Honda Hawk RC31 Streetfighter, 746cc met tuning

jvd

MF veteraan
6 dec 2005
5.096
91
Arnhem
Het gaat hier om een Honda Hawk uit 1989. Deze motor heb ik de afgelopen 6 jaar verbouwd naar mijn eigen inzicht en wensen. De motor heeft me een veelvoud gekost dan voor het geen hij nu te koop staat (van nagenoeg alle aanpassingen zijn rekeningen aanwezig).
De volgende onderdelen en veranderingen zijn doorgevoerd:

Motorblok: XRV 750, nieuwe zuigerveren, zuigers gepolijst, koppen gevlakt meer dan 0,3 mm, koppen geflowd, speciale race nokkenassen Honda Hawk, open K&N pods, Hoogland carb. set gemonteerd, open uitlaatsysteem full RVS extra dikke bochten met Sebring Twister demper (E-keur en dB killer). Karters gestraald, klepdeksels gespoten. Nieuwe klepslepers (i.v.m. nieuwe nokkenassen) nieuwe nokkenas kettingen (i.v.m. koppenvlakken).

Frame: Geheel origineel Hawk frame (niets aan verslepen), Aluminium eigenbouw subframe (in hoogte verstelbaar)
Voorvork: YZF 750 SP voorvork met 6 zuiger remklauwen en 120/60/17 voorband (dunlop GP racer, 75%) (bij montage nieuwe balhoofdlagers)
Extra dik streetfighter stuur met barend spiegel
Geen schakelaars op het stuur (alles netjes weggewerkt).
Achterwiel: Honda VFR (180/55/17, Dunlop GP racer, 60%)
Achterveer: Technoflex komt van bandit 600 af en is aangepast voor een Hawk (voor montage service beurt door HK laten uitvoeren)
Ketting en tandwielen: 80%
CBR 600R radiateur (groter en mooi gebogen), olie temperatuur meter,
Onderkuip, voetsteunen verplaatst (hoger gezet voor meer grondspeling)
Achter remklauw onder de achterbrug gemonteerd (2 weken geleden nieuwe remblokken)
Carbon Hugger (speciaal voor een Hawk en past perfect met 180 achterband)
Tank en zadel Cagiva Mito met deels originele Honda stickers en eigen ontworpen “hawk” sticker op de tank (extra: mito kont kleur wit)
zowel voor als achter goodridge stalen remleidingen. Achterremleiding onder de achterbrug (mooi uit het zicht).


Bij de verkoop: achter bok voor een enkelzijdige achterbrug en al het losse spul wat ik nog kan vinden in de garage wat bij de motor hoort (er zitten GEEN originele Hawk spullen meer bij en geen van de onderdelen worden los verkocht!)

De motor is op de testbank geweest en heeft ruim 70 pk en 70 nm op het achterwiel. Topsnelheid van de motor is 210km/h. Daar gaat hij als een speer naartoe, zou eigenlijk een 6de versnelling moeten hebben. Voor de testbank uitdraaien zie foto's. Na deze testbank zijn de carb.s verder aangeapst en is er een ander uitlaatsysteem geplaatst.

De motor is 2 maanden geleden voorzien van nieuwe olie en filter en de kleppen zijn gecontroleerd en er is een nieuwe accu in gekomen en nieuwe achterremblokken. Is zo dus mee weg te rijden. Heb nu totaal zo’n 4500km gereden (wat motor vakanties en andere korte ritjes). De motor loopt PERFECT, heb hem netjes onderhouden en warm gereden. Het blok heeft me te veel geld gekost om er lomp mee om te gaan.
Nadeel: is nog niet 100% afgewerkt (bedrading kan netter, tank heeft roestvorming maar is daarom voorzien van een coating. Ondanks toch weer een benzine lekkage gehad, heb het gemaakt met kneedbaar metaal, maar zou beter gemaakt moeten worden of een andere tank plaatsen (vandaar de aangepaste prijs)). Heb er afgelopen motorvakantie 1200 km mee gereden en 0 olie verbruik en bij normaal rijden verbruikt hij 1: 16 benzine. De tuning heeft wel een nadelige invloed op het verbruik ;-) maar de power is gewoon super!

De vaste prijs is: 2250,-
Geen inruil mogelijk (behalve een recente husqvarna tweetakt! (minimaal 250 cc) met kenteken).


Foto, volgen nog (op verzoek ook per mail te versturen). Motor staat in Arnhem.

full


full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Goed gedaan! Foto's idd hier ff plaatsen :)


Zal kijken of ik wat recentere foto's kan plaatsen.
De foto's op MP zijn oud(er) en na die tijd is de bedrading netter gemaakt (is die klomp draden onder het zadel weg!).

Zit er nogsteeds mee of ik hem wel wil weg doen '( , maar heb nu twee kinderen en kom nauwelijks aan rijden toe. Ik richt me veel meer op het supermotarden.
De motor staat (sinds 1,5 jaar zijn we verhuisd) buiten onder een afdak dus weer een winter buiten is jammer. Deze motor is gemaakt om mee te rijden :] en hij is (net) niet mooi genoeg om in de huiskamer te plaatsen 8-)
 
Heb even zitten check op MP maare. Het schreeuwt echt om nieuwe foto's! Lijkt me echt een hele dikke fiets!
 
Heb even zitten check op MP maare. Het schreeuwt echt om nieuwe foto's! Lijkt me echt een hele dikke fiets!


Koopuh dan ;)

foto's met dit weer gaat hem niet worden........ :N

Het is een dikke fiets.... :P maar wel met een heel slanke bouw.
Hij is niet groter dan een cagiva mito (wel wat zwaarder).
stuurt echt als een mes en met die remmen sta je ook stil als het moet B| !

25kw uitdraai mogelijk, maar dan moet je wel 3 bougies er uit halen _O-
(ja, het is een twin met 4 bougies, 6 kleppen, 13 remzuigers)
 
Laatst bewerkt:
Koopuh dan ;)

foto's met dit weer gaat hem niet worden........ :N

Het is een dikke fiets.... :P maar wel met een heel slanke bouw.
Hij is niet groter dan een cagiva mito (wel wat zwaarder).
stuurt echt als een mes en met die remmen sta je ook stil als het moet B| !

25kw uitdraai mogelijk, maar dan moet je wel 3 bougies er uit halen _O-
(ja, het is een twin met 4 bougies, 6 kleppen, 13 remzuigers)

Waarom moet hij 25kw dan? :?

Ik vind hem wel echt heeel erg gaaf! Niet toevallig zin in een TL1000s? :+

Misschien een foto beter dan geen foto?
 
Laatst bewerkt:
Waarom moet hij 25kw dan? :?

Ik vind hem wel echt heeel erg gaaf! Niet toevallig zin in een TL1000s? :+

Misschien een foto beter dan geen foto?

25kw verkoopt beter _O- :N

foto's komen...... :Y ben aan het werk. Eerste eten, dan kindjes naar bed doen en daarna foto's plaatsen*D

tl1000s, uhmmm ook erg leuk. Heb geen geld meer over voor een straat motor dus bijbetalen doe ik niet aan. Dus bij interesse in ruilen pm/mail me maar met info over de TL.
 
25kw verkoopt beter _O- :N

foto's komen...... :Y ben aan het werk. Eerste eten, dan kindjes naar bed doen en daarna foto's plaatsen*D

tl1000s, uhmmm ook erg leuk. Heb geen geld meer over voor een straat motor dus bijbetalen doe ik niet aan. Dus bij interesse in ruilen pm/mail me maar met info over de TL.

Ik vind hem wel erg gaaf maar 1-1 ruilen is geen optie ;)
 
reparatie lekkage tank (is nu 100% dicht maar optisch niet mooi)
full
 
middag kick.

Leuke stuurfiets voor weinig. Geen reguliere streetfighter met dikke cc's maar een slanke stuur fiets!
 
ik denk dat je hier spijt van gaat krijgen!

Dat denk ik ook wel, maar ik heb er al 6 jaar aan gewerkt. Het maken is zeker zo leuk als het rijden. Ik kom gewoon weg niet toe aan voldoende rijden.
Het is te jammer hem weer weg te moeten zetten en hem met 1 liter WD 40 de winter door te helpen.....

Ik had toch eigenlijk ook wel verwacht dat er enige animo voor zou zijn. Het is absoluut niet de hoofdprijs (ben ik van mening 8-) )
 
nee, maar de meeste willen toch wel een bullige blok eronder, want dat staat ff mooier, en dat sturen is vaak een bijzaak..................

wel succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan