Energica Electic streetbike

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.498
180
Oss
energica-moto-stradale-elettrica.jpg

(klik)

Kijk dat begint erop te lijken, hier hoef je je niet voor te schamen :)

Actieradius is ook best redelijk; 150km. Prima geschikt om mee naar het werk te knallen, daar de hele dag aan de stroom en weer terug.
 
Stoer apparaat. Topsnelheid 220 dus daar hoef je je ook niet voor te schamen :)

wat zou die kosten?
 
Er had op zijn minst een grote luidspreker op moeten zitten voor het onmisbare "broem broem" geluid.

Die kan je mooi in een nepuitlaat verstoppen. Het grote voordeel: tijden een geluidskeuring draai je het volume wat lager.


Mooi voor een klein rondje rijden of woon/werk verkeer, maar voor vakantie ongeschikt.
 
Er had op zijn minst een grote luidspreker op moeten zitten voor het onmisbare "broem broem" geluid.

Die kan je mooi in een nepuitlaat verstoppen. Het grote voordeel: tijden een geluidskeuring draai je het volume wat lager.


Mooi voor een klein rondje rijden of woon/werk verkeer, maar voor vakantie ongeschikt.

Ja inder5daad niet geschikt voor vakanties, sowieso omdat'ie te klein is, maar na 150km moet je -tig uur wachten om op te laden (denk ik).
 
Ook gunstig voor de 25/35kW rijders (afhankelijk van of je je RBW voor of na 2013 haalt), elektrisch lijkt mij toch zeer gemakkelijk af te knijpen.
 
mooie bike! Soort kruising tussen de RC8, Fireblade en Daytona. Overigens wel aardig zoeken op die website, staat er niet allemaal even duidelijk op. Gaaf spul!
 
Voor zo'n bike voor mij zinvol is moet natuurlijk eerst de actieradius en het bijtanken opgelost zijn maar de hamvraag is natuurlijk; hoe erg zijn we gehecht aan het geluid van de brullende motor en de lol van het schakelen....
 
Ja inder5daad niet geschikt voor vakanties, sowieso omdat'ie te klein is, maar na 150km moet je -tig uur wachten om op te laden (denk ik).

Duurt niet lang, dan krijg je standaard verwisselbare accu's aan de "pomp".
Eigen accu in de automaat, wordt doorgemeten. Betalen voor stroom en accu slijtage en de volle accu in de auto/motor steken.

Kost minder tijd dan benzine tanken.
 
Duurt niet lang, dan krijg je standaard verwisselbare accu's aan de "pomp".
Eigen accu in de automaat, wordt doorgemeten. Betalen voor stroom en accu slijtage en de volle accu in de auto/motor steken.

Kost minder tijd dan benzine tanken.


goed idee, maar het opzetten van de juiste infrastructuur daarvoor is nogal een gedoe...
En stel je voor dat er op een dag duizend mensen komen "tanken" bij jouw pomp, dan moet je ook duizend accu's op voorraad hebben. En opladen.
 
goed idee, maar het opzetten van de juiste infrastructuur daarvoor is nogal een gedoe...
En stel je voor dat er op een dag duizend mensen komen "tanken" bij jouw pomp, dan moet je ook duizend accu's op voorraad hebben. En opladen.

Dat is natuurlijk hetzelfde soort logistiek als bij een benzinepomp. De know how is er dus. Kwestie van uitvoeren.
 
Dat lijkt er op!
Doe mij maar een top van 140, dan kan de actieradius vast wel wat groter, en het uiterlijk van een grote enduro, met riemaandrijving
Sneller rijd ik toch nooit, ik ben in de spits al blij als ik 80 kan rijden.
En geluid heb ik niet nodig, ik dwing liever respect af met mijn rijstijl *O*
 
Voor zo'n bike voor mij zinvol is moet natuurlijk eerst de actieradius en het bijtanken opgelost zijn maar de hamvraag is natuurlijk; hoe erg zijn we gehecht aan het geluid van de brullende motor en de lol van het schakelen....

Heel erg.. Ook de geur van olie/benzine is echt heeerlijk...
 
goed idee, maar het opzetten van de juiste infrastructuur daarvoor is nogal een gedoe...
En stel je voor dat er op een dag duizend mensen komen "tanken" bij jouw pomp, dan moet je ook duizend accu's op voorraad hebben. En opladen.

Zal wel meevallen. Ik denk dat bijv met krachtstroomaansluiting de oplaadtijd teruggebracht kan worden tot een paar uur, waardoor je mischien 200 accu's moet hebben. Kan ook onbemand. Klik je oude accu eruit, stop deze in een oplaadstation en pak ondertussen na pinnen een volle eruit.

In ieder geval zal het niet meer voorraad kosten dan de huidige 10.000 liter benzine en diesel die in grote ondergrondse tanks zijn opgeslagen.
 
de vraag is natuurlijk of margje hierop opgehaald wil worden..


Ik weet vrij zeker dat Margje überhaupt niet op een motor opgehaald wil worden (mijn moeder heet Margje en is 75 jaar jong :) )
 
Dat lijkt er op!
Doe mij maar een top van 140, dan kan de actieradius vast wel wat groter, en het uiterlijk van een grote enduro, met riemaandrijving
Sneller rijd ik toch nooit, ik ben in de spits al blij als ik 80 kan rijden.
En geluid heb ik niet nodig, ik dwing liever respect af met mijn rijstijl *O*

Ga je er ook een bak aan hangen? 8-)
 
Ga je er ook een bak aan hangen? 8-)
Dat denk ik niet, dat is niet zo handig naar mijn werk.
35km naar de baas, zonnepaneeltje aanprikken, gratis weer terug. en de volgende dag weer heen.

Ik zag vanmiddag een Deauville rijden, dat is ook wel een potentieel elektro modelletje. Lekker no nonsense/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan