electrische motor!?

sebastiaansw

MF'er
18 aug 2011
40
0
utrecht
zat een beetje op internet rond te neuzen :P
kwam ik dit tegen

Husqvarna-Concept-E-go-4.jpg


ik moet eerlijk zeggen ik vind het er wel grappig uitzien xD
ziet er wel erg licht uit :O moet echt een gooi-fiets zijn denk ik :P

maar de vraag zou jij jezelf ooit op een elektrische motor zien?
of wil je er nog niet dood op gevonden worden?
 
Ja, jammer dat de reguliere industrie het tegen houdt. Ik zal net geen pionier zijn, maar lijkt mij ideaal.
brammo.jpg
 
Ja, jammer dat de reguliere industrie het tegen houdt.
Als ze denken dat ze er geld mee kunnen verdienen (dus ook na het hele onderzoek/design traject), dan gaan ze het echt wel proberen hoor! Maar je zegt het zelf, jij gaat niet de pionier uithangen. Wie wel?
 
Ik ga voor de looks en het acceleratie vermogen van een motor. Aangezien dat vaak op een electrische fiets wel snor zit zou ik er best wel een willen hebben.
 
Als ze denken dat ze er geld mee kunnen verdienen (dus ook na het hele onderzoek/design traject), dan gaan ze het echt wel proberen hoor! Maar je zegt het zelf, jij gaat niet de pionier uithangen. Wie wel?

Als ik het geld er voor zou hebben: No Problem om de pionier te zijn!
Heerlijk hoor die geur van olie en brandstof, maar met
"the top speed was 227mph' zou het mij geen reet uitmaken dat
ik op batterijen reed :)
 
Ik zou het prima vinden. Heb echter een aantal voorwaarden:
  • max snelheid tenminste 150km/u
  • actieradius tenminste 200 km bij gemiddelde snelheid van 100 km/u
  • goede regeling voor vervanging batterijen
  • toer of sport-toer model (woon-werk verkeer), geen scooter
Geldt voor mij ook voor een elektrische auto (op het laatste punt na natuurlijk).
 
Maar is er dan nog wel veel onderscheid kwa motor?
Ik denk niet dat ze allemaal verschillende motoren bouwen die anders optrekken en waarbij het vermogen anders is(weet niet de preciese werking van deze motoren)..

en ze klinken allemaal het zelfde als ik de filmpjes zo zie..

Ik vind dat er in elke motor karakter zit en dan zit hem in hoe de motor rijd klinkt enz
Hier zit natuurlijk ook het uiterlijk bij en hoe die rijdt.

er zullen toch wel wat ellementen weg vallen als de electrische motorfiets doorbreekt.
 
ik denk dat het element van karakter er misschien nog juist wel in zit,
omdat sommigen dan tog weer een lichtere accu erin doen die lang meegaat ( weinig koppel/ en zuinig)
andere een lichte die niet zo lang mee gaat (veel koppel en lichte motor)
zware die heeel lang mee gaat of een zware die gewoon echt echt echt veel vermogen geeft maar en dan weer niet zo lang mee gaat zo heb je toch ook alweer verschillen in een elektrische motor
 
bottleneck zijn de accu's
-te duur (nog)
-te weinig capaciteit
-te lange laadtijd/weinig wisselpunten

zo gauw er een elektrische auto komt met een actieradius van 400 a 500 km (normale omstandigheden) en de laadtijd minder dan 4 uur is dan word het heel interressant.
 
Grappig, deze discussie werd ruim 3,5 jaar geleden al in het scooterforum-gedeelte gevoerd.
Problemen zoals actieradius en topsnelheid komen daar uitgebreid aan bod.
Voor woon-werk verkeer is actieradius nog nauwelijks een probleem, tenzij je elke dag 200 km moet rijden om op je werk te komen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Het is nog veels te vroeg voor dit soort uit de kluiten gewassen alle terreinen fietsen.
Diesel wordt hét alternatief de komende dertig jaar, let op mijn woorden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg alu-hoedjes verhalen..

Als er een markt voor is, maken de fabrikanten die dingen gewoon, maak je geen zorgen.


Ik weet niks van de elektrische voertuigen, maar die op waterstof zijn toch heel lang tegen gehouden door bedrijven als Shell en anderen die belang hebben in olieslupende apparaten.
 
Kunnen ze net gewoon opgeladen accu's bij de pomp verkopen met een soort van statiegeld systeem??
Kan, maar voordat je die infrastructuur hebt opgebouwd en het eens bent over het systeem is het alweer verouderd. Ontwikkelingen gaan zo verschrikkelijk hard momenteel.

Voor auto's heb je het dan over hele grote dure zware accus, motorfietsen zijn een te kleine markt, dus wie gaat het op voorraad houden?

Uit testmarkten blijkt trouwens dat het meer iets is waar mensen zich zorgen over maken dan dat het echt een probleem is. Woon-werk verkeer is elke dag hetzelfde, dus je hoeft helemaal niet onderweg op te laden.
Als je een keer naar oma wil, neem je zo'n huurautootje op benzine (Greenwheels of zoiets stomes)
En op zondag om een stukje te gaan knallen pak je je benzine motor.
 
Ik weet niks van de elektrische voertuigen, maar die op waterstof zijn toch heel lang tegen gehouden door bedrijven als Shell en anderen die belang hebben in olieslupende apparaten.
Valt wel mee, waterstof is ook niet per se zo geweldig als door sommige mensen wordt geroepen, opwekken van waterstof gaat (onder andere) elektrisch en kost meer energie dan je uit de opgewekte waterstof haalt.
 
Zolang er OPEC landen bestaan, zal de electrische auto of motor nooit een massaproduct worden.

Geweldig toch voor de schatkist dat er bijna 70% accijns zit op 1 liter benzine :X
Dat vraag ik me af, er moet een voordeel voor de koper zijn, dat is de voornaamste reden dat het nog niet helemaal losgaat. Elektrische fietsen zijn bijna niet aan te slepen, elektrische scootertjes zie je ook steeds vaker.

Korte afstanden, kleine (goedkope/lichte) accu's, thuis opladen..
 
Heb er laatst een paar op een industrieterrein zien rijden (zonder kenteken, beetje louche zaak volgens mij) Me instructeur deed er een rondje op en vond het wel leuk zei die. Het probleem is alleen dat ze maar 120 lopen en je om de 100 km (volgens mij) weer aan het stroom moet. Bovendien is het best vervelend als zon stil kutding opeens met 80 langs je vliegt want je hoort echt helemaal niks aankomen heh.
 
Heb er laatst een paar op een industrieterrein zien rijden (zonder kenteken, beetje louche zaak volgens mij) Me instructeur deed er een rondje op en vond het wel leuk zei die. Het probleem is alleen dat ze maar 120 lopen en je om de 100 km (volgens mij) weer aan het stroom moet. Bovendien is het best vervelend als zon stil kutding opeens met 80 langs je vliegt want je hoort echt helemaal niks aankomen heh.
:Z Zal wel meevallen..

Vroeger moest er iemand met een rode vlag voor elke auto uit lopen om de mensen te waarschuwen dat er een aan kwam.
Toen de eerste trein boven de 50km/u dreigde uit te komen was men bang dat je dan zou stikken omdat je dan geen adem meer zou kunnen halen.

In een stad hoor je auto's ook niet aankomen met een ipod op je hoofd kun je ook gewoon overleven. Op de motor heb ik oordoppen in en hoor ik echt een auto niet aankomen hoor, toch gaat dat best vaak goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan