je hoe het model er "orgineel uit ziet" mijn idee is om een thumper te maken (ruige allroad/ofroadlook) met als basis de 638
mid juni
in elkaar. mist uitlaat en cylinders
eind juli
uitlaat gekocht, zuigers en cylinders. frame uit 1978
6 augustus
frame in de hamorite
de jaw-onderdelen uit 1991 overbouwen
rustig verder, nieuwe pakkingset
update 8 oktober 2011 rustig wat verder gewerkt, expantieuitlaatjes, kabelboom erin gewerkt, tellerunit koplamp en kuipruitje geinstaleerd, carberateur geinstaleerd.
steeds een avondje in de week een 15/30 minuten eraan gewerkt
kappensetje opgehaald tank ontbreekt helaas nog.
de kont
Ik ben Zealot en dwaal al een aantal jaartjes rond op MF
Nu is het zo dat ik al 7 jaar 25kw af ben, maar alles wat niet veel cylinderinhoud heeft en lekker licht(en wendbaar) is spreekt mij aan.
Vaak is het zo dat "in verhouding" deze kleine motorfietsjes een redelijk vermogen hebben. Al zijn de meeste supersportfietsen momenteel niet boven de 200kg wegen en meer PK's als kilos hebben.
Nu heb ik echt vanalles gereden, maar dan ook alles. Na 60 motoren te hebben versleten in deze "ongeveer 9 jaar" weet ik wel wat van japanse motoren.
Ik heb me wel eens gewaagd aan chinees spul. Op zich als je kijkt naar prijs kwaliteit niet echt veel mis mee. Er ging echter wel eens wat stuk msteriaal was gewoon dunner...
In vergelijking met japanse makaladij (zelfs van 20 jaar oud) is het gewoon slechter
2 klasse motorfietsen zijn echt mijn faforiet: motorscooters en brikken/klassiekers.
Nu heb ik in de catogorie brikken en klassiekers nog nooit een merk geprobeerd: JAWA.
Dit zijn over het algemeen goedkoope fietsjes en veel modellen zijn erg betrouwbaar. Nu zijn het geen hele moderne modellen,heel basic. Een beetje vergete motormerk, heb ik het idee
Maarja als je begint met motorrijden en je budget is beperkt en je wil geen dikke lening voor een nieuwe fiets van ruim 8mile dan is de jawa best een optie.
Veel jawa modellen zijn onder de 25kwdus ook geschikt voor klein rijbewijs.
onderdelen zijn niet duur en de techniek is simpel (2tackt) ook zijn ze nog nieuw te koop.
Hieronder zou ik bijhouden hoe ik een "oude" JAWA TS350 ,638 oplap om er weer lekker mee te gaan rijden.
Ook hou ik de kosten bij om aan te tonen hoe voordelig(of duur) zon motor is te rijden.
binnenkort foto's van mijn project.
Iedereen die vragen heeft of zelf (25KW) Jawa ervaring/verhalen heeft mogen gerust reageren
STATUS PROJECT:
voortgang 15 juli 2011:
Na vervoer naar huis gedeeltelijk gedemonteerd thuis verder gedemonteerd en gereinigd. het gaat om het model: JAWA 638 op de foto van guzziking zie je hoe het model er "orgineel uit ziet" mijn idee is om een thumper te maken (ruige allroad/ofroadlook) met als basis de 638
mid juni
in elkaar. mist uitlaat en cylinders
eind juli
uitlaat gekocht, zuigers en cylinders. frame uit 1978
6 augustus
frame in de hamorite
de jaw-onderdelen uit 1991 overbouwen
rustig verder, nieuwe pakkingset
update 8 oktober 2011 rustig wat verder gewerkt, expantieuitlaatjes, kabelboom erin gewerkt, tellerunit koplamp en kuipruitje geinstaleerd, carberateur geinstaleerd.
steeds een avondje in de week een 15/30 minuten eraan gewerkt
kappensetje opgehaald tank ontbreekt helaas nog.
de kont
Laatst bewerkt: