Eentje voor de Ducatisti ...
Ik heb sinds 2 maanden een splinternieuwe Monster 620 Sie.
Op 1000 km hebben ze mijn schokdemper achteraan moeten vervangen (lekte olie).
Op 4000 km heeft mijn olie-temp sensor de geest gegeven.
Op 5000 km slipt mijn koppeling door
Maandag-moto ???
FF serieus, heeft er iemand ervaring met een koppeling die maar 5000 km meegaat.
Op ongeveer 2500 km had ik af en toe het gevoel dat de moto 1500 rpm omhoog schoot (accelereerde) en merkte dit op naar de dealer, die ging er bij volgende onderhoud eens naar kijken. Nu op 5000 km heeft hij gegeken en blijkt na een testrit dat mijn koppeling versleten/kapot is ...
Volgends de dealer kan dit aan de rijstijl liggen, bruut accelereren, koppeling bij het vertrekken teveel laten slippen, langdurig snel rijden ... klopt dit ?
Mijn rijstijl is redelijk normaal tot sportief. Ik weet onderhand wel hoe te koppelen, 4 jaar met een Suzuki RV50 gereden (ding had 4 versnellingen) en langdurig snel rijden doe ik ook niet echt, noch bruut koppelen of laten slippen ... dus aan wat kan het dan wel liggen ? Ik rem wel op de motor, maar nu ook niet extreem veel of hard (vooral bij het uitbollen naar de stoplichten etc ...)
De miserie is dat de garantie koppeling, ketting en tandwielen niet dekt maar nadat ze de moorddadige blik in mijn ogen zagen gingen ze dit eens voorleggen bij de importeur. Toen ik vroeg hoeveel dit grapje zou kosten indien het geen garantie zou worden bleek dit 150 euro te zijn, is dit realistisch ?
Anyway, laten we hopen dat ie nu heel blijft ...
Ik heb sinds 2 maanden een splinternieuwe Monster 620 Sie.
Op 1000 km hebben ze mijn schokdemper achteraan moeten vervangen (lekte olie).
Op 4000 km heeft mijn olie-temp sensor de geest gegeven.
Op 5000 km slipt mijn koppeling door
Maandag-moto ???
FF serieus, heeft er iemand ervaring met een koppeling die maar 5000 km meegaat.
Op ongeveer 2500 km had ik af en toe het gevoel dat de moto 1500 rpm omhoog schoot (accelereerde) en merkte dit op naar de dealer, die ging er bij volgende onderhoud eens naar kijken. Nu op 5000 km heeft hij gegeken en blijkt na een testrit dat mijn koppeling versleten/kapot is ...
Volgends de dealer kan dit aan de rijstijl liggen, bruut accelereren, koppeling bij het vertrekken teveel laten slippen, langdurig snel rijden ... klopt dit ?
Mijn rijstijl is redelijk normaal tot sportief. Ik weet onderhand wel hoe te koppelen, 4 jaar met een Suzuki RV50 gereden (ding had 4 versnellingen) en langdurig snel rijden doe ik ook niet echt, noch bruut koppelen of laten slippen ... dus aan wat kan het dan wel liggen ? Ik rem wel op de motor, maar nu ook niet extreem veel of hard (vooral bij het uitbollen naar de stoplichten etc ...)
De miserie is dat de garantie koppeling, ketting en tandwielen niet dekt maar nadat ze de moorddadige blik in mijn ogen zagen gingen ze dit eens voorleggen bij de importeur. Toen ik vroeg hoeveel dit grapje zou kosten indien het geen garantie zou worden bleek dit 150 euro te zijn, is dit realistisch ?
Anyway, laten we hopen dat ie nu heel blijft ...
Laatst bewerkt: