TL1000r ombouw naar fighter

tommy2005

Die hard MF'er
17 okt 2007
780
0
Elst
Hallo allemaal,

Sinds enkele weken ben ik de blije bezitter van een TL1000r. Dit is mijn tweede TLR en sinds een paar maanden ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een naked / streetfighter wel kan waarderen.

De TLR die ik gekocht heb was er een met schade, dus reden genoeg om te gaan knutselen. Het uitgangspunt is wel, dat ik ten alle tijde terug moet kunnen naar de versie met de kuip.

Omdat de vorige eigenaar al was begonnen zit er al een GSXR K4 voorpoot in. Remt prima met die radiale bijters.

Hier onder een impressie van de aandachtspunten :(

P1020230.jpg


P1020239.jpg


P1020237.jpg


P1020236.jpg


Ik ben al aan het shoppen geslagen bij enkele Tl1000 forum leden, daar heb ik al een carbon hugger en andere remhendels van gekocht.

Ik was reeds voorzien van een ducati kont en die heb ik er al opgefrabriekt. Hiervoor moest ik wel het sub frame grondig aanpassen. Voor de terugbouw moet ik wel weer een origineel subframe kopen.

Eerst van plexiglas een onderkant gemaakt voor de kont

P1020238.jpg


Toen het subframe aangepast

P1020240.jpg


P1020242.jpg


P1020275.jpg


Led lampjes en richtingaanwijzers in 1. De kont komt nu gelijk met het achterwiel, als je er van boven af op neer kijkt. Misschien dat ik de dempers iets korter ga maken om dat wat meer te benadrukken.

P1020234.jpg


Van polyester een kap gemaakt voor over het originele zitje. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er nu precies mee moet gaan doen om het goed vast te krijgen. Nu even een nood oplossing met plakband want ik heb er gisteren mee test gereden om te kijken of alles vast zou blijven zitten. Ik bven nog niet blij met het resultaat, want de aansluiting is nog niet goed.

Kentekenplaat met led verlichting gemaakt

P1020276.jpg


Verder moet ik nieuwe ophangbeugels gaan maken voor de dempers, want de beugels zijn van het subframe af. De straps om de dempers zelf hebben hun sporen ook achter gelaten, ik weet nog niet hoe ik die dempers weer mooi ga krijgen. Via ebay zijn gelukkig universele straps te koop.

Voor de kleur van de motor zat ik te denken aan de donker blauwe Suzuki Rizla kleur en voor de tank misschien de lichte kleur, maar daar ga ik nog even over na denken.

Na de vakantie enzo maar weer aan de slag gegaan. Allereerst de ABM kroonplaat gebruikt waarvoor hij bestemd was, een SBK stuur er op schroeven.

Ik heb een Spiegler stuur gekocht type 229 met bar-ends.

Plaatjes van de kale motor:

P1020365.jpg


P1020363.jpg


P1020362.jpg


Even een rondje proberen:

P1020367.jpg


P1020366.jpg


Test rit was genieten, wel was het met het veel lichtere gevoel aan de voorzijde wel erg wennen.

Nu nog de oplossing voor koplamp, spiegels richting aanwijzers en ik ga de kont verder inkorten, want dat klopt nu niet meer met de rest.

Dit is een opsomming van wat ik zoals nu heb gedaan. Er komt nog meer aan. De voorzijde krijgt samen met de achterkant nu de prioriteit.

Mocht er iemand een suggestie hebben voor zaken, ik hoor het graag.

wordt vervolgd..... :W
 
goed beizg maar ik zou de onderkant van de kont toch nog eens herbekijken.
Lijkt met weinig ruimte voor het inveren.
De eerste keer dat hij erg diep moet veren heb je gegarandeerd een mooie streep op je undertail.

Dat klopt, ik had het met een proefrit al gemerkt. Ik had bedacht om een stukje er uit te halen en met polyester een bolling te maken.

De hugger moet er ook nog op, dus er zijn wel wat aandachtspuntjes

Ik wilde de kont wat verder omhoog zetten, ook om een beetje het gewicht richting de voorkant te brengen. Hij is momenteel erg licht op het voorwiel.
 
Yup, ga ik volgen :Y

Check ook het project van TimTLS anders even, die is een S aan het fighteren ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja dit wordt denk ik wel wat!

Ben wel een fan van twin motoren en dan ook nog in in SF. *O*
Ik zeg HULDE :} :}
 
De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met een goede oplossing voor het kontje. Ik heb de kont doormidden gezaagd om +/- 10 cm korter uit te komen. Dat zagen lukte prima, maar de overgang van smal naar breed is nog niet optimaal.

Ik ga nog wat verder experimenteren, anders ga toch opzoek naar een andere kont.

Ik zet komende weekend de foto's erbij.
 
leuk project .

Hier ook een schade tlr staan .
Ben dr nog ff niet uit of die gestript en verbouwd gaat worden zo als me gsxr ,12 jaar terug

Maar het jeukt wel

patrick
 
Kerel nu zie ik eindelijk een foto's van die poserbike man! Leuk project en tot over 2 weken @ NPA.
Gr C.
 
Hij kan net zo mooi worden als mijn k4, hier nog met het oude akrapovic systeem, nu full yoshimura!
full
 
Laatst bewerkt:
Om je topic gelijk vol te gooien, hier mijn vorige supermoto, deze XTX660 helaas verkocht. ;(
full
 
Laatst bewerkt:
Na een langere tijd van stilte ben ik nu weer aan het knutselen geslagen.

Omdat de motor technisch nog niet helemaal goed is, mag hij heel binnenkort op bezoek bij TLRboy. Die gaat hem motorisch even aanpakken, zodat hij weer goed rijdt.

Tailrisers worden op dit ogenblik gezocht. Via ebay is er een koplamp onderweg. Dan kan die grote lichtbak aan de voorzijde vervallen. Welke lamp...... dat wordt een verassing. Niet de meest voor de handliggende.

Het zitje wordt de komende tijd afgebouwd. De lengte is nu goed. De uitstekende delen gaan er binnen kort weer af. En dan kan het geheel strak worden gemaakt.
 
Lamp is afgelopen week binnengekomen. Nu even passen en meten om het zo mooi mogelijk uit te laten komen en dan de kabelboom gaan aanpassen.

Volgende week gaat een mede TLR'er de motor even goed afstellen want hij loopt niet heel erg mooi meer.

Foto van de nieuwe lamp komt er aan.
 
Gisteren de motor naar TLRboy gebracht. Nu bleek de storing wat hardnekkiger dan dat wij beide hadden gehoopt. Ik heb zelfs een lift naar huis moeten krijgen van hem, hahahaha.

In de loop van de week hoop ik te horen wat er precies aan de hand was. We dachten eerst aan de gasklepsensor maar, vermoedelijk is het toch een brandstof / injector probleem.

Snel weer meer nieuws.......
 
Gisteren de motor weer opgehaald bij TLRboy. Nu was de storing wel verholpen. Er bleek een injector verstopt te zitten, die gaf dus steeds een foutmelding.

Motor reed weer prima!!

Nu kan ik weer aan de slag met de cosmetische zaken.
 
Nou, de zon begint weer te schijnen en dus kan de motor naar buiten en kan er weer gesleuteld worden.

Ik heb ondertussen de Ducati achterkant weer naar de prullebak verwezen.

Ik heb de achterzijde (tail sectie) van een MV Agusta op de kop getikt en een originele achterlicht unit.

Ik had al een tweede origineel zitje voor de motor, dat was relatief eenvoudig aan te passen op het kunststof deel van de MV.

Ik weet nog niet hoe ik de achterzijde ga verhogen, want een centimeter of twee is wel wenselijk. Eens kijken of ik het bestaande deel van het subframe kan verlengen, om de originele bevestiging te handhaven.

Koplamp wordt die van een Hayabusa, maar dat stond al in de vorige posts.

Zodra de kont compleet is komt er een piccie. In de loop van deze week moet dat lukken.
 
Nou lange tijd dan even weer een paar foto's zoals beloofd.

Foto's met de MV achterkant, maar met de lange dempers.

P1020957.jpg


P1020955.jpg


Foto's van de korte dempers, deze moeten nog wat liefde en aandacht krijgen, maar het idee is er al.

P1020997.jpg


P1020999.jpg


P1020998.jpg


Nu maar op zoek naar een goede en mooie koplamp. De haybusa koplamp gaat weg, ik denk aan iets met projectors erin. In ieder geval voor een hoop licht aan de voorkant. *D
 
Voor de zekerheid ook maar even de voorpoot door de kroonplaten laten zakken, om de gewichtsverhouding iets aan te passen.

Hoe ik het subframe ga verhogen, moet ik nog even bedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan