TK : hele mooie Yamaha (motor)scooter, eind 2007, 2350 Euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

...Ron...

MF veteraan
8 nov 2006
30.919
1.523
Facebook
Te Koop Aangeboden :



Yamaha Majesty YP180 (motor)scooter. :]



Kleur : metallic zwart / metallic grijs.

Dit is een originele kleur, en destijds uitgebracht als zg. Limited Edition.
De Limited Edition stickers die overal her en der op plaatwerk zaten, zijn er echter af, omdat zoiets er tenslotte niet uitziet.

Scooter is bijvoorbeeld uitermate geschikt voor woon-werk-woon verkeer, of gewoon zo voor erbij in de 'grote stad' ofzo.



Eerste toelating : 20-11-2007

Kilometerstand : iets boven de 11.000 km !

Onderhoud :

* 25-01-2008 : 1000 km. beurt
* 08-04-2008 : olie vernieuwd bij 3000 km.
* 23-06-2008 : olie vernieuwd bij 6000 km.
* 21-09-2009 : olie vernieuwd bij 10160 km.

Huidige km. stand : ca. 11.200..., m.a.w. ; de afgelopen 2 jaar amper meer mee gereden.

Onderhoudsboekje + instructieboekje aanwezig.

En omdat de accu inmiddels zo dood als een pier was, zit er vanaf 25-06-2011 een verse, onderhoudsvrije (!!) kwaliteits accu in gemonteerd.

Tis dus gewoon starten, lopen, en lekker rap wegwezen.

Het 'dingetje' is akelig vlot (andere rolletjes... ;) ), en als je de scooter helemaal uitwringt haal je zo'n 132 op de teller (moet vlgs. Yamaha 120 kunnen lopen, dus die 132 tellerkilometers klopt wel)

Maar..., tis meer een scooter om lekker binnendoor te flitsen. Bij zo'n 110-115 km/h loopt tie eigenlijk het leukst, en totaal stress-vrij.

De originele rolletjes worden trouwens meegeleverd.

Motor : 1 cilinder, 180cc, vloeistof gekoelde 4-takt, met 11kw.

Remmen : Brembo schijven voor + achter

Uiterlijk : als nieuw ! (en dan ook de delen waarop je je voeten zet)

Gewicht : 143 kilo rijklaar. Dus ook erg leuk voor achterop de camper... :Y





Prijs : ik zit heel erg aan 2.350 Euro te denken (bieden mag ; eventueel (beperkt) inruil bespreekbaar)





Zullen we een paar foto's doen dan ?!
Plaatjes klik = plaatjes groot !!




Lekker comfortabel zitten, en het schermpje houdt verbazingwekkend veel wind tegen. De knipperlichten zien er voor + achter wit uit, maar branden gewoon gezellig oranje, en als stadslichtjes zitten er LED-lampjes in.






...scooters zijn ook uitermate geschikt voor vrouwenbenen natuurlijk... :+







...LED-lampjes, en Brembo remmerij...

En U ziet wel ; geen boutje of moertje goor, en/of verroest !!
Zoals gezegd, de Yamaha is akelig netjes !! :Y




...onbeschadigde treeplanken !...






...blokje links, en blokje rechts...







...onder het ruime zadel een ruime bagagebak (past een helm in)...






...bling, bling...










Onderhoud aan zo'n scooter is zo simpel als wat. Er gaat maar 1,4 ltr. olie in het blok, en een oliefilter heb je bijvoorbeeld niet eens (dus ook geen kosten voor zoiets ! :) )

Er zit maar 1 bougie in, en 1 luchtfilter.

Ketting en tandwielen heb je niet, en een snaar tbv de aandrijving kost maar zo'n 50 Euro (en dan heb je al een dure !), en is eventueel zelf heel eenvoudig te wisselen.
Het is een kwestie van een handjevol boutjes los halen, in totaal 3 kappen verwijderen, en je pakt de snaar zo van de schijven af.

Wel is een opmerking op z'n plaats : de achterband is voor het mooie eigenlijk wel een beetje aan vervanging toe.



Dus..., wie kan ik blij maken met een hele erge (echt waar !) nette Yamaha 180cc. scooter ?

Ik heb in ieder geval al vast mijn best gedaan om de scooter zo goed mogelijk te omschrijven, en weer te geven.



:W
 
Laatst bewerkt:
Ik word bijna emotioneel van zo'n mooie uitgebreide advertentie!!!
Hier kunnen vele een puntje aan zuigen!
 
Yep ; tis even wat werk, maar het is wel zo makkelijk om er gewoon een paar gezellige foto's bij te doen, en een stukje tekst.


Trouwens..., puntenzuigers, en/of bandenschoppers mogen thuis blijven... :+
 
Dank allemaal voor de complimenten voor het grasveldje..., als ik mijn veldje ga verkopen zal ik jullie als eerste benaderen... ;)









Terug naar de scooter :Y


<-- klik = groot





Ik heb vanochtend voor de netheid, en de service van het geheel een nieuwe originele Yamaha riem besteld ; m.a.w. die doe ik er gewoon bij !

Vervanging van de riem is (nog) niet nodig, maar tis toch maar mooi als het erbij zit, niet dan ?!

00465NSE76410000_zoom.jpg

originele riem


:W
 
... :( :( ...

...hey, vriendjes en vriendinnetjes ; soort van leuk al die druktemakerij over het wel en wee van mijn stukje met zorg gecultiveerde gras, maar ik had met dit verkooptopic de intentie om iemand happy te maken met mijn scooter...

...dus ; als ik het graag over mijn gras had willen hebben, had ik wel een 'groener als gras' topic geopend... B|





...m.a.w. ; ik wil het hier graag on-topic houden !...
...zo moeilijk is dat toch niet ?!
 
mea culpa :o

top advertentie en als ik zie hoe je die Honda destijds onderhanden hebt genomen denk ik dat de koper er gerust vanuit kan gaan dat deze scooter zich in showroomstaat bevindt
 
koen-rr over netjes...:

ziet er netjes uit deze advertentie zo


...dank U !... :)







...vanmiddag, omdat het van het akelige mooie weer was nog een soort van toertje gedaan...
...ik had geen haast, en over van die hap-snap-slinger-door-weggetjes is de scooter dan soms net iets handiger dan een 'echte motor'... ;)

...kost tenslotte ook amper wat ; dat rondtoeren met de scooter...
...want met een verbruik van tegen de 1 op 30 (!) is gemotoriseerd onderweg zijn soms zomaar weer leuk...




...nog een paar plaatjes geschoten vanmiddag...
...voor de beleving zeg maar...




...wat nou ; Nederland is vol...?!...



...dus..., hier afstappen, duwen en doorlopen ; scooter weegt gelukkig niet veel...



...stond er dus echt hè zo ; dat bord... :/



...had die Valentino maar bij Yamaha moeten blijven ; dan had hij hier gestaan...!



...mwha..., volgende keer even doorrijden naar Rome...









...enne..., rijdend ook een leuk ding trouwens...

:W
 
Laatst bewerkt:
...zoef, zoef...
...komt die scooter weer voorbij...
 
...wist U dat de verzekering voor zo'n scooter maar amper zo'n 80 Euro per jaar is...??
...kun je nog geen (trap)fiets voor verzekeren !...
 
Wow, zelden zo'n mooi verkoop topic gezien! Hier is echt moeite voor gedaan :}

Zie dit maar als een gratis kickje voor de mooie Majesty...
 
.


:W <-- als in : Dank U allebei !!




Scooter wacht inderdaad nog steeds op een nieuwe eigenaar.





Ben afgelopen week in Marseille geweest, en in dat oord stikt het van de scooters, met als hoogtepunt die Yamaha T-Max dingen.
Maar ook zo'n Majesty zie je gewoon op elke hoek van de straat staan.

Blijkbaar roofgoed daarzo, want de sloten en kettingen zijn ongeveer zwaarder dan de hele scooter zelf... :?







full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan