Honda CBF600S brandstofmeter vraagje

DS-1

Die hard MF'er
25 aug 2011
660
3
Ik ben sinds 2 dagen de trotse eigenaar van een CBF600s. :)

Klopt het dat je nergens het brandstofniveau kan aflezen?
Ik heb enkel een (reserve)brandstof lichtje die aan gaat wanneer er nog 4 liter in de tank zit. De motor komt uit 2007. Zie ik iets over het hoofd of moet ik het met het waarschuwingslampje en af en toe in de tank kijken doen? :P
 
Gok dat je het daarmee moet doen, ik heb het nog wat lastiger, de mijne valt gewoon uit als hij bijna leeg is en dan moet ik m zelf handmatig op reserve zetten om de laatste 3 liter aan te spreken (CBR600F). Heb dus wel een paar keer op de snelweg op de vluchtstrook gestaan om mijn kraanje om te zetten of op de linkerbaan met 130 in de vrij gezet om tijdens het rijden het kraantje om te zetten :P
 
Hmpf! Wat naar! Haha. Hoe km doe je ongeveer met een 4 liter? (als je normaal rijdt)
bebouwde kom en snelweg?
 
Hmpf! Wat naar! Haha. Hoe km doe je ongeveer met een 4 liter? (als je normaal rijdt)
bebouwde kom en snelweg?

Wat doet zo'n motor? 1:17 of zo? Ik zou gewoon een paar keer kijken hoeveel liters erin gaan nadat je reserve lampje is gaan branden. Dat deel je door het aantal kilometers op de trip meter en zo kom je na een paar keer op het gemiddelde brandstofverbruik uit. Weet je precies wat je uit die 4 liters kan halen. ;)
 
Ik rijd altijd op de dagteller aangezien ik geen lampje heb. Ik kan op een volle tank tussen de 350 en 400 km mee halen, maar tank meestal tussen de 250 en 300 km zodoende heb ik nog nooit zonder gezeten.
 
Jouw CBF is blijkbaar van de voorlaatste generatie; die zonder brandstofmeter, maar met reservelampje.

Zoals al gemeld hier; zodra het brandt heb je nog 4 liter oftewel 60 ~ 80 kilometer actieradius te gaan.
Kwestie van je dagteller op nul zetten als je getankt hebt en in de gaten houden hoeveel kilometers je hebt gereden voordat het lampje gaat branden.

Met m'n vorige motor had ik alleen een kraantje dat ik op reserve moest draaien.
Heb eens leeg gestaan. Daarna een half liter flesje met benzine onder de buddy gedaan.
Toen de reservetank gaan leegrijden, waarbij ik wel in de buurt van tankstations bleef.
Toen de reserve op dreigde te raken (eerste pruttels), gelijk langs de kant en de halve liter benzine erbij.
Van daaruit direct naar een tankstation gereden.
Kan op een halve liter makkelijk (als je niet meer dan 10 km. van zo'n tankstation vandaan bent!)
;)

Ik weet zeker dat je je vragen ook in dit topic kunt stellen.
Welkom, alvast!

:)
 
Laatst bewerkt:
Jouw CBF is blijkbaar van de voorlaatste generatie; die zonder brandstofmeter, maar met reservelampje.

Zoals al gemeld hier; zodra het brandt heb je nog 4 liter oftewel 60 ~ 80 kilometer actieradius te gaan.
Kwestie van je dagteller op nul zetten als je getankt hebt en in de gaten houden hoeveel kilometers je hebt gereden voordat het lampje gaat branden.

Met m'n vorige motor had ik alleen een kraantje dat ik op reserve moest draaien.
Heb eens leeg gestaan. Daarna een half liter flesje met benzine onder de buddy gedaan.
Toen de reservetank gaan leegrijden, waarbij ik wel in de buurt van tankstations bleef.
Toen de reserve op dreigde te raken (eerste pruttels), gelijk langs de kant en de halve liter benzine erbij.
Van daaruit direct naar een tankstation gereden.
Kan op een halve liter makkelijk (als je niet meer dan 10 km. van zo'n tankstation vandaan bent!)
;)

Ik weet zeker dat je je vragen ook in dit topic kunt stellen.
Welkom, alvast!

:)

Thanks voor de uitleg! En ik zal zeker even in die topic gaan rond spitten.
Ik ben nog helemaal nieuw wat motorrijden betreft. Maar ik wil er in ieder geval zo veel mogelijk van weten. :)
 
Ik heb zelf ook een cbf 600SA uit 2007 ik ga gewoon altijd rond 300 km tanken zit je altijd goed. CBF uit 2007 heeft alleen maar een lampje. Alleen ik vertrouw die toch niet helemaal. Toen ik mijn fiets net had ging ik eens uit testen wanneer het lampje ging branden. Ik was toen ongeveer 10 a 15 km van mijn huis af dus dat ben ik nog terug gereden op reserve. maar ik had wel precies 18.00 liter getankt dus volgens mij had het lampje wel iets eerder aan mogen gaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan