Wie heeft er ervaring met de "Dienst Domeinen

ed31

MF veteraan
12 jul 2002
1.209
0
Doetinchem
Voor wie het niet weten: dat is een overheidsinstantie die allerlei in beslag genomen zaken beheren, zoals bijv. het wagenpark van een drugsbaron of de inboedel van een belastingfraudeur.
Regelmatig worden er veilingen gehouden om al die zaken te verkopen, aankondigen staan in de landelijke dagbladen. Ik heb ooit al wel eens gehoord dat je daar voor een zacht prijsje de gaafste zaken kunt kopen. Ooit al wel eens zo'n veilinglijst gezien met Ducati's, Porsches, HD's, speedboten, Ferrari's enz.
Aangezien het een veiling in zal het wel niet zo zijn dat je voor een appel en een ei je droommotor kunt kopen, maar het schijnt wel dik onder de marktprijs te liggen.
Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen waar je op moet letten en wat de nadelen zijn?
 
ervaring heb ik er niet mee , maar broer van mij wel .
Blijkt dat jer niks kunt testen , zelfs als er geen sleutel aanwezig is , is het de vraag of er uberhaubt wel een sleutel bij is :X , zo niet dan heb je dus een probleem.
Heb wel gehoord dat de vakantie periode een goede periode is om daar spullen te kopen.
Geloof ook als er te weinig geboden wordt dat ze het spul niet van de hand doen , maar gewoon meegaat naar de volgende veiling :(

Veel succes op de veiling
 
Die motoren en auto's zijn natuurlijk (meestal) niet van mensen die ze verdient hebben door erg eerlijk te leven. Zou jij in de auto van een criminele willen rijden? Ik zou me niet veilig voelen.
 
jaren geleden een nieuw model ford escort gekocht voor gruwelijk weinig met een maatje van me.

Wagen was als vlucht auto gebruikt en o.a. de koppeling was verbrand.

Na reparatie scheelde het 4000 gulden met de toenmalige prijs, toen verkocht voor 4000 gulden meer ... dan is het leuk..

maar echt iets er mee op schieten ? importeren maar!!
 
Maat van me heeft een verlengde VW bus met dubbele cabine daar gekocht, komt van de landmacht, zijn schoonouders hebben dat al veel vaker gedaan met goed gevolg, hem kennende zal het niet veel gekost hebben, bus ziet er erg netjes uit.
 
Laatste veiling stond er een ZX12R, uit Duitsland, bj. onbekend (type 1999-2001), km stand onbekend. Ging weg voor 9000 euro. Komt nog bij 15 % opgeld en BPM. Indien preciese bj. onbekend is, wordt er BPM geheven over het laatste jaar waarin dit model gemaakt is. Dus miskoop van het jaar????

Tot een jaar of 3 geleden kon je er nog redelijk goedkoop iets kopen, tegenwoordig kan je beter naar Duitsland gaan.
 
Heb vroeger met een vriend regelmatig eens bij domeinen gekeken. Achteraf blijken de prijzen waarvoor voertuigen geveild worden wel onder de Nederlands marktprijzen te liggen, maar je hebt geen garantie (ja, je kan bij een defect wel je geld terugkrijgen als je het voordat je het terrein verlaat maar gemeld hebt) en als er te weinig is geboden worden de goederen gewoon weer naar de volgende veiling meegenomen.
Conclusie: Importeren is veiliger (mbt garantie), kost net zoveel werk en is goedkoper.
 
idd waren !
veilingen de domeinen zijn gewoon duur geworden.
een paar jaar geleden moest je inschrijven en wist je niet wat een ander voor bod had uitgebracht, bood je laag en had je geluk dan had je goedkope spullen.
Maar de gangbare spullen waar handelaren ook intresse in hadden gingen voor te hoge prijzen weg .

tegenwoordig is het een veiling en wordt er per opbod verkocht , spullen gaan ook niet weg onder nininum prijs.

het is wel leuk om eens te gaan kijken , maar je kunt beter ergens anders je spullen halen.


ga eens wat verder Duitsland in inplaats van net over de grens.
Verder duitsland in :? , ja , de markt wordt kapot gemaakt door particulieren net als de doorsnee klant ( de meeste hier ) ze geven teveel geld voor een bike in plaats van er ver onderdoor te bieden, en die klant gaat ook maar net over de grens kijken.
dus gevolg is dat handelaren meer gaan vragen voor een bike.
ga je daarintegen verder Duitsland in dan heb je daar minder last van .
en ben niet benauwd om ver onder de prijs te gaan, baargeld meenemen, bieden, kopen, meenemen, dan kan je handelen .

wij reden vaak wel 5 600 km duitsland in en vergaarden info via bladen en bevriende handelaren (die stop je wat toe :) ).
dan kan je nog wat verdienen .

eigelijk hoort dit laatste thuis bij : een motor importeren
 
Was afgelopen keer bij domeinen, stond er een schitterende R1 van 2002 met 800 km.

Ik heb er toen 7600 euro op geboden. Plus de bijkomende kosten van 15% opgeld ed komt dat toch op zo'n 9000 euro.

En wat denk je... Hij bleek niet gegunt!! 9000 euro voor een R1 waar je eigenlijk niets van weet is toch niet eens zo heel erg laag. Volgens mij spelen ze een vies spelletje!!!
 
't Blijft altijd gokken om daar iets te kopen.

Tis kijken kijken, maar niet starten.
Er staat wel eens iets bij over 'motor' defect, of andere ernstige gebreken.
Maar voor de rest zul je puur op je ogen af moeten gaan.
Vaak zijn het ook ex-overheidsvoertuigen, waar dus nog bpm op komt, naast het opgeld. (Dit staat niet altijd even duidelijk vermeld!)

Doe je een bod, en is het voertuig jouw gegund, kan je er ook niet meer vanaf.
Vervolgens heb je dan maar een week de tijd, of nog minder zelfs, om de boel op te halen.

Overigens schrijf je je bod op een papier op, en dat lever je in of stuur je op.
Je weet dus nooit wat een ander bied, het is niet het spelletje van tegen elkaar op bieden.

Ik ga er zelf wel eens kijken (Soesterberg), maar doe zelden of nooit een bod, en ik heb nog nooit iets toegewezen gekregen, dus kan je mijn ervaringen daarvan niet vertellen... Ik zou zelf liever ietsje meer uitgeven en dat ik zo'n ding wel hoor lopen bij een particulier ofzo, dan daar iets blind kopen. Maarja iedere zak zijn vak heh...

Succes iig.
 
Bij domeinen koop je 'voetstoots', hetgeen wil zeggen dat je koopt inclusief alle verborgen gebreken. Je zit vast aan 15% opgeld. Op voertuigen is het afhankelijk van waar ze vandaan komen wat je nog meer betaalt.

Voorbeeld: ex legervoertuig in gebruik geweest in Duitsland. Daar is voor bedrijfswagens geen BTW over betaald, vaak ook geen invoerrechten en dat moet dus allemaal over de veilingwaarde worden bijbetaald. Voor personeauto's komt daar nog BPM overheen. Boevendien moet je legeskostenbetale voor het kenteken.

Een in Nederland in beslag genomen Nederlands voertuig mag je meenemen voor het bod, verhoogd met veilingkosten en de legeskosten voor het kenteken.

Is het een schadevoertuig dan heeft het vaak een half kenteken en moet je eerst naar de RDW ter keuring.

Heeft dus erg veel haken en ogen.
 
Ik rij in een ex KLPD bak van de domeinen gehaald.

Volvo S70 airco halfleer, abs, voor- achter- en side-bags.
5 cilinder 2.5 20 klepper 175 PK 1999.

Absolute killer, voor een prijs waar ik anders een panda voor had.
 
bij de domeinen in Soesterberg ben ik vaak geweest, onder andere om defensievoertuigen weg te brengen.
Ze hebben ook regelmatig motoren van de Kmar en Politie staan.
Wat ik van de medewerkers begreep zijn er vaak minimum bedragen die gehaald moeten worden, en word er door handelaren idd hoog geboden voor allerlei spul.
Wat ze wel hebben gedaan is, dat ze veel spullen "los"verkopen waar dit vroeger in grote getale ging (je kunt nu ook op bv 1 Moto Guzzi bieden ipv 10 tegelijk moeten afnemen)
Het speciale en dure spul zoals Jaguars en Ferrari's en powerboats worden vaak apart aangeboden aan een select gezelschap.
De spullen zijn afkomstig van Defensie, Justitie. Het is idd niet mogelijk om motoren of auto's te starten, dus je blijft een risico houden.
De meeste Kmar en politie BMW's gaan weg voor ongeveer 3750 Euro....
Succes met bieden... :)
 
In de laatste MOTOR Magazine (18/9/03) staat bij Recht in het geding een artikel over kopen bij de Domeinen. Er staat iets over dat er ook bv gestolen voertuigen verkocht worden en dat je daar problemen mee kan krijgen. Kijk er dus wel mee uit.
Maar als je iets naar je zin tegenkomt voor een zacht prijsje kun je het altijd proberen natuurlijk.
 
Wat ik begreep, is dat er weleens (samengestelde)Harley's worden verkocht die niet echt koosjer zijn, alleen...deze worden verkocht aan gespecialiseerde bedrijven, die ook nog eens "statiegeld"van duizenden euro's over het frame moeten betalen. Ze krijgen dit bedrag pas terug als het frame word ingeleverd.
 
ik zag laatst op ned 3 een programma'tje over de Domeinen

zag er wel geinig uit, maar je moet echt wel weten waar je mee bezig bent... je moet er wel wat vanaf weten.

of je moet op een trapfiets bieden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan