Het kleine GPZ900R project

KwaSuz

MF veteraan
Donateur
20 aug 2006
10.036
9.977
Het mooiste stukje Friesland
Ik vond het maar eens tijd om, ipv overal en bij iedereen plaatjes en kritiek te plaatsen, eens een eigen topic te starten.
Eigenlijk nooit de bedoeling geweest om deze fiets te gaan aanpassen (verbouwen is wel heel groot woord), gewoon rijdtbaar maken was de gedachte.

Om een kort verhaal wat langer te maken.....
Deze GPZ900r gekocht voor weinig, compleet met achterstallig onderhoud en verrotte uitlaat (zowel bochten als helaas ook de Nico Bakker dempers).
RVS bochtenset op Ebay, Nieuwe overjarige stoffige SITO dempers bij een motorzaak in Tilburg (?)

We kunnen gaan sleutelen...... Na 5 min had ik al spijt dat ik een tupperware waterorgel had gekocht.
Toen uiteindelijk de cylinderkop in zicht was bleek dat men de middelste pijpen had vastgelast aan de tapeindjes :(
Opgelost door met de kleinste gatenzaag (12mm) om de tapeinden heen de uitlaatflenzen aan gort te boren.
De uitlaat was los *O*
Cylinder kop eraf en weg gebracht naar motorrevisie bedrijf om uit laten boren.
Nu de carbs eraf zijn, deze meteen ff schoonmaken.
Kop d'r op, nieuwe uitlaat d'r op, waterleiding netwerk, nwe olie & verse benzine.

Starten en lopen *O* , stukkie rijden...... 2 lekkende voorvork keerringen B|
Vork revisie incl slijpen, richten en opnieuw verchromen van beide vorkpoten.
Lekkende benzinekraan B|
Benzinekraan revisiesetje
Stukkie rijden *D , carbs afstellen -O- -O- -O-
Ikke blij, stuk rijden, ik nog blijer.
Alleen de benzine meter doet het niet, maar als dat alles is.............
:N
Tank op de werkbank en benzine op de grond :(
Nieuwe benzine-niveau vlotter EN benzine KRAAN besteld.....

Gemonteerd en weer gaaaaan..... :]

full
 
Maar ja , toen werd het winter......
Dat dunne bandje achter (terwijl het bandje al dikker is dan de pre-90 modellen) vond ik vanaf het begin al niks, maar ik zou hierop rijden :Y NIET verbouwen :N


:Y Wel verbouwen :+

full
 
Staat toch veel beter zo :9~

Alles ingebouwd in de originele gpz achterbrug, ik wilde eerst voor een zzr1100 brug gaan maar dit gaat niet passen ivm de originele uitlaatdempers.
Na veelvuldig passen en meten met tekening onder me arm naar een héééle handige snuitert :W gegaan die alles supernetjes voor me heeft aangepast. *O*

Nog blijer was ik toen alles nog in één keer bleek te passen, blijkt wel weer "met passen en meten ...."
full
 
Ik wil de originele "looks" behouden dus was van plan om de zwarte velg goud te laten poedercoaten.....
Totdat ik opeens een velg tegenkwam die al de juiste kleur had... -O-
Beetje laat maar toch gekocht, is tenslotte ook geen gezicht één nieuwe glimmende velg, deze heeft al wat gebruikssporen..... Pasttie ook weer mooi bij het voorwiel en de rest van de fiets.

full
 
Ik zal proberen dit topic tot een volwaardig einde te brengen en af en toe te posten zodra er vorderingen zijn.

Ideeën, kritiek of tips zijn altijd van harte welkom.

Mocht ik al ruim voor het nieuwe motorseizoen klaar zijn....

Heb ik ook deze nog liggen _O-

full
 
Rijdt toch wel fijn zo'n ding, ondanks dat ie niet de makkelijkste is om aan te sleutelen dankzij de tupperware *:)

Wordt onderhand haast tijd voor een GPz900R meeting 8-)
 
Gpz900r meeting lijkt me wel wat ja :Y
Ik heb de 900 altijd al een mooie fiets gevonden, vroeger de gpz750 UT gehad. Heeft de zelfde lijn ongeveer. (zal eens kijken of er ergens nog een plaatje van heb)

Gisteravond nog even verder geprutst, stuitte ik op een probleempje wat ik eigenlijk al wist....
Door het offset tandwiel komt nu de ketting tegen het schakelstangetje, kijken of ik hier een mooie oplossing voor kan vinden.
Op 900r.de forum kom ik nog niet verder dan: "muss mann umschweizen..." _O-

full
 
deze gaat eagletjuh ook maar eens volgen!!! Eagletjuh droomt al een tijdje van zo'n fijne verbouwde 900, maar de 600R die hij hier heeft staan moet eerst nog ff een nieuw kleurtje krijgen. Daar staat hij al ff op te wachten, maar je kent het wel druk, druk, druk..........

Eagletjuh droomt dan van zoiets:

conv00111.jpg


Brrrrrrrrr Grtz Eagle.
 
Gpz900r meeting lijkt me wel wat ja :Y
Ik heb de 900 altijd al een mooie fiets gevonden, vroeger de gpz750 UT gehad. Heeft de zelfde lijn ongeveer. (zal eens kijken of er ergens nog een plaatje van heb)

Gisteravond nog even verder geprutst, stuitte ik op een probleempje wat ik eigenlijk al wist....
Door het offset tandwiel komt nu de ketting tegen het schakelstangetje, kijken of ik hier een mooie oplossing voor kan vinden.
Op 900r.de forum kom ik nog niet verder dan: "muss mann umschweizen..." _O-

[afbeelding]


Voor tips en meer probleempjes waar je tegen aanloopt met de mm ofset van de ketting moet je even op mijn eigenbouwtopic(Streetfighters) kijken,heb net een zzr1100 achterkant in mijn gpz900r gewrot.
Meeting zou zeker leuk zijn,vond eerst niks aan die Gpztjes maar vind hem steeds mooier worden.Deze blijft nog wel even. *O*
 
Heb hier nog een piccie van mijn kortere dogbones en alubusjes tussen het linkblokje en dogbone.Zo kun je rechte stalen platen gebruiken.Makkelijk om te maken. :W
full
 
@ Eaglebrink; ziet er goed uit qua basis. Iets te druk met kleuren, doe mij maar gewoon zwart (net als me koffie) of zwarte basis met één contrasterende kleur.

@Jerryt; dogbones zien er inderdaad "simpel" uit en eenvoudig te maken, dus geen lagers meer maar gewoon goed invetten?
Op een duitse webwinkel heb ik ze ook gevonden ook zonder lagers (zie plaatje)

@Dasimo; oude projectje was toch uiteindelijk een witte 750 met strakke Marving pijp (of ben ik dement aan het worden :? ze zeggen van wel....)

full
 
@Dasimo; oude projectje was toch uiteindelijk een witte 750 met strakke Marving pijp (of ben ik dement aan het worden :? ze zeggen van wel....)



Was inderdaad ook een oud projectje ;)
 
_O-
Ik was er al bang voor, maar zolang oma nog niet in zicht is.....
Topic is gestart in me vakantie, alle tijd om te knutselen.
Nu eist de baas de helft van de tijd op ,me vriendin de andere helft, tussendoor nog de zolder en af en toe nog even op het forum rondloeren.
Gister wat stormschade gerepareerd en vandaag dagje schoonfamilie..... in het altijd pitoreske Friesland :+

Weekend weer voorbij..... B|
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik was er al bang voor.... Oma in Da house....

Wegwezen kssst..

Kacheltje aangezet vanmorgen, hopelijk is de temperatuur vanmiddag beetje aangenaam.
Waarom wordt/is het toch altijd zo vol hier, tijd voor een schuurtje d'r bij :9 .

En wat doet die olijf-plant hier nu weer :?
full
 
Anyway..... Het laatste probleem(pje) was dus dat de ketting tegen het schakel gebeuren aanliep, was al bekend dat dit ging gebeuren en dat de meest voor de hand liggende oplossing is:
Afslijpen en er opnieuw oplassen.

full
 
3mm ruimte is meer dan genoeg :Y

Ondanks de kachel is de vloer nog steen en steen koud. Aangezien ik geen heftafel heb ben ik vrolijk op me knieën rond de motor aan het kruipen.
Ik hou het voor gezien vandaag.

Even brainstormen wat de volgende actie gaat worden:
Paar nieuwe banden (voorste is nog de originele uit '90 :X )
zzr1100D shocker of toch de oplossing van Jerryt....
Achterbrug zwart coaten.... (lagers zijn best prijzig B| )

:W
 
Afgelopen weekend weer wat kunnen doen; schoonmaken :r
Wat een smerige olie/bagger meuk zat er op die achterbrug.

Ik ga zaterdag even babbelen bij de coater, kijken wat hij van het plan vind om de naaldlagers goed te ontvetten, met dubbele ringen afdoppen en hopen dat er geen straal zooi naar binnen glipt.
Vind beetje zonde om voor 80 euri 4 nieuwe naaldlagers te halen terwijl de oude nog goed zijn, mocht het toch verkeerd gaan zal ik wel moeten -O-

Ik maak er een "limited black edition" versie van, achterbrug zwart, schetsplaten waar de voetsteunen op zitten .... zwart, onderpoten voorvork.... zijn al zwart (vooruitziende blik :+ ) oh en beugeltje op voorspatbord ..... ook zwart.

Achtervelg is ooit volgens mij al eens gecoat, maar niet zo netjes meer '( .
Kijken wat we daarmee moeten, gewoon stralen zal niet 1-2-3 gaan (tis knetter hard spul) ik heb wel ideeën maar misschien heeft de coaterd een mooie/betere oplossing.

Geen plaatjes geschoten (ik had iets te vette klauwen handen) maar wel wat leuks op Ebah gescoored *O*

Voor het geval ik niets te doen heb _O- ....... :')
full
 
Ondanks het feit dat het een "klein" project is, neemt niet weg dat ik er rustig de tijd voor neem.... _O-

Na een kleine overweging om alles in elkaar te schroeven zonder opnieuw te coaten (zodat ik met het mooie weer kan rijden... B| ) heb ik besloten om dat NIET te doen.

Simpel om de reden dat ik dan continue denk van had ik TOCH maar.....

Dus bij deze.... gister opgehaald....

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan