Ducati -> Stukgatie (nu is de koppeling kapot

WoKe

MF veteraan
1 apr 2003
1.324
0
Gent
Eentje voor de Ducatisti ...

Ik heb sinds 2 maanden een splinternieuwe Monster 620 Sie.
Op 1000 km hebben ze mijn schokdemper achteraan moeten vervangen (lekte olie).
Op 4000 km heeft mijn olie-temp sensor de geest gegeven.
Op 5000 km slipt mijn koppeling door |(

Maandag-moto ???

FF serieus, heeft er iemand ervaring met een koppeling die maar 5000 km meegaat.
Op ongeveer 2500 km had ik af en toe het gevoel dat de moto 1500 rpm omhoog schoot (accelereerde) en merkte dit op naar de dealer, die ging er bij volgende onderhoud eens naar kijken. Nu op 5000 km heeft hij gegeken en blijkt na een testrit dat mijn koppeling versleten/kapot is ...

Volgends de dealer kan dit aan de rijstijl liggen, bruut accelereren, koppeling bij het vertrekken teveel laten slippen, langdurig snel rijden ... klopt dit ?
Mijn rijstijl is redelijk normaal tot sportief. Ik weet onderhand wel hoe te koppelen, 4 jaar met een Suzuki RV50 gereden (ding had 4 versnellingen) en langdurig snel rijden doe ik ook niet echt, noch bruut koppelen of laten slippen ... dus aan wat kan het dan wel liggen ? Ik rem wel op de motor, maar nu ook niet extreem veel of hard (vooral bij het uitbollen naar de stoplichten etc ...)

De miserie is dat de garantie koppeling, ketting en tandwielen niet dekt |( maar nadat ze de moorddadige blik in mijn ogen zagen gingen ze dit eens voorleggen bij de importeur. Toen ik vroeg hoeveel dit grapje zou kosten indien het geen garantie zou worden bleek dit 150 euro te zijn, is dit realistisch ?

Anyway, laten we hopen dat ie nu heel blijft ...
 
Laatst bewerkt:
Tsja koppeling heeft geen garantie......maar ik heb met mijn motor (Suzuki) 26000 km gereden, waarvan een groot gedeelte "'circuit" en ik heb mn koppeling 2x minimaal bij moeten stellen aan de handgreep, das alles......

Schijnt toch wel een Ducati kwaal te zijn die koppeling :X

Ik zou idd je dealer vriendelijk doch dringend verzoeken om het via garantie te verhalen....en als de importeur niet mee wil werken (zou schandalig zijn) vind ik dat je dealer daar zeker een duidelijke vorm van coulance tegenover mag stellen....je had het hem immers al veel eerder een keer gemeld!
 
3 sets platen en huis en achterliggend tandwiel in 3 maanden '(

lag ook aan mij,

k'heb mijn conlusies getrokken....

ligt ook aan mij... maar die andere merken kunnen er veel beter tegen.

geen koppeling meer versleten 8-) , nu alleen nog maar lagers, nokkenassen en complete motoren in de poeier :)

duc is een stevige rij- stuurfiets maar de koppeling mag je niet erg belasten... of de gevolgen daarvan inzien, tevens is de montage en afstelling van levensbelang!
 
Een moderne set koppelingsplaten mag gewoon niet op zijn onder de 20.000 km.
Dat zogenaamde 'karakter' wordt nog wel eens verward met 'gewoon bagger produceren', een schaamlap dus.
Ik zou het niet pikken. Je moet wel een heel beroerde coureur zijn om het spul binnen 5000 km om zeep te helpen.
Van de fabrikant wordt tegenwoordig verwacht dat er een bepaalde kwaliteit geleverd word.
Vervangen op kosten van Ducati lijkt me zeer gepast hier.
 
Eentje voor de Ducatisti ...

Ik heb sinds 2 maanden een splinternieuwe Monster 620 Sie.
Op 1000 km hebben ze mijn schokdemper achteraan moeten vervangen (lekte olie).
Op 4000 km heeft mijn olie-temp sensor de geest gegeven.
Op 5000 km slipt mijn koppeling door |(

Maandag-moto ???

De shockdemper had ook met een ander merk motor kunnen gebeuren, is gewoon een demper die ook op andere merkfietsen wordt gemonteerd,

De olie temp sensor, ja die zit op een vervelend punt voor op het blok, toch heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.

De koppeling is een vreemd verhaal, dit is in tegenstelling tot wat andere hier beweren geen droge koppeling, De koppeling die in deze bike zit hoor je eigenlijk weinig over wat betreft problemen enzo...

Al bij al problemen die je ook met een ander merk had kunnen tegen komen, dus niet echt specifiek Ducati.
 
Je moet wel een heel beroerde coureur zijn om het spul binnen 5000 km om zeep te helpen.

Het was al prijs rond de 2500 a 3000 km :(
Zou dit aan de afstelling kunnen liggen ? Ze gaan hem pas volgende week samen met de importeur eens uiteenhalen om juist te zien wat er nu wel kapot is. Kan er nog meer kapot zijn ? Worst case scenario ?
 
Eentje voor de Ducatisti ...

Ik heb sinds 2 maanden een splinternieuwe Monster 620 Sie.
Op 1000 km hebben ze mijn schokdemper achteraan moeten vervangen (lekte olie).
Op 4000 km heeft mijn olie-temp sensor de geest gegeven.
Op 5000 km slipt mijn koppeling door |(

Maandag-moto ???

FF serieus, heeft er iemand ervaring met een koppeling die maar 5000 km meegaat.
Op ongeveer 2500 km had ik af en toe het gevoel dat de moto 1500 rpm omhoog schoot (accelereerde) en merkte dit op naar de dealer, die ging er bij volgende onderhoud eens naar kijken. Nu op 5000 km heeft hij gegeken en blijkt na een testrit dat mijn koppeling versleten/kapot is ...

Volgends de dealer kan dit aan de rijstijl liggen, bruut accelereren, koppeling bij het vertrekken teveel laten slippen, langdurig snel rijden ... klopt dit ?
Mijn rijstijl is redelijk normaal tot sportief. Ik weet onderhand wel hoe te koppelen, 4 jaar met een Suzuki RV50 gereden (ding had 4 versnellingen) en langdurig snel rijden doe ik ook niet echt, noch bruut koppelen of laten slippen ... dus aan wat kan het dan wel liggen ? Ik rem wel op de motor, maar nu ook niet extreem veel of hard (vooral bij het uitbollen naar de stoplichten etc ...)

De miserie is dat de garantie koppeling, ketting en tandwielen niet dekt |( maar nadat ze de moorddadige blik in mijn ogen zagen gingen ze dit eens voorleggen bij de importeur. Toen ik vroeg hoeveel dit grapje zou kosten indien het geen garantie zou worden bleek dit 150 euro te zijn, is dit realistisch ?

Anyway, laten we hopen dat ie nu heel blijft ...

Je hebt wel degelijk garantie op de koppeling.
Meer info hier www.ducati.com/bikes/warranty.jhtml
 
De shockdemper had ook met een ander merk motor kunnen gebeuren, is gewoon een demper die ook op andere merkfietsen wordt gemonteerd,

De olie temp sensor, ja die zit op een vervelend punt voor op het blok, toch heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.

De koppeling is een vreemd verhaal, dit is in tegenstelling tot wat andere hier beweren geen droge koppeling, De koppeling die in deze bike zit hoor je eigenlijk weinig over wat betreft problemen enzo...

Al bij al problemen die je ook met een ander merk had kunnen tegen komen, dus niet echt specifiek Ducati.

I know :) al bij al blijf ik haar toch wel graag zien :)
 
De shockdemper had ook met een ander merk motor kunnen gebeuren, is gewoon een demper die ook op andere merkfietsen wordt gemonteerd,

De olie temp sensor, ja die zit op een vervelend punt voor op het blok, toch heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.

De koppeling is een vreemd verhaal, dit is in tegenstelling tot wat andere hier beweren geen droge koppeling, De koppeling die in deze bike zit hoor je eigenlijk weinig over wat betreft problemen enzo...

Al bij al problemen die je ook met een ander merk had kunnen tegen komen, dus niet echt specifiek Ducati.
Daar gaat het dan ook niet zozeer om.
Belangrijker is, dat dit soort dingen gewoon niet moeten kunnen, bij welk merk dan ook.
 
Op zaterdag 05 juli 2003 07:51 schreef WoKe het volgende:
Op die link staat volgende info ...Ik vrees dat ik op de goodwill van de importeur ga moeten rekenen :(

De koppelingsPLATEN vallen buiten de garantie. De overige delen vallen wel onder de garantie.
Maar wat is er precies mis met de koppeling? Koppelingshuis, koppelingscilinder, lagers, etc... ?
 
Ze slipt af en toe door ... de dealer zei iets van de platen die op zouden zijn :? en dat de importeur er volgende week eens mee zal rijden en dat ze hem samen zullen opengooien om te zien wat er kapot is ... allemaal beetje vaag voor een leek zoals mij.
 
En toen waren we met twee ...
ir_fuel zijn koppeling begint ook door te slippen |(
Dit kan toch geen toeval meer zijn, allebei dezelfde moto met een week of 2 verschil gekocht, en allebei op 5000 km een doorslippende koppeling ...
 
noteer die jongen zijn adres (ir_fuel) , waar hij hem gekocht heeft, datum en type motorfiets

en begin maar vast te schrijven naar ducati nederland.

Eerst eens zien wat de importeur en zijn dealer ervan zeggen he :)
En als het ons niet aanstaat een serieus aan de boom gaan schudden bij Ducati Benelux.
 
Eerst eens zien wat de importeur en zijn dealer ervan zeggen he :)
En als het ons niet aanstaat een serieus aan de boom gaan schudden bij Ducati Benelux.


hahaha, bij Ducati Benelux? Die zijn niet "onder de indruk" van brieven van de berijders, die zijn er alleen "voor de dealers", althans dat zijn hun eigen woorden.. Ik heb daar een onplezierige ervaring mee. die zitten daar alleen maar de eigen zakken te vullen, en lopen een beetje de bobo uit te hangen bij GP's en andere activiteiten.

Dus ik zou het maar met de dealer proberen op te lossen.. Succes....
 
Mijn M600 doet nu bijna 25.000 km met dezelfde koppelingsplaten. En beginnen een beetje te slippen als ik bij 100km/h in de 4e versneling het gas helemaal open gooi. (toeren schieten even omhoog zonder dat de motor versnelt)

dus:
of je rijd heel vreemd (bv altijd je koppeling een beetje ingeknepen houden, met teveel toeren en dus overmatig slippende koppeling wegrijden)
of je hebt koppelingsplaten van boter :)
of je dealer heeft bij de 1000 beurt verkeerde olie in je blok gegooid
 
Terug
Bovenaan Onderaan