In navolging van mijn oude topic: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/186132/Kawasaki-Z650-Cafefighter-1.html
Nu een nieuw topic om mijn 'snode plannen' in te plaatsen.
Eerst even een samenvatting:
De z650b1 vlak na aankoop ongeveer 5-6jaar geleden:
De eerste twee jaar heb ik deze motor als vervoersmiddel gebruikt, en reed ik er het hele jaar rond mee naar school, werk, stage etc.... totdat ik mezelf op een gegeven moment niet meer kon inhouden en het verbouwen is begonnen.
Krukaslagers vervangen:
Wat kleine dingetjes:
Kelkjes:
Klepzittingen bewerken
Op een gegeven moment ben ik wat onderdelen gaan verzamelen en ben ik wat serieuzer te werk gegaan :
Zx6r vorkje met tokico 6zuiger klauwen
CBR600 achterwiel en cbr900 voorwiel
Zephyr 750 blok....
'Weer op zijn pootjes'
Cheap fleabay rear set
En toen wassie klaar...midden in de winter Destijds heb ik er ook mijn vrije studieruimte mee ingevuld door het 'op de hts manier' aan te pakken, en wat berekeningen te maken.
Op deze manier heb ik zo'n 15000km gereden... De nieuwe vering, remmen en wielen waren een enorme verbetering..
Op een gegeven moment was ik de clip-ons echt zat! Dus toen heb ik op ebay een superbike kroonplaat gescoord. Helaas zat er verschil in de 98-99 versie en de 00-01 versie zx6r vork waardoor ik de balhoofdpen weer eruit moest persen en ook de onderste plaat moest vervangen. Wat een verademing!
Vorige maand heb ik een autotje gekocht en dus kan ik weer verder met de kawa!
Ik heb een kawasaki 750 turbo blok in onderdelen gekocht, compleet met injectiesysteem. Momenteel ben ik bezig om het blok op te bouwen...
Plan is om het 750 turbo blok in de kawa te monteren en gebruik te gaan maken van een Garret T25 turbo samen met wat andere interessante upgrades.
Ook wil ik weer twin shock vering en ga ik waarschijnlijk zelf de achterbrug maken, of misschien een zrx brug...
Nieuwe big-end lagers en nieuwe zuigerveren... wanneer de motor helemaal in orde is en goed loopt wil ik de wiseco 810cc kit gaan monteren. Het leek me verstandig om in de testperiode gewoon met de oude zuigers te gaan rijden...
Nu een nieuw topic om mijn 'snode plannen' in te plaatsen.
Eerst even een samenvatting:
De z650b1 vlak na aankoop ongeveer 5-6jaar geleden:
De eerste twee jaar heb ik deze motor als vervoersmiddel gebruikt, en reed ik er het hele jaar rond mee naar school, werk, stage etc.... totdat ik mezelf op een gegeven moment niet meer kon inhouden en het verbouwen is begonnen.
Krukaslagers vervangen:
Wat kleine dingetjes:
Kelkjes:
Klepzittingen bewerken
Op een gegeven moment ben ik wat onderdelen gaan verzamelen en ben ik wat serieuzer te werk gegaan :
Zx6r vorkje met tokico 6zuiger klauwen
CBR600 achterwiel en cbr900 voorwiel
Zephyr 750 blok....
'Weer op zijn pootjes'
Cheap fleabay rear set
En toen wassie klaar...midden in de winter Destijds heb ik er ook mijn vrije studieruimte mee ingevuld door het 'op de hts manier' aan te pakken, en wat berekeningen te maken.
Op deze manier heb ik zo'n 15000km gereden... De nieuwe vering, remmen en wielen waren een enorme verbetering..
Op een gegeven moment was ik de clip-ons echt zat! Dus toen heb ik op ebay een superbike kroonplaat gescoord. Helaas zat er verschil in de 98-99 versie en de 00-01 versie zx6r vork waardoor ik de balhoofdpen weer eruit moest persen en ook de onderste plaat moest vervangen. Wat een verademing!
Vorige maand heb ik een autotje gekocht en dus kan ik weer verder met de kawa!
Ik heb een kawasaki 750 turbo blok in onderdelen gekocht, compleet met injectiesysteem. Momenteel ben ik bezig om het blok op te bouwen...
Plan is om het 750 turbo blok in de kawa te monteren en gebruik te gaan maken van een Garret T25 turbo samen met wat andere interessante upgrades.
Ook wil ik weer twin shock vering en ga ik waarschijnlijk zelf de achterbrug maken, of misschien een zrx brug...
Nieuwe big-end lagers en nieuwe zuigerveren... wanneer de motor helemaal in orde is en goed loopt wil ik de wiseco 810cc kit gaan monteren. Het leek me verstandig om in de testperiode gewoon met de oude zuigers te gaan rijden...
Laatst bewerkt: