Klassieke Kawa GPZ-900R ninja sputtert tegen z'n Baasje

Kawasaki-Peter

Die hard MF'er
27 mrt 2009
576
0
Veenendaal
*O*

Hoi allemaal,

ik heb een Kawasaki GPZ-900R Ninja uit 1984, Amerikaanse uitvoering.
Probleem:
Als de motor warm is en ik wil wegrijden dan pakt hij heel slecht op, hij ploft dan uit
de uitlaat en sputtert.
Als ik dan meer gas geef en die op toeren komt loopt hij perfect.
Ik heb de kleppen gesteld, de rubber slangen van het vacuum systeem en de uitlaatgas
terug voer door de cilinder kop al vervangen, tevens nieuwe bougie doppen gemonteerd
en de speling van de pickup spoelen opnieuw afgesteld.
Nadat ik dit allemaal gedaan heb loopt hij op hogere toeren als een achtelijke zo goed,
hij heeft nog nooit zo mooi gelopen, alleen bij lage toeren en wegrijden is het slecht.

Wie heeft er een idee ?

Groet Peter :]
 
He bolletje bas 8-) 8-)

jij bent dus ook een klassieker, je bent tenslotte ook uit 1984 :Y :Y
WTF is een "willen1940je "?
Een voertuig dat de wegenbelasting vrije status heeft valt onder de klassiekers,
het is geen antiek maar wel oud.

:] :]



_________________________________________________________________________


~
Niks "klassieks" aan, das gewoon een oud brik..

Dat gezegd hebbende, doe even een "willem1940je"[/quote
 
Laatst bewerkt:
;)

Heb je nou al een willempie gedaan?



Deo-test ( of remreiniger ) ronde de inlaat spuiten bij draaiende motor, op veranderingen in toeren letten, vlotternaalden controleren op conischheid, hangende vlotterbakjes, benzinetoevoer, massapunten controleren.. etc.
 
Laatst bewerkt:
Controleer ook gelijk de rubbers van de gasschuiven,die willen nogal eens verdraaien
bij de GPZ .
Heb er zelf ook 1 staan.
Kleine tip,maak een schakelaar om de fan handmatig te kunnen bedienen.
Nu in de winter zal hij niet zo snel te warm worden,maar in de zomer voor het stoplicht
of bij stadswerk zie je de tempmeter heel rap oplopen.
Is een bekend kwaaltje.
 
Als ik miljonair was had ik 20 motoren in de garage staan..

Blijft een goede tip mijns inziens, kan in ieder geval géén kwaad om de mogelijkheid te hebben om het fannetje te laten draaien op een snikhete zomerdag ( vóór dat de temperatuur dusdanig oploopt dat de fan automatisch gaat draaien )
 
Laatst bewerkt:
En ja, een aan/uit schakelaartje is wel stukken goedkoper dan een nieuw thermo-schakelaar.

Ik heb degene in de radiator vervangen voor een nieuwe en eigenlijk geen problemen gehad.
Nou rij ik hier direkt de polder in en sta ik niet zovaak stil, zal idd wel schelen.
 
Misschien een beetje laat :P maar ik had t zelfde met mn virago. Probleem: mn vacuumrubbers waren gescheurd bij de randen (met een zaklamp doorschijnen of tegen t licht in kijken of je licht door de randen ziet komen) en mn carbs stonden niet synchroom. Nu heeft dit bij mij nog niet helemaal geholpen, dus ik moet nog revisiesetje hebben (naalden, vlotternaalden, sproeiers, paar pakkingen.)

Succes!
 
Goeiemoggel *O*

bedankt voor de reactie's :Y
Ik heb al een schakelaar voor de ven er tussen gezet en dat gaat heel goed.
Ik zal van het weekend de carbs effe uit elkaar halen.

Zzrenz bedoel je de rubbers bovenin de carbs ?

:]
 
Ja, die bedoelt hij.

Schroef eerst het dekseltje LOS, om daarna VOORZICHTIG het dekseltje te lichten, en daarbij GOED op te letten dat het rubber niet blijft "plakken" aan het deksel.

Daarna MET BELEID het rubbertje losnemen en dan de instructies die Zzrenz geeft volgen. :)
 
Ja, die bedoelt hij.

Schroef eerst het dekseltje LOS, om daarna VOORZICHTIG het dekseltje te lichten, en daarbij GOED op te letten dat het rubber niet blijft "plakken" aan het deksel.

Daarna MET BELEID het rubbertje losnemen en dan de instructies die Zzrenz geeft volgen. :)

_______________________________________________________________________

*O* BolletjeBas,

dank je, kan het ook aan de membramen in de cilinderkop liggen?
Die heb ik los gehaald en helemaal schoon gemaakt, deze zijn voor de uitlaatgas
terugvoer ( of zo iets )

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan