schakelen als je op 1 wiel zit

Spidi

Rookie
2 jul 2003
6
0
Nieuw-Vennep
heeft iemand ervaring met het doorschakelen als je een wheelie maakt.
in zijn 1 en 2 geen probleem om hem in de lucht te krijgen, gas geven tot de begrenzer en dan schakelen, maar hiermee hou ik hem dus niet in lucht. Ik heb begrepen dat je dit zonder koppeling doet, wil nog niet echt lukken.
 
Eerst goed leren schakelen zonder koppeling op 2 wielen en het dan toepassen op 1 wiel.
 
ik schakel al veel eerder over
ik trek hem in zijn 2 omhoog en dan meteen naar zijn 3. je kan zo overschakelen zonder koppeling aleen even van het gas af en zorgen dat hij steil genoeg staat
na zo'n 200 meter staat ie in zijn 6 bij ongeveer 80 km/h. maar goed dat is met een supermotard. met een wegmotor heb ik die ervaring niet
 
Ja, OK! zal ik eens proberen. Enige is dat ik hem pas bij 90/100 in zijn 2 omhoog zet, hierna zit je al snel op 120 en dan gaat ie nog effe door.
 
Het kan ook met koppeling! Probeer eens te koppelen met je wijs en middelvinger, houd de rest van je vingers om het handvat. Je kan op deze manier je stuur alsnog lekker vasthouden. Ik heb eens naar al die stuntfilmpjes gekeken en het viel me op dat ze zo in de rondte reden. Ik ben ook druk aant oefenen. De laatste keer ging ik bijna op mijn bek dus ff pauze maar weer :)
 
Het kan ook met koppeling! Probeer eens te koppelen met je wijs en middelvinger, houd de rest van je vingers om het handvat. Je kan op deze manier je stuur alsnog lekker vasthouden. Ik heb eens naar al die stuntfilmpjes gekeken en het viel me op dat ze zo in de rondte reden. Ik ben ook druk aant oefenen. De laatste keer ging ik bijna op mijn bek dus ff pauze maar weer :)
Doe ik op dit moment ook zo, het zit hem denk ik meer in het balanceren van je motor. Zwaartekraacht blijft toch trekken aan dat voorwiel en zodra ik mijn koppeling inknijp heb ik geen kracht meer op mijn achterwiel en wil hij toch naar de grond. probeer dit ook zo nu en dan, heb geen zin om op mijn rug te liggen.
 
De truuk is gewoon het voorwiel hard laten stijgen en dan een stukje voor het dode punt snel zonder koppeling schakelen en weer laten oppakken voordat de hele stijgende snelheid eruit is. Kwestie van massatraagheid en een beetje gevoel. Wel eens een balletje hoog gehouden?

Ook ALTIJD ruim onder maximum vermogen blijven want dan is het allemaal wat meer te doseren en maak je niet meteen een backflip.
 
En hou je voet bij de rem, om te redden mocht je te ver gaan, probeer het maar eens.
 
En hou je voet bij de rem, om te redden mocht je te ver gaan, probeer het maar eens.

Ja, dat ben ik ook maar eens aan het oefenen gegaan. Expres hoog wheely-en en jezelf forceren om de achterrem te gebruiken. Nu maar hopen dat het er ingebakken zit als ik het daadwerkelijk nodig heb.
 
full
 
misschien moet je appie s eens vragen *d
die heeft de hele wereld rondgereden op het achterwiel en wel met zijn ogen dicht :z
groeten
 
Eerst goed leren schakelen zonder koppeling op 2 wielen en het dan toepassen op 1 wiel.


Op woensdag 02 juli 2003 22:48 schreef Maximum het volgende:
op 3/4 van je toeren schakelen....dus bij zo een 10000 toeren... denk ik zo, zonder koppeling...

:^

@Plaatje-ouch... :X

Schakelen zonder koppeling hoef je alleen het gas te doseren,met koppeling moet je ook nog eens de plotselinge opwaartse krachten doseren...

:P
 
Ik ben ook nog aan het oefenen met doorschakelen in de lucht. Wil ook nog niet echt. Met 2 wielen aan de grond is het echt een eitje. Middagje oefenen en je weet niet meer beter. Ik schakel nu nog maar zelden op MET koppeling. Alleen als ik heel rustijg moet optrekken gebruik ik de koppeling nog.
 
Mooie foto!

Maarre schakelen zonder koppeling, moet je dan wel het gas dichtdraaien of hou je dat gewoon open.

Lijkt me iig niet lekker voor je motor...beginnen op een oude tot je het goed kan, en dan meteen verkopen is het devies :P
 
Mooie foto!

Maarre schakelen zonder koppeling, moet je dan wel het gas dichtdraaien of hou je dat gewoon open.

Lijkt me iig niet lekker voor je motor...beginnen op een oude tot je het goed kan, en dan meteen verkopen is het devies :P

Well, als ik schakel zonder koppeling klinkt dat zelfs beter als met :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan