De doorrijders, waarheen? wintertreffens..en nog meer....

sidebike

MF veteraan
1 aug 2008
1.085
31
Voor de die hards onder de zijspanners, waar heen in de wintertijd, naar welke treffens ga je, en wat doe je ter bescherming tegen de kou en andere tips.......
 
Enkele wintertreffens,

Tauern treffen in Oostenrijk, met voorinschrijving.
Die motorang-Seiten/ Home - Bumerang, Reisen, Motorrad, Schraubereien ...

Kristallrally in Noorwegen.
Krystallrally

Primus treffen in Noorwegen. ( geen info )

Alg rally Noorwegen. ( geen info)

Altes elefantentreffen Duitsland Nurburgring. 24/02/12 t/m 26/02/12

Elefantreffen Loh Thurmangburg Solla Duitsland. 27/0112 t/m 29/01/12

Wie is er wel eens geweest? of gaat er heen?
 
Wij gingen tot 1992 naar het wintertreffen van Hamaland in Winterswijk, bestaat dat nog? Was op uitnodiging/introductie.
 
full

full

full


Altes elefanten 2005, weinig sneeuw maar lekker fris, s,nachts tot -15.

Was en is tot nu mijn laatste wintertreffen geweest, 2003 en 2004 met solofiets naar het Altes geweest.
 
Wij gingen tot 1992 naar het wintertreffen van Hamaland in Winterswijk, bestaat dat nog? Was op uitnodiging/introductie.


Geen idee of het nog bestaat, is in het land van Kwastert.....misschien weet hij het.
 
Het älg treffen in Idre ( Zweden ) bestaat volgens mij niet meer ,
net als het wintertreffen in het Woold bij Winterswijk.
Wel heb je in Januari het Heksenketeltreffen in Gemert,
en het Plutotreffen in de buurt van Mill ( op uitnodiging )
In Denemarken heb je in Januari en Februari een stuk of
5 a 6 wintertreffens .
In Noorwegen heb je nog het Savalentreffen en het
Røldalstreffen eind Januari en het Fjordrally en het
Primustræf in Februari .
Voor de rest telde ik dit jaar ruim twintig treffens
in Duitsland de eerste twee maanden van het jaar, en
een stuk of vier in Belgie.
Binnenkort kruip ik weer een dagje achter de pc om
weer een lijstje te maken. :z
 
Laatst bewerkt:
Enkele wintertreffens,

Altes elefantentreffen Duitsland Nurburgring. 24/02/12 t/m 26/02/12


Wie is er wel eens geweest? of gaat er heen?

'k ben er dit jaar geweest... heel groot 3000 ?? en duur. ( € 35 pp. ) wel leuk.
Als ik volgend jaar ga , ga ik naar het antifantentreffen , dat moet daar
ook ergens in de buurd zijn.
'k ben er klaar voor de combi staat al op winterbanden. :]
 
heksenketeltreffen is gezellig,was er helaas zelf voor het laatst in '96
ben bang dat ik als ouwe lul niet meer zo goed tegen de kou kan ;(
kriebelt wel weer,vroeger veel treffens gereden,moet het gewoon weer eens een keertje oppakken :)
tix,het duvelke,vors,kleppen,mercurius,zoef,blubber,heerlijk :]
en het span staat eigenlijk al op winterbanden dus.....
full

dieflesbierindebakmagnooitontbreken.nl
 
Laatst bewerkt:
mijn span staat het hele jaar door op winterbanden... ook best handig in de modder namelijk op treffens zoals blubber.... ;)

altes elefanten nu 2x geweest, dit jaar gaat gewoon mijn derde worden. Die hoge prijs kan ik me niet meer herinneren.... vind het vooral een heel gezellig en heel gemoedelijk treffen waar je heerlijk de hele dag naast je vuurtje kunt zitten te bieren en borrelen, stukje vlees op het vuur en lekker genieten van alles wat er de hele dag rondscheurt; gewoon even lekker een weekendje weg van de sleur van alledag dus :) :)

zou er best nog wel meer willen rijden, maar ja de tijd... de tijd... waarschijnlijk als later 1 van de kids zo oud en groot is en ook zo geschift dat ze mee willen dat ik dan wel weer wat makkelijker en vaker weg kan.... (ben voor mijn werk ook al best vaak nachten van huis en je wilt ook nog wel eens wat van de thuissituatie meemaken.....)
vandaar dat ik nu naar alle treffens vaak pas in de avond aan kom en de volgende ochtend weer huiswaarts ga
 
mijn span staat het hele jaar door op winterbanden... ook best handig in de modder namelijk op treffens zoals blubber.... ;)

altes elefanten nu 2x geweest, dit jaar gaat gewoon mijn derde worden. Die hoge prijs kan ik me niet meer herinneren.... vind het vooral een heel gezellig en heel gemoedelijk treffen waar je heerlijk de hele dag naast je vuurtje kunt zitten te bieren en borrelen, stukje vlees op het vuur en lekker genieten van alles wat er de hele dag rondscheurt; gewoon even lekker een weekendje weg van de sleur van alledag dus :) :)

zou er best nog wel meer willen rijden, maar ja de tijd... de tijd... waarschijnlijk als later 1 van de kids zo oud en groot is en ook zo geschift dat ze mee willen dat ik dan wel weer wat makkelijker en vaker weg kan.... (ben voor mijn werk ook al best vaak nachten van huis en je wilt ook nog wel eens wat van de thuissituatie meemaken.....)
vandaar dat ik nu naar alle treffens vaak pas in de avond aan kom en de volgende ochtend weer huiswaarts ga




~en je wilt ook nog wel eens wat van de thuissituatie meemaken...../small]

Dat heb ik dus ook, ik ben een weekend papa, gezellig samen met de kids en daar wil ik ook van genieten en doordeweeks in de avond uren m,n vrijheid.

Had in 2005 een Jawa met velorex gekocht ( nu van worldbeater) en opgeknapt, dit zou mijn wintertreffen fiets moeten worden.
Na m,n scheiding moeten verkopen ;( ...........komt wel weer eens een ander span.

Kan mij de hoge prijs ook niet meer herinneren, gaat om het plezier dat je hebt, en er valt genoeg te zien.
 
ellefante treffe blijft de top in turmansbang de sfeer die daar hangt is er nergens ben er 15 keer geweest veleeden jaar ni maar wie weet staa ik er op een mooie winter dag wel is terug maar dt is wel een van de beste treffes die er is
antie fante is ook leuk is de nurenburgring voor bij en dan de eerste lings geloof ik
altes is ook leuk maar inderdaat duur
maar de topper blijft toch den ellefant :]
 
Ik ben in 2004 naar het Elefantentreffen in Solla Thurmansbang geweest. Zelden zoveel lol gehad.
Er lag erg veel sneeuw dat jaar en op zaterdag en zondag was het werkelijk prachtig weer.
elefantentreffen2.jpg

elefantentreffen3.jpg

De reis er naar toe was wel redelijk bikkelen, vooral nederland uit was een drama, 1 grote ijsbaan.
Elefantentreffen1.jpg


29 januari 2004 staat nog steeds op plaats 9 in de file-tophonderd allertijden...
http://www.meesterbrein.com/view.php/elke-dag-zijn-er-wel-files-maar-waar-staan-eigenlijk-de-meeste.html (Meesterbrein | De langste files, de eerste file en nog veel meer weetjes over files.)

De terugweg heb ik trouwens op 2 van de 4 cilinders gedaan, ook geen groot suc6. Zelfs de jongens van Stern Gespannbau hebben me niet kunnen helpen toen, ik heb er een halve dag in de werkplaats gezeten om te sleutelen.

Komende editie gaat het me niet lukken maar in 2013 ben ik zeker weer van plan te gaan. Of naar de Nurburgring, das wel lekker dichtbij, ik weet het nog niet.
 
Wij gingen tot 1992 naar het wintertreffen van Hamaland in Winterswijk, bestaat dat nog? Was op uitnodiging/introductie.

dat was daar best gezelig. weet ook niet als dat nog bestaat ? even weer in de kist met plaqetes/jaarhangers gezocht. was inderdaad op uitnodiging via de club's.

full


dit vond plaats bij en om het verenigingsgebouw juliana in het woold.
 
Laatst bewerkt:
dat was daar best gezelig. weet ook niet als dat nog bestaat ? even weer in de kist met plaqetes/jaarhangers gezocht. was inderdaad op uitnodiging via de club's.

[afbeelding]

dit vond plaats bij en om het verenigingsgebouw juliana in het woold.

Als je meer plaqetes wilt zien ( hamaland zit er ook bij...) dan moet je eens kijken op
www.lpmcc.net daar staan de meeste van mij ook op . :Y
Trouwens Hamaland wintertreffen was met - 19 een van de koudste treffens die
ik ooit mee gemaakt heb. :]
 
Wel heb je in Januari het Heksenketeltreffen in Gemert,
en het Plutotreffen in de buurt van Mill ( op uitnodiging )


Vrijdag een feestje in limburg gehad. (roadstars)
Daar vroeger ze of wij ook naar pluto en/of heksenketel kwamen. :Y
Ik geloof nooit dat ik ingrid daartoe kan verleiden. :N
Zelf ga in het 2de weekend van januari met wat gs rijders van de bmwgsclub naar de toerstop. De meeste daaarvan komen trouwens gewoon met een auto en/of camper.
 
Vrijdag een feestje in limburg gehad. (roadstars)
Daar vroeger ze of wij ook naar pluto en/of heksenketel kwamen. :Y
Ik geloof nooit dat ik ingrid daartoe kan verleiden. :N
Zelf ga in het 2de weekend van januari met wat gs rijders van de bmwgsclub naar de toerstop. De meeste daaarvan komen trouwens gewoon met een auto en/of camper.

En met de GS naar de zptt ....over twee weken ?? :]
 
Als je meer plaqetes wilt zien ( hamaland zit er ook bij...) dan moet je eens kijken op
www.lpmcc.net daar staan de meeste van mij ook op . :Y
Trouwens Hamaland wintertreffen was met - 19 een van de koudste treffens die
ik ooit mee gemaakt heb. :]

hoi Hans. ik heb het gevonden. daar staat ook echt wel veel op. in die jaren dat jij er dus kwam zat ik nog op mij cross fiets te spelen ;)



full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan